Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #1 Del Skrevet 30. juni 2011 Var på UL for tre uker siden, da var det hjerteaktivitet (6+4). I dag var jeg på ny pga spotting, og alt såg greit ut, fosteret tilsvarte 9+4 som forventet og ellers ingen avvik. Men de kunne ikke se hjerteaktivitet. Skal tilbake på mandag for ny UL. Er det noen som har opplevd lignende hvor det har vist seg å være liv der inne tross alt? Mannen tar det veldig tungt, jeg klarer ikke ta det inn over meg tror jeg. Har jeg rett til å håpe eller bør jeg innse at dette faktisk ER en MA? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #2 Del Skrevet 30. juni 2011 Tror nok du bør innse at det er en ma, ikke ha for mye håp. Ingen hjerteaktivitet, er jo et veldig dårlig tegn da. Skal godt gjøres å overleve når hjertet ikke slår Jeg ville forberedt meg på det værste, og heller blitt positivt overrasket dersom det skulle skjedd et mirakel. Lykke til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #3 Del Skrevet 30. juni 2011 Joda, er innstilt på at det ikke går vår vei denne gangen heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #4 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg har bare opplevd det en gang, men da viste det seg at jeg var for kort på vei til at de så noe som helst. Men om du er 9 uker på vei uten å se hjerteaktivitet, så er jeg redd for at du skal forberede deg på dårlige nyheter =( Får håpe jeg tar feil, men ønsker deg lykke til uansett =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #5 Del Skrevet 30. juni 2011 Hei! Jeg er midt i min andre MA på tre mnd. Det høres ikke bra ut at de ikke finner hjerteaktivitet i uke 9. Det skal normalt være hjerteaktivitet fra uke 6, i tillegg til at man da kan se fosteranlegg. (Jeg hadde to "erter", det tilsvarer uke 5.) Ved min forrige MA var fosteret i uke 8,5, og man så kropp, hode, og begynnelsen på bein og armer. Men ingen hjerteaktivitet. Da hadde jeg også begynnt å spotte, men skulle tilbake for ny hcg-måling og ul noen dager senere. Dagen etter satte det igang av seg selv. Veldig greit å slippe medisiner og at det går raskt og greit når det først har gått galt, synes jeg. Nå er det mye styr med medesiner og evt utskraping, håper du slipper det... Lykke til, og husk at du blir lettere gravid etter en abort, hvis det er noen trøst. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #6 Del Skrevet 30. juni 2011 Takk for svar 19:56. Jeg tror kanskje jeg har lest et innlegg av deg på en annen debatt her, kanskje habituell abort? Det lignet iallefall. Trist å måtte gå gjennom så mange. Hadde en BO i september, med påfølgende cytotec kur, ca 7+noe. Håper jeg slipper det denne gang. OM det er så ille som jeg tror, håper jeg det starter av seg selv og går fort og greit. Men legene jeg snakket med i dag forsikret at om det ble ny cytotec på meg skulle jeg få godt med smertestillende med meg hjem, noe jeg ikke fikk sist. Og da ble opplevelsen deretter. Skal du gjennom kur, eller avventer dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #7 Del Skrevet 30. juni 2011 Hei igjen! :-) Jeg fikk "modningspille", Mifogyne?, idag, og skal ta cytotek lørdag morgen. Jeg skulle være i uke 8 når, og "ertene" er i uke 5, fortsatt, mens hcg'n stiger til skyene. Så det er mye sjekking og ul og slikt nå fremover. Men det er ikke håp om at noe vokser, så dette går bare en vei. Forrige MA tok jeg ikke smertestillende, siden jeg var alene og ville ha kontrollpå hva som skjedde. Det gikk da det også, men prøver vel smertestillende jeg fikk med med fra sykehuset denne gangen. Hadde forøvrig ikke fått med noe sist gang, men hadde vel noe ibux liggende, men... Jeg er "bare" på min 2. MA, så jeg hører foreløpig hjemme på ufrivillie aborter, håper på å ikke komme inn under habituell abort, men har noen tråder på ufrivillige aborter, kanskje du har lest der? :-) Glemte å si det i forrige innlegg; hvis det er noen som helst mulighet for at du ikke er heeelt sikker på dato for el, har du fortsatt et bittelite håp, men det er ørlite siden fosteret har riktig størrelse. Uansett, lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #8 Del Skrevet 30. juni 2011 He, joda, har nok sett deg på ufrivillige. Blir litt forvirra av alle abortdebattene her inne. :-p Vet med sikkerhet at jeg hadde siste mens 17 april, og EL 2 mai (testet positivt 16,mai), så skulle egentlig vært 10+3 i dag. Men ble altså på første UL satt tilbake en uke. Og på dagens UL ble den tilbakesettingen på èn uke bekreftet. Dersom det er helt dødt imagen min har det altså skjedd i dag eller i går ser det ut som, siden den har fulgt forventet vekst til punkt og prikke. Mannen tar det hele ganske tungt, men jeg føler på en måte at jeg bare har fått bekreftet noe jeg har mistenkt en stund, og klarer ikke helt å ta det inn over meg. Nesten så jeg på en måte, ubevist har vist det kom til å skje. Dersom det er så galt som jeg tror håper jeg at det starter av seg selv, var som sagt ingen hyggelig opplevelse å ta de pillene. Men de forsikret at jeg uansett om det ble piller eller spontant skulle få smertestillende da. Aner de hvorfor hcg'en stiger sånn fortsatt da? Det burde jo stagnert om det ikke var fosterutvikling der. Ikke rart man blir forvirret. På meg tok de også hcg, noe jeg ikke helt forstår siden det normalt segg gjerne "snur" mellom uke 8 og 12. Så om jeg får ett resultat som er forholdsvis likt, eller lavere på mandag så sier det vel i teorien lite. Men legene vet vel best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #9 Del Skrevet 30. juni 2011 jeg var 7+5 når de så hjertet me invendig ul-lyd. (og det var sent) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå