Mamma i lykkerus Skrevet 30. juni 2011 #1 Skrevet 30. juni 2011 Vi overtar vår nye leilighet imorgen. Etter flere ti-talls visninger har vi sett mange flotte leiligheter der vi har fått ideer. Vi ble enige om at vi skulle legge vegg til vegg- teppe på soverommet vårt for å skape en rolig og avslappet atmosfære. Nå har samboeren min ombestemt seg fordi moren hans sier at det kan fremkalle allergi hos barnet. Jeg er usikker på dette, og det er jo heller ikke på barnets soverom. Vi venter barn 1 oktober og han kommer jo til å ligge i krybbe inne hos oss den første tiden. Jeg er selv oppvokst med vegg til vegg-teppe i stue og på soverom, og er allergisk mot gresspollen og støv hvis det kommer i store mengder. Ser ikke på dette som store plager. Men vil heller ikke at barnet skal få unødvendige allergier.. Noen som vet?
Ms.Smith Skrevet 30. juni 2011 #2 Skrevet 30. juni 2011 Siterer en leverandør: "Teppegulvene slo så godt an at parkettindustrien gikk til angrep på teppene. Det ble fokusert på mote og at teppegulv var årsaken til allergi, mens sannheten er at årsaken til allergi først og fremst ligger i sengetøy og tilstedeværelse av hund eller katt. I dag er situasjonen en annen. Tepper er nå frikjent som hovedårsak til allergi, og blir nå laget i mange kvaliteter til hjem, kontor, butikk, inngangspartier, som løpere og til messer." Har selv tenkt å legge vegg-til-vegg-teppe på soverommet!
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 30. juni 2011 #3 Skrevet 30. juni 2011 Det er jo alltid lettere å få ett parkettgulv helt rent! Viss du har sett vannet i en tepperenser etter en kort økt, blir du skremt!
Miss_Mina Skrevet 3. juli 2011 #4 Skrevet 3. juli 2011 bortsett fra at et teppegulv er mykt å lunt å gå på ser jeg ikke flere fordeler enn det, bakdeler derimot; mye mer arbeidsomt å holde rent (i den grad du får til det) støvsamler, flekker vanskelig å bli kvitt, og ja det er allergi fare der. må si meg enig med svaret over, ang tepperenser...
Gjest Skrevet 4. juli 2011 #5 Skrevet 4. juli 2011 Hei Forskning viser at det er lavere risiko for allergi med vegg-til-vegg-tepper enn uten. Så her blir det også teppegulv, i hvert fall på soverommene og i stua. Og så skal jeg også gå til innkjøp av sånn støvesuger uten ledning, for det blir jo mer støvesuging med vegg-til-vegg-tepper.
SNURF 5 GUTTER Skrevet 6. juli 2011 #6 Skrevet 6. juli 2011 Veg til vegg teppe er allergi framhevende. Husstøv allergien. (midd, sopp sporer )
Lillegull2011 Skrevet 6. juli 2011 #7 Skrevet 6. juli 2011 Jeg er også vokst opp med slikt teppe på alle soverom + stue. Har ingen allergier. Det har heller ikke brødrene mine eller foreldrene mine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå