Pumba78 Skrevet 30. juni 2011 #1 Skrevet 30. juni 2011 Ser det er flere tråder om bæresjal osv., men starter enda en. Jenta mi er 8 mndr gammel og vi hadde en close baby carrier, som hun nå er for stor for. Kjøpte en babybjørn som hun eeelsker men som jo er helt sinnsykt vond for mor... Hun liker å sitte vendt utover og veier ca 8,5kg- hva er lurt å kjøPe? Disse som er foreslått andre steder, kan de brukes begge veier og er gode for "store" babyer? Takker.
enero Skrevet 30. juni 2011 #2 Skrevet 30. juni 2011 Jeg brukte også elastisk sjal til jenta mi når hun var mindre. Nå har jeg kjøpt en Beco gemini (formsydd sele med klips). Hun er nå snart 6 mnd og sitter veldig godt i den. Denne bæreselen har magebelte og man kan krysse selene bak når man bærer på magen, så jeg syns den er kjempegod å bære i. Ungen kan sitte både inn- og utovervendt på magen, i tillegg til på hoften og på ryggen. Den er superenkel å klipse på seg - kun tre spenner og klar til å gå! Utovervendt sittestilling er ikke anbefalt pga overstimulering (ungen har ikke mulighet til å snu seg bort når det blir for mye inntrykk), og at det er vanskelig å få en ergonomisk riktig sittestilling. Men jeg valgte denne selen slik at jeg iallefall har muligheten til å snu henne utover i 10 min nå og da når vi er hjemme f.eks. Ellers vil jeg anbefale deg å se på Manduca, har hørt mye bra om den til større babyer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå