Gå til innhold

Om du kunne velge hvilken årstid/måned du skulle få baby:

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mars/april tror jeg er best. Da begynner det å bli mildere og når sommeren kommer så er babyen litt større. Trenger mindre klær osv.

Har en som er født i april og en som er født i august.

August er litt dumt. Hun er født i begynnelsen av august, dvs at mange er på ferie når hun har bursdag.

Men i forhold til å gå gravid, så synes jeg faktisk ikke det å gå høygravid på sommeren var så ille.

Var varmere med det første barnet (april).

Tror ikke jeg ville hatt barn mellom oktober og februar, men selvsagt, det kan man ikke alltid velge selv,

Har en i februar, og synes det er helt grei mnd. Neste kommer nov/des. Men skal innrømme at jeg savner å kunne ha hageselskap, så sommer er jo ikke å forakte, er selv sommerbarn. Men vinteren duger den og ;)

Annonse

Har en datter som er født i april og det var et veldig fint tidspunkt å få baby (altså: Alle tidspunkt er selvsagt fine, men, ja, dere skjønner;).

Om jeg skal ha flere og fikk velge så ville jeg valgt mars/april eller september/oktober.

Ville ikke valgt desember, januar og sommermnd. mai, juni og juli

Hvis jeg kunne valgt ville mars, april eller mai vært å foretrekke. Da slipper man å gå høygravid i sommervarmen, kan kose seg mye ute og trille i fint vær vår/sommer. Jeg synes også det ville vært perfekt i forhold til barnehagestart. Hvis barnet fyller 1 år på forsommeren så er h*n ikke så bitteliten til barnehagestart i august.

Våren, feks April. Har ein i slutten av mai, og det var greit med at han ikkje trong pakkast så mykje inn som baby. Var var rett nok veldig varmt nokre dagar i nyføddperioden, 27 - 28 grader, og då måtte me halde oss inne med kun bleia på fordi han reagerte på varmen. Nr 2 kom i starten av desember, og då var det -10 - 15 grader ei lang stund, så me måtte halde oss inne. Når eg skulle levere eldste i bhg måtte eg varme opp bilen fordi babyen skulle vere med.

I tillegg synes eg det er greit å ha bursdag i litt avstand frå jula. Eldste får sommarklede og uteleikar til bursdagen i mai. Minste må få litt slikt utanom bursdagen sin. I tillegg er det og litt kjipt å vere yngst i klassen når den tid kjem. Så om eg skulle planlagt graviditetane så hadde eg unngått november-januar, og prøvd å få til mars - mai. Men eg var berre glad for å bli gravid, og kjem vel ikkje til å planlegge så hardt med nr 3 heller.

Annonse

Gjest Tutt1-2-3!

har en i januar, en i november og en i mai. Ingen planlagte. Mai var definitivt best, for da var det "ut-å-trile-vær" fra første stund! Både november og januar gjorde at jeg måtte sitte inne i flere uker pga kulde...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...