Gå til innhold

Flere som har kynnere? Uke 24 + 4...

Anbefalte innlegg

Æsj! Førstegangs og har begynt å plages med kynnere.. er sykemeldt for bekkenløsning fra før av. Legen har sagt at jeg skal holde meg i ro..

Noen ganger er de nesten vonde, litt sånn sviende følelse der det strammer.. og jeg blir bekymret av å gå sånn. Skal til undersøkelse hos gyn. morgen fordi jeg hadde så mange og så kraftige her om dagen. Det går litt opp og ned grunn. Men kan få det i hvilende så vel som i aktivitet..

Ikke noe gøy!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143369831-flere-som-har-kynnere-uke-24-4/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 24 uker i morgen, andregangs. Hadde masse kynnere i første svangerskap, de startet tidlig. Denne gangen også startet det rundt uke 10-12 kanskje, og merkes daglig. Er jeg i aktivitet må jeg stoppe opp til det går over, men det er ikke vondt, det bare strammer og hemmer bevegelse.

Jeg hadde en lett og fin førstegangsfødsel, og lurer på om det kan være noen sammenheng med at livmoren har trent så mye, det sies jo at kynnere er livmorens trening. Så jeg satser på at denne fødselen skal bli like fin, og ser ikke negativt på kynnerne, foreløpig hvertfall ;)

Men om du plages mye og med kraftige kynnere, sånn at du blir redd og bekymret, så er det nok lurt å få sjekket det ordentlig opp ja.

Lykke til :)

Jeg er 19+1 og har også hatt en del kynnere i mange uker nå. Er ikke sånn at det plager meg eller er vondt, men jeg syns det er ubehagelig. Jeg sjekka opp med legen, han bare lo av meg og sa at det var kynnere ja, og at kroppen bare øvde seg :) Så jeg ser på det som positivt, mer kynnere, bedre øving :P Haha.

Jeg får de som oftes når jeg hviler. Enten når jeg ligger på benken om kvelden eller når jeg har lagt meg for natta og om morgenen. Har også våknet om natta av det.

Går veldig opp og ned her og, kan være mye en dag for så ingenting neste.

Men forstår at du er bekymret, så er nok best og tryggest for deg å sjekke det opp :) Lykke til :)

Jeg har kommet til 24+4 også og har massevis av kynnere. Har hatt det siden i uke 16 eller noe sånt. De varierer veldig i lengde og styrke, men som oftest går de over når jeg lar meg selv slappe av..... Er ei stresslus uten like, men denne magen begynner å bli så stor at nå har jeg nesten ingen valg. ;-)

Hadde også en lett fødsel sist, så det at livmora trener seg er nok positivt. SÅ lenge kynnerene ikke er vonde og ikke blir regelmessige så skal livmoren i denne kroppen bare få trene seg frem til fødselen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...