Gå til innhold

Dere med termin rundt 19 Juli.... :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med dere? Noen av dere som har født?

Jeg har UL termin 19. juli, og menstermin 06. Juli.. Og er veldig klar for å få ut babyen nå. Håper jeg slipper å gå lenge over tiden!

Gikk 5 dager over tiden med førstemann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen tegn på noe som helst, men så er det jo enda 3 uker til terminen min, så jeg prøver så godt jeg kan å være tålmodig...men det er jammen ikke så lett alltid. :S Jeg har gått 16 og 5 dager over med knoll og tott, så jeg forbereder meg på nok en runde med overtid, men håper jeg skal slippe. ;) Det er jo mye merkelig, og vondt, som skjer med kroppen for tiden, men det er jo gjerne slik mot slutten da. Nedpress og vonde kynnere er jo dagligdags.

Skrevet

Jeg har mens-termin 19 juli og ul-termin 25 juli.

Formen er ganske grei bortsett fra bekkenet.

fødte 2 dager før termin med 1.mann. Håper jeg får enda noen dager før denne ganga :)

Skrevet

Hei!

Jeg har også termin 19 juli, men ingen fødsel igang ennå. Idag trodde jeg kanskje noe var på gang da babyen har vært svært aktiv siden 05:00, jeg har hatt skarpe stikninger i underlivet og også sterke kynnere. Som førstegangs ble jeg urolig og ringte føden, men der sa de bare at jeg skulle slappe av og ta det med ro. Er ukjent for meg dette svangerskapsgreiene og vet ikke hva som er normalt og ikke. Derfor blir man vel litt usikker og paranoid. Det tror jeg hvertfall jordmoren tenkte da jeg ringte;) Hehe!

Kjenner dere igjen disse symptomene dere også eller?

Vel, vi får bare vente i spenning. Lykke til alle sammen!

Skrevet

Eg har menstermin 19.juli, men UL termin 22. Juli.

Eg er så ufattelig klar for å føde, kan jo henge sammen med at eg har født 2 premature barn fra før. Henholdsvis 35 og 25 dager før termin. Så føler eg er på overtid sjølv om eg imorra har 21 dager til termin.

På en måte glad at eg går lengst mulig, men skulle eg gå over denne gangen blir eg nok GAL;)

Formen er ok, men denne varmen gjør at kroppen fylles med vann. Og kiloene sniker seg på. Så eg vil ha babyen ut nå!!

Skrevet

Jeg har menstermin 19.juli og UL. termin 24. juli.... Så moro at vi er flere med noenlunde lik termin... blir spennende å følge fremover. =)

Formen er forholdsvis bra...sliter med bekkenløsning, men går greit så lenge jeg tar hensyn til det og ikke overdriver aktivitetsnivået... Ellers merker jeg jo godt at det begynner å bli trangt der inne, og forholdsvis tungt å bære på. spesielt i varmen.... (gudskjelov at det har vært en "dårlig" sommer hittil... ;-))

Med førstemann ble jeg satt igang 14. dagen på overtid....men dette er 11 år siden, så jeg krysser fingrene for at fødselen kan komme igang av seg selv denne gangen...

Lykke til allesammen! =)

Skrevet

Har ikke født enda, men er bare SÅ klar! :o) Venter vårt 3.barn nå, så dette blir spennende! Er veldig spent på hvordan fødselen kommer til å bli, da jeg har 2 fantastiske fødsler bak meg. Første jenta kom på ul-termin(som var 10 dager etter menstermin) og andre jenta kom 2 dager før ul-termin(som var 4 dager før menstermin). Men nå kommer lillebror. Blir spennende å se når han melder sin ankomst... :o)

Skrevet

Hei:)

Jeg har mens termin 17 juli og ul termin 18 juli - og er super klar for å føde!!:) Er førstegangsfødende, og håper for alt i verden at jeg ikke går lenge over tiden. Har ikke disse vonde kynnerene som mange skriver om, men magen blir hard innimellom, andre som meg? Kjenner mer nedpress og stikkinger i underlivet rett som det er, oftere i de siste 2 ukene!

Lykke til alle sammen:)

Skrevet

Venter i spenning ennå. Slimproppen har gått, har 4 cm åpning, sterke kynnere hele dagen, stikninger i underlivet og mensmurringer. Har termin 19 juli, så tatt i betrakning alle disse endringene/plagene burde jeg vel føde snart?? Håper det. Er førstegangsfødende, så alt er uvant og ved hver minste smerte tror jeg det kommer til å skje snart, men hvem vet, det kan enda ta noen uker....håper ikke det, er SÅ klar! :)

Bekkenet sliter jeg også med. Kan ikke lenger gå turer, så sitter hjemme og håper riene snart setter i gang :)

Skrevet

Ooooh!! Du er jo i gang!! Eller har du gått med 4 cm lenge??

Så spennende! Lykke til da!

Skrevet

Har gått med 4 cm åpning i litt over en uke....uten noen rier, kun sterke kynnere, så det er veldig spennende. De sa det var uvanlig med førstegangsfødende, så nå er jeg spent på videre fremgang :)

Takk,takk :)

Skrevet

Ja, det va nemlig det jeg ikke fikk til å stemme helt! ;) Du får prøve noen enkle kjærringråd å se om det skjer noe! :)

Send gjerne noen kynnere hit... Er andregangs, men som sist har jeg hatt fint lite kynnere gjennom hele svangerskapet og skulle gjerne være litt mer moden før fødselen startet denne gangen! Sist gikk jeg fra 1 cm til 1,5 cm på 4 timer med tette rier. Da fikk jeg petidin... Hadde håpet å slippe en sååå lang åpningsfase denne gangen! :)

Lykke til med dine 4 fantastiske cm og nå kan det ikke være så lenge igjen! <3

Skrevet

Ultralydtermin 19.juli ja og ikke født enda. Var redd det skulle bli keisersnitt en periode for han lå med rompa godt ned i bekkenet, men de klarte faktisk å snu han inne på sykehuset. En halv dag tok det og behagelig var det ikke, men absolutt verdt det synes jeg. Er ikke helt klar om han skulle kommet i dag, tror jeg trenger tiden frem mot termin. Kan hende er det fordi jeg ikke har hatt noen vondter eller gravideplager underveis sammen med en kombinasjon av dårlig tid til å få alt på plass til han kommer som gjør det slik. Har selv en følelse på at jeg kommer til å gå en god stund over termin. Men han er meget ønsket og vi gleder oss enormt til han er kommet til verden. Føler meg som verdens heldigste som får oppleve dette:)

Skrevet

Skal sette i gang med kerringsråd i helga. Mannen er glad babyen ikke kom før 01.07, da får han jo 2 uker ekstra pappaperm, hehe....

Hvis ikke noe skjer snart skal jeg til jordmor for å tøye og bøye, som hun sa, for å få fortgang på dette.

Sender noen kynnere til deg, er ganske så lei av de, har hatt de lenge. Sikkert de som satte i gang alt, men hvorfor det har stoppet opp vet jeg ikke. Egentlig så har bebisen godt av å være i magen litt til.....det er bare jeg som er blitt så utålmodig.

Lykke til til deg og, håper du ikke går over tiden og at du åpner deg fortere enn sist gang :o)

Skrevet

UL termin 20. juli! Fikk de to forrige 3 dager før termin, så er ikke helt klar med forberedelsene enda. Hodet har festet seg (litt rart i og med at dette er nr 3...?), og magen har helt klart seget da det er lettere å puste nå, og de opperste ribbeina igjen er synlige. Fremdeles masse aktivitet og vonde støt ned mot bekkenet.

Lykke til alle med termin i juli:)

Skrevet

Jeg har menstermin 16. juli og UL termin 23. juli - fått plass på ABC :o)

Lillegutt har beveget seg masse frem til for et par dager siden, nå har det blitt mye sjeldnere, men får fremdeles 5 bevegelser innenfor 20 min osv. Har lest at dette er vanlig, så følger med og prøver å roe meg med at alt er som det skal.

Hodet festet seg for 6 uker siden, og har hatt stikninger og nedpress i 4 uker frem til for 2 uker siden. Da startet det å avta, og nå kjenner jeg nesten ikke til det i det hele tatt. Er dette vanlig ???

Ikke kjenner jeg noe til kynnere som mange skriver om her også, er det vanlig å ikke ha dette så sent ???

Skrevet

Jeg hadde veldig lite kynnere med min første. Det tok seg opp betraktelig med nummer to og nå med nummer 3 så har jeg mange og vonde kynnere. Men vet jo ikke om de gjør noen nytte da, eller om det er bare ubehag uten noen belønning ;) Det kan være at ungen var borti en nerve eller lignende tidligere som gav deg disse stikningene, kanske hodet har synket bedre ned i bekkenet nå, og da ble jo trykket forflyttet. :)

Skrevet

Takk for svar :)

Høres logisk ut - får håper på at han har kommet seg lengre ned, så kanskje fødselen blir litt kortere ;)

• 2 uker senere...
Skrevet

javel, damer.. Hvordan er det med dere? noen som har født? :)

Skrevet

Jeg har termin 17.juli - og nei, jeg har overhodet ikke født. Satser alt på fredagens fullmåne, da er det ingen nåde; da SKAL vi ha sex (sa hun uten videre begeistring i stemmen..). Føler at det er mange med termin på samme tid som/etter meg som har født. Grynt. Liker det ikke :P

Skrevet

Ingen baby her, men trodde det var noe på gang igår. Hadde kynnerer fra og til hele dagen, så i 17 tia tok det seg opp. Og hadde sammentrekninger hvert 2.min som varte opp mot 50sek. Holdt på sånn i 2 timer, ringte da føden .Mente eg burde komme inn sia dei 2 andre fødslene gikk så raskt. MEn der var det 2 cm og nesten ikke utslag på ctg(som måler rieutslag) . Så vi drog på fridays istede og spiste et bedre måltid, hadde jo barnevakt likevel. Tilbake på føden 3 timer etter. Da var det med go vilje 2 1/2 cm ,men mer tøyelig. MEn valgte å dra hjem. ROa seg helt i natt og nå sitter eg her da og er om mulig enda mer lei ;)

Så jada, får vel bare innstille meg på 1. august!

Skrevet

Hei

Termin 20. juli, men ingen tegn til fødsel:( Ikke en gang kynnere.

Fikk begge de to første 3 ager før termin så jeg håper på den 17. juli...!

Skrevet

Nå er jeg så lei så lei!! Termin til mandag, har prøvd noen kjerringråd - ingenting fungerer på meg:/ Er svært ødematøs i bena og fingrene, og skal på trass ikke ta meg kompresjonssrømper, da jeg skal til legen i morgen, så hun får se de gedigne bena mine;) På forrige legetime sa legen at hvis jeg kom til neste time, altså i morgen, ble brevet om overtidskontroll til sykehuset sendt - slik at det blir neste uke:):) Men håper det skjer noe denne uken;)

Skrevet

Har termin 21.juli, men merker så godt som ingenting til fødsel! Er førstegangs, så litt usikker på hvordan det skal kjennes ut, men her er det verken noen slimpropp/blødning/kynnere osv osv! Har en del "stikkinger" i bekkenet, men har blitt fortalt at dette bare er babyen som presser på noen nerver? Ingen tegn til fødsel og syns det er veldig kjedelig..nå vil jeg ha det overstått!! :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har født! :) Prinsessa vår kom 18.juli. 03.08, En dag før termin!

Hun var 3260 gr, og 49 cm.

Andre som har født? ;D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...