Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 5 måneder har ikke hatt avføring på 5 dager, det har aldri skjedd før. Jeg er redd dette sammenfaller med at vi begynte med smaksprøver på grøt for 1 uke siden ( ble rådet av helsestasjon pga lav vektoppgang) Jeg har foreløpig kuttet ut jerntilskudd (får pga prematur) og gitt sviskemos, ikke gitt grøt på 2 dager, ellers noen tips? Takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en gutt på samme alder. Før jeg begynte med grøt, og han kun spiste morsmelk, hadde han like sjelden avføring. Det var som om kroppen hans tok til seg alt. Etter noen skikkelige grøtporsjoner, har han begynt å bæsje hver dag:)

Skrevet

gir du han vann til grøten? Viktig at de drikker vann da det hjelper med fordøyelsen. Du kan gi så mye vann han vil ha. Ellers funker hjemmelaget sviskemos bedre enn den du kjøper synes jeg. Bruk økologiske svisker fra feks urtekram da de ikke inneholder konserveringsmidler som barn jo kan reagere på. Dekk med vann og kok til de er møre og mos i blender, vips har du en skikkelig bombe :D

Skrevet

Tusen takk begge to. Jeg har snakket med helsestasjonen og de mener det fortsatt er innenfor normalen at han enda ikke har hatt avføring. Siden han ikke virker plaget og ikke har mistet matlysten skal jeg begynne med grøt igjen. Jeg skal prøve de økologiske sviskene, fremfor Nesle glasset, glasset inneholder jo kun 65% svisker eller noe :-)

Skrevet

Jeg blander litt sviskemos eller sviskesaft i grøten. Fungerer fint hos oss:) Det har jeg gjort med alle 6:)

Skrevet

Og blir det fortsatt ikke avføring etter du har fulgt rådene ovenfor, er klyster en siste utvei. Har faktisk måttet brukt det et par ganger på begge mine barn for å få avføringen igang igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...