Gå til innhold

Invitert på grilling på lørdag, har baby på 3 mnd.. fungerer det?

Anbefalte innlegg

Som sagt så er vi invitert på grilling på lørdag kveld, det er et stykke unna der vi bor.

Baby har fått veldig fine leggerutiner om kvelden, legger seg ca 7 hver kveld.

Kan han være med å sove i vogna?- eller ødelegger det rytmen hans? for det vil jeg ikke.

Han kunne evt sovet et par timer hos min mor, men han er ikke serlig kjent der heller..

ville dere takket ja til invitasjonen? såfall hvordan hadde dere ordnet det?

Fortsetter under...

Hadde takket ja og tatt babyen med i vogna.

Da min datter var 3 måneder hadde jeg henne med i bryllup. Var til kl.23 om kvelden og det gikk veldig fint.

Da hun var 4 måneder hadde jeg henne med på festivat og da hun var 5 måneder på nok en festival. I tillegg hadde jeg henne med på grilling, bursdag osv.

Hun sov fint i vogna og jeg endte opp med et barn som tilpasser seg lett, som ikke lager "drama" om vi avviker litt fra rutinene og som sover godt uansett.

Så ta med babyen, vogna og grillmat. Og skulle det, mot formodning, bli trøbbel så drar dere bare hjem igjen:-)

Ah, det var tider da småtten var på den alderen og vi bare kunne ha med vogna og legge han i den. Ikke fullt så enkelt nå, med 2 stk, og en til på vei! Dra på grilling, det er nå det er enkelt! : )

Signerer den, det er nå det er enkelt! Det er forsåvidt enkelt med min snart 2 åring også, men det er fordi vi har alltid vært litt slakke på dette med leggetid. Hun tilpasser seg veldig fort og det gjør ikke noe å ta hu med på ting. Det er et bevisst valg vi har tatt og hun har alltid vært et veldig trygt barn selv om vi ikke har vært helt "nazi" med rutinene. Tar ting som det kommer og hun sovner der vi er. Nå høres det ut som vi er ute å flyr hele tiden, men det er vi ikke. Men blir ofte invitert til vennepar med barn og sier aldri nei fordi barnet må sove. Hun sovner i vogna eller i reiseseng der vi er, eller så har vi slengt til en ekstra lur på eftan så hun er oppe litt lenger. Og rett tilbake til normalen dagen etterpå! :D

Kos deg, det blir mye bedre med et barn som ikke er bundet til sin egen seng og eget rom :D

Annonse

Det må du bare prøve og se :D Men tenk hvordan det blir på sommeren, sene kvelder. Være på besøk og få besøk, tenk så deilig å bare kunne ta med barnet som sover søtt i vogna.

Vi tok alltid med vår, stelte han der vi var og tok på pysj. La han til å sove i vogna og rett i sengen når vi kom hjem. Da blir ikke de faste rutinene sååå ødelagte og de tilpasser seg lettere :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...