Gå til innhold

Erfaringer med svangerskapsforgiftning??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll hos legen idag, er 36+6uker. Har tegn til begynnende svangerskapsforgiftning... Ny kontroll på tirsdag, visst almenntilstanden ble dårlig i løpet av helga måtte jeg kontakte føden!

Er det noen som har hatt dette før, og vet åssen det "fungerer"? Jeg ble litt stressa hos legen så fikk ikke spurt så mye om dette her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer veldig på om jeg har det selv, men har ikke ringt legen i dag. Lurer på å ringe legen imorgen for å ta blodprøve + levere urinprøve. Er VELDIG slapp, vondt i kroppen. sykt hoven i bena selvom jeg har de høyt... er det noen tegn du kjenner igjen?

Skrevet

Hei.

Hadde det med nr 1 og litt med nr 2,men nr 2 da gjekk det tilbake. Ta vare på deg selv lytt til kroppen ikke overdriv aktivitetene du gjer. Ikke stress det kan forverre det og ikke røyke.

Du kan og gå inn på www.vitusapotek.no videre på baby og barn så graviditet og amming.så finne du svangerskapforgiftning der og kan lese litt mer om det.

Skrevet

Takk for svar:)

Formen generelt er i grunn helt grei, litt småkvalm til tider, løs mage og hodeverk men det kommer og går...

Beina hovner lett opp og verker mye!

Legen fant det ut i dag fordi jeg hadde spor av blod, proteiner og eggehvite i urinen. Undertrykket mitt på blodtrykket var blitt høyt.

Så får bare prøve å slappe av da og, og ikke stresse så mye med det. Men man blir jo alltid litt nervøs. Men heldigvis er det jo ikke så lenge til termin så om fødselen må settes i gang er det jo ikke så farlig...

Skrevet

Hei!

Jeg var hos jordmor i dag og fikk påvist protein i urinen. Og hun bestillte sjekk til meg på sykehuset, skal ta blodprøver og UL.

Jeg har hatt vektoppgang på 4 kg på 14 dager, har hatt hodepine og lett kvalme i ca 5 dager + ødem 1-2 står det i papirene mine.

Jeg har heller ikke spes høyt blodtrykk, 125 /78.....

Så vi får se i morgen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...