dee007 Skrevet 30. juni 2011 #1 Del Skrevet 30. juni 2011 Hei alle sammen! Jeg er gravid med trillinger og gleder meg masse til de kommer. Men siden jeg blir alene mor for disse barna er jeg litt bekymret for det økonomiske. Er det noen som vet hva jeg har rett på? Jeg går på AAP fra NAV og skulle omskolere meg men ar jeg nå rett på utdanning? Kan de ta fra meg aap pengene? Jeg har ikke råd til å kjøpe masse klær, vogner, senger osv nå før jeg få fødelspenger, når får jeg de? Før jeg føder eller etter? Håper noen vet noe om trilling alene foreldrer eller iaf noe i den duren hehe Ha en glimrende kveld alle sammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #2 Del Skrevet 30. juni 2011 Kan desverre ikke hjelpe men sender deg en stor "lykketil klem" i stede. Du har litt å gjøre de neste årene vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dee007 Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 1. juli 2011 **Klemmer tilbake** Takk! Varmer alltid hjerte med en klem. Ja, ser ut som mitt liv blir et hektisk liv fremover! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #4 Del Skrevet 1. juli 2011 sjekk ut på nav.no under familie.. men om du ikke har tjent deg opp rett på permisjons penger så kan du få engangsstønad på kr 35 263 pr barn, denne kan bli utbetalt når svangerskapet har vart i 26 uker. ellers kan du søke om overgangsstønad dersom du mister aap, denne er på 12607 kr(ca) og den trenger man ikke skatte for... samt så skal du jo ha barnetrygd og barnebidrag +småbarnstillegg... barnetrygd er på 970 kr Ordinær sats pr barn: 970 kr. Finnmarkstillegget pr barn: 320 kr. Svalbardtillegget pr barn: 320 kr. Småbarnstillegg til enslig forsørger: 660 kr. Utvidet barnetrygd til enslig forsørger: 970 kr. og tror kansje du får barnetrygt for 4 barn i steden for 3, men det er jeg ikke 100% sikker på.. jeg vet at man vertfall får dobbel om man har 1 barn og trippel om man har 2 barn.. så regner med det egentligt fortsetter slik at man får for et ekstra barn... Masse barneutstyr som er billigt.. finnes flotte billige barnsenger på Ikea, og mye kan man finne på finn også.. og tenk nøye gjennom hva du trenger og ikke trenger;) Lykke til, blir nok kjekt med 3 små babyer:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #5 Del Skrevet 1. juli 2011 Så spennende :-) Gratulerer :-) Jeg vet ikke hva du har rett på økonomisk. Snakk med NAV. Ellers vil jeg tipse om denne siden: http://www.tvilling.no/index.php?page_id=6&lang_id=1 Kanskje kommer du i kontakt med noen der som kan hjelpe deg. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2011 #6 Del Skrevet 1. juli 2011 Selvfølgelig for du stønader som enslig forsørger, uansett om du har 2 eller 5 barn! Er et innlegg der det står hva eleneforsørgere får i mnd. har du tre barn for du barnetrygd for 4! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dee007 Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 1. juli 2011 Tusen takk for tilbakemeldinger! Noen gode tips!! ja blir spennende med trillinger! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2011 #8 Del Skrevet 4. juli 2011 Finnes det noen far i bildet? Da skal du jo ha barnebidrag for 3 i tillegg. Du kommer til å klare deg finfint. Men pass på å alliere deg med familie og venner så du ikke sliter deg helt ut Med 3 stk kan du jo være heldig å få noe sponset av nærbutikkene feks rabatter på vogner, gratis bleier e.l Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå