Carina har to små gull Skrevet 30. juni 2011 #1 Del Skrevet 30. juni 2011 Har ei jente på 2 mnd og helt fra hun var 3 uker har hun kvaet seg opp på ettermiddagen og kveldene. Hun tar puppen helt greit på natta, morgenen og på formiddagen. Men så fort det blir ettermiddag og kveld blir hun et mareritt å legge til puppen. Jeg er nødt til å ta henne opp før hun våkner helt og legge henne ti, da går det helt fint. Hun er jo gjerne en del våken på kveldene, men når jeg da skal gi henne runde nr 2 kaver hun seg opp og begynner å skrike og blir ill sint. Hun får ikke tak i puppen og bare gaper over den. Kan prøve flere ganger, men når hun ser puppen igjen fyrer hun seg opp. Har måttet pumpe meg gjennom dagen slik at hun får det på flaske. Av og til kaver hun seg også opp på dagtid. Det er nesten så jeg gruer meg til å dra noen plasser når hun ikke tar puppen skikkelig. Av og til klarer jeg å roe henne ned med litt sukkervann og legge henne på rygg og da tar hun puppen etter litt mas, men det er ei vanvittig tung stilling. Har dere tips å dele blir jeg glad. Har ikke lyst å gi opp amminga, men jeg frykter for at hun blir bare mer og mer gald i flaska. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143369612-skj%C3%B8nner-ikke-hvorfor-amminga-skal-v%C3%A6re-et-s%C3%A5-stort-problem-p%C3%A5-ettermiddagen-og-kveldene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillenims Skrevet 30. juni 2011 #2 Del Skrevet 30. juni 2011 Har du tenkt gjennom hva det er med ammingene som fungerer i forhold til de som ikke går så bra? Noe med stemning, stress, ammestilling, lys, mørke etc? (De er kanskje ganske forskjellige siden det er natt og dag, da.) Har du forsøkt å få i gang utdrivingen før du legger henne til på kvelden, enten ved å håndmelke litt, eller med pumpe? De fleste har litt mindre melk på kvelden (fordi den melka som er der da blir fetere og babyen får i seg mest mulig energi før natta), og det kan hende utdrivingen din da er litt tregere/svakere fordi det er mindre trykk i brystet. At det kommer melk straks kan hjelpe. Hva med andre ammestillinger, har du forsøkt å amme liggende eller med tvillingstilling? Du kan også forsøke noe som gjerne kalles å starte på nytt, men som vil si at du sitter halvt tilbakelent med naken overkropp, og legger barnet nakent på brystet/magen din (ikke TIL brystet). Så lar du henne selv finne vegen til brystet og en god ammestilling. Dette imiterer det som skjer mellom mor og barn rett etter fødsel. Slapp av og senk skuldrene. Gi henne flaske om du må dra noe sted og du blir stressa, men prøv å ta dere tid til å finne roen og tilbake til amminga når dere kan, iallfall i noen dager fremover så du ser hvordan det går. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143369612-skj%C3%B8nner-ikke-hvorfor-amminga-skal-v%C3%A6re-et-s%C3%A5-stort-problem-p%C3%A5-ettermiddagen-og-kveldene/#findComment-143369917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå