Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg ang samvær og fars ansvar? (litt langt)

Vanilla83

Anbefalte innlegg

Det har seg nemlig slik at min tidligere samboer helst ikke vil engasjere seg mer i barna enn nødvendig da han er mest opptatt av å leve sitt eget liv for øyeblikket. Så igår da han skulle ha dem (han har dem 4 dager annenhver uke) ringer de fra barnehagen litt over halv fem og lurer på hvem som skal hente ungene. Jeg ringer min ex og lurer på hva som foregår, og får til svar at "øøh skulle jeg ha dem idag? Åjaaah.. men jeg har jo jobb til 7"

Rimelig irritert sier jeg at han kan komme å hente dem hos meg da han er ferdig, så jeg henter ungene å tar de med på tivoli. Ringer han for å gi beskjed om dette og sier han kan jo bare plukke de opp der siden det ligger rett ved siden av der hvor jobben hans er, men får til svar at han er da ikke interessert i å dra halve byen rundt for å plukke opp ungene. Neivel, jeg kjører dem til deg, sier jeg da.

Etter vi er kommet på tivoliet ringer han meg og sier han skal ikke ha ungene, han har tross alt egne planer. Jeg gir han klar beskjed om at det er hans samværsdager og at jeg kommer dit med dem når vi er ferdige. Får da til svar at det skal jeg bare gjøre, for han kommer ikke til å være hjemme likevel. Jeg blir lynings og sier han har med å befinne seg der når jeg kommer, og legger på mobilen. Ringer halv 8 for å høre om han er hjemme da jeg ikke vil gi barna falske forhåpninger ved å dra dit, men får ingen svar.

Har forsøkt å ringe han flere ganger, men har til nå ikke hørt et pip. Så får jeg høre at han var på kinoen med noen venner igår og at han var ute og drakk etterpå, så det var jo viktige planer han hadde. Det jeg lurer på er hva jeg kan gjøre i en slik situasjon? Er det noe jeg kan gjøre i det hele tatt med måten han oppfører seg på? Han er generelt en dritt mot meg, og demonstrerer titt og ofte på små og store måter hvor lite han respekterer meg. Tar gladelig imot tips da dette virkelig begynner å tære på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det fins dessverre ikke sanksjonsmuligheter (som jeg kjenner til) for samværsforelder, men det du kan gjøre (som vil svi på pungen) er å skrive ned alle gangene han ikke har barna og så be om høyere barnebidrag utregnet på faktisk samvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...