Gå til innhold

Nedtrapping av pumping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har holdt på å pumpe meg 3 ganger om dagen, slik at lillegull får litt morsmelk i tillegg til MME (han har bare fått morsmelk tidligere, men nå skal han jo ha mer mat. Han tar ikke puppen skikkelig, derfor pumping...). Nå er jeg LEI pumping (+ for liten tid til det, da gulle ikke sover såååå masse på dagen). Hvordan trappe best mulig ned. Prøvde hoppe over en pumping igår, og kjennes ut som brystene skal sprenges :P hehe... Har egentlig masse melk, så må kanskje gjøres på annet vis. Men vil slutte med det så fort som mulig, er liksom blitt en "plage". :S

HELP?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også en liten tass som har spist veldig dårlig fra puppen men elsker flasken sin! Etter tre mnd med amming, grining, pumping og flaske er jeg nå i ferd med å kutte ut pumpingen som har tatt myye tid..

Jeg trappet gradvis ned på en og en pumping, Dvs valgte ut en pumping pr dag hvor jeg da pumpet ut litt mindre for hver dag til jeg kunne gå ned fra fire til tre, tre til to osv. Nå er jeg nede på en pumping pr dag, og pumper litt mindre hver dag slik at jeg om noen få dager har sluttet helt. Det likner jo mest på hvordan man slutter å amme.

Dette har iaf funket fint her, var redd for å få spreng og brystbetennelse men det har gått bra. Litt spreng må du nok regne med, pump da ut bittelitt for å lette på trykket. Noen anbefaler også å binde noe stramt rundt puppene, for å "lure" dem til å produsere mindre melk. Fikk ikke noe særlig effekt av det her, men kan jo prøves ut?

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar! Jeg var kanskje litt vell optimistisk da jeg trodde det bare var å kutte ut en pumping tvært ;P Pumpet mange ganger til å begynne med, og trappet raskt ned til tre ganger om dagen. Og det gikk uten noe problem. Men fra tre til to ganger var ikke like problemfritt ;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...