Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #1 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg fant ut av at jeg var gravid, og var veldig usikker på hvor langt jeg var på vei, ble da henvist av legen til ul undersøkelse. Da vi kom dit forklarte vi situasjonen, og han snudde skjermen vekk så vi ikke skulle se hva som foregikk på skjermen, noe som er helt riktig og gjøre når en ikke skal beholde, og får og skåne den gravide har jeg blitt fortalt. Tok blodprøver etterpå og fikk beskjed og komme tilbake to dager senere for resultatet. Dagen etter jeg hadde vert på ul gikk jeg til damen i skranken og sa at jeg ville få fortgang på dette og bli henvist til sykehuset raskest mulig, for jeg ville bare få det overstått og bli ferdig med det. Helt i orden svarte hun og sa at jeg kunne komme tilbake dagen etter. Vi kom og møttet gynekologen igjen og han skulle da sjekke om hjerte hadde begynnt og slå, skjønnte ikke helt hvorfor han var opptatt av og se etter det da vi alikevell hadde bestemt oss for abort, men tenkte ikke så mye mer over det da vi trodde det var normalt og gjøre. Han begynnte og hadde ikke snudd vekk skjermen forklarte hva han så og pekte og sa der er hjertet og alt ser helt fint og normalt ut sa han og smilte. Jeg stivnet helt og forklarte han at vi skulle ta abort noe han var klar over siden sisst vi var der..Hadde jo i tillegg dagen i forveien gitt beskjed til sekretæren hans om at jeg ville ha fortgang til henvisningen til sykehuset..Jeg og typen gikk helt matte derifra og jeg begynnte og gråte og var helt i fra meg, de bildene har brent seg fast i hode av og se det lille hjerte slå var helt fælt. Det er gjerne min feil også, jeg kunne ha sagt i fra mens jeg lå i stolen, men ble bare så paff.. Måtte bare få det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #2 Del Skrevet 30. juni 2011 Nei dette synst jeg ikke er grovt. Du bør være klar over realiteten - dette er et foster! Og så ta et standpunkt ut fra det! Hvorfor skal du skånes når ikke barnet blir det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #3 Del Skrevet 30. juni 2011 Dette er jeg egentlig enig med, 17:59, selv om jeg har tatt abort selv og føler med HI. Lykke til, HI! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #4 Del Skrevet 30. juni 2011 En fæl situasjon. Skjønte ikke helt... husket ikke gynekologen dere igjen fra dagen før, hvis det var samme gynekolog? Hvorfor måtte dere ta ul to dager etter hverandre? Hvis du ikke klarer å se hva du tar livet av bør du nok ikke gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #5 Del Skrevet 30. juni 2011 En grov feil er det hvertfall, vet ikke hvor gynekologene setter inn i før de treffer pasienten.. Men i sånn situasjon burde jo sekretæren ha sagt ordentlig i fra...huff, stakkars deg...gjør ikke akkurat avgjørelsen din noe lettere.. Håper det går greit med deg og sender deg en klem:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #6 Del Skrevet 30. juni 2011 Du er nok fullstendig klar over at det er et foster og hva som skjer ved en abort så jeg syns det var høyst unødvendig og upassende av legen! Det er sikkert vondt nok å måtte ta et slikt valg uten at andre skal gni det inn og en lege skal være profesjonell. Skjønner godt at du ble satt ut og lei deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #7 Del Skrevet 30. juni 2011 Jo det var samme gynekolog, han tok oss i hånden og sa takk for sisst.. Er det jeg ikke helt skjønner selv hvorfor han skulle ta ul en gang til, trodde det var en normal prosedyre jeg, da jeg ikke har vert med på slikt før. HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #8 Del Skrevet 30. juni 2011 Jo, dette var høys sannsynlig en feil. På den andre side har han bare lagt fakta på bordet, han har ikke kommet med noen opplysninger som ikke er reelle. Hjerte slår og alt er bra med fosteret du skal fjerne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #9 Del Skrevet 30. juni 2011 Tipper han trodde at dere hadde ombestemt dere og ville beholde, slik at dere kom for en ny UL hvor dere fikk se spiren... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #10 Del Skrevet 30. juni 2011 Tror rett og slett du må ha denne gynekologen unnskyldt, da han helt tydelig må ha glemt hvorfor du var kommet. Han hadde aldri tatt en ny u.l. om det var et abortspørsmål. Sa dere ifra med en gang? Leger har veldig mange pasienter, og klarer ikke huske hver enkelts historie. For alt man vet hadde han hatt fire pasienter med samme problemstilling som deg samme dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #11 Del Skrevet 30. juni 2011 Når en skal utføre en abort er det ikke normalt av gynekologen og fortelle om hjertet og peke og vise på skjermen om ditt og datt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #12 Del Skrevet 30. juni 2011 Hvorfor skulle han tro at vi hadde ombestemt oss, da vi ga klar beskjed der og da første gang vi var der om at vi ønsket abort? Og da snudde han jo vekk skjermen så han visste jo hva vi skulle. Vi hadde første time 2 dager etter vi var der sisst gang, og han husket oss som sagt igjen, da han sa takk for sisst. Vi fikk bare beskjed om mens vi var der første gangen at vi skulle komme tilbake to dagr etterpå for og få svar på blodprøvene. Jeg gikk i tillegg dagen etter vi var der første gangen og sa til sekkretæren at jeg ville ha fort gang i henvisningen til sykehuset for jeg ville bar bli ferdig med det..HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #13 Del Skrevet 30. juni 2011 Syns ikke spesielt synd på deg. Tror folk har godt av se barnet før de bestemmer seg for en abort jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #14 Del Skrevet 30. juni 2011 Unødvendig sagt av deg, du har tydeligvis ikke gått igjennom en abort selv med den holdningen der. Har heller ikke bedt om at folk skal synes synd på meg. HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #15 Del Skrevet 30. juni 2011 Det var nok en glipp, men en grov feil var det ikke. Du vet jo hva en abort er. En abort forandrer ikke karakter av at du ikke ser skjermen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #16 Del Skrevet 30. juni 2011 hvorfor måtte du få en henvisning? Da jeg tok abort fikk jeg time til utredning på sykehuset, deretter ny time for inngrep noen uker senere. Men for all del jeg skjønner hva du mener. Da jeg var til utr. var det en ung student m. Og selv om de snudde skjermen bort så brukte de lang tid og diskuterte det de så. Det var selvsagt veldig ubehagelig. Men i likhet m deg var jeg fast bestemt på å gjennomføre aborten, og det gjorde jeg. Jeg skjønner ikke helt hvorfor dere skulle dit to ganger da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #17 Del Skrevet 30. juni 2011 Nei, jeg bruker prevensjon jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #18 Del Skrevet 30. juni 2011 Han satt jo og pratet og smilte og pekte, her ser dere hjrete slå, her ser dere ditt og datt. Han gnir det jo inn i ansiktene våres når han vet hvilket valg vi har bestemt oss for, og sånnt er ikke vanlig! HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #19 Del Skrevet 30. juni 2011 Og der er glippen! Han glemte nok et øyeblikk at du skulle ta en abort og gikk inn i vanlig ul-modus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #20 Del Skrevet 30. juni 2011 Selv om han husket dere er det godt mulig han rotet med problematikken. Ikke bra, men en menneskelig feil som ikke har så alvorlige konsekvenser. Kanskje like godt å bearbeide de harde fakta så snart som mulig og ikke skånes så veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #21 Del Skrevet 30. juni 2011 Noen gang hørt om prevensjon som ikke har fungert slik den skal? HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #22 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg kjenner jeg blir litt provosert av HI her. Jeg mistet i uke 7, og da ble det tatt UL rett før pga blødninger. Og jeg så skjermen og ble vist/så selv at hjertet IKKE slo. Og så fikk jeg beskjed om at dette ble utskrapning.... Så at du som velger selv å ta det bort, så hjertet slå... tja, passer det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #23 Del Skrevet 30. juni 2011 Sånnt skal uansett ikke skje, med tanke på at han viste om hvorfor vi var der i utgangspunktet, og at jeg i tillegg ga beskjed til sekretæren hans dagen etter at vi ønsket fortgang i sakene.. HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #24 Del Skrevet 30. juni 2011 Er ikke ute etter og provosere noen, eller støte noen. Hvilke valg jeg tar har ingen noe med. Jeg var ikke ute etter og få hets, bare få et par synspunkter om behandlingen av gynekologen. Og du vet heller ingenting om min livssituasjon som gjør at valget om abort er det rette valget for oss, er noe vi har tenkt nøye igjennom. Leit og høre om din situasjon. HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #25 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg har også opplevd å se at hjerte ikke slo i uke 14, men det har da ingenting med Hi sin situsajon å gjøre!! Jeg skrev tidligere at jeg mente dette var en grov feil, og det mener jeg enda... Den avgjørelsen er ikke lett å ta og syns faktisk gynekologene bør være så proffe at de ikke "gnir det inn" for å gjøre det enda verre.. Dette må ha vært en grov feil eller hvertfall ikke med viten og vilje, og beklagelig at du opplevde dette, HI! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå