Maisoo Skrevet 30. juni 2011 #1 Skrevet 30. juni 2011 Hei, jeg har rett til foreldrepenger og er ute i mammapermisjon nå. Jeg mottok et vettak om foreldrepenger fra Nav. Og der står det om far ikke har hatt innteksgivende de 6 av 10 månedene eller ikke har opparbeidet rett til foreldrepenger i den stønadsperioden starter, så kan fedrekvoten overføres til mor. Min mann jobber ikke, og studerer bare. Noen her som har erfaring på hvordan jeg skal gå frem for å søke å få overført fedrekvoten? Spesielt skjema jeg må bruke, eventuelt hvilke vedlegg som må dokumenteres?
Anonym bruker Skrevet 14. juli 2011 #2 Skrevet 14. juli 2011 Ut i fra det jeg har skjønt, så har man ikke lov til å overføre fra far til mor.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #3 Skrevet 9. august 2011 Tror ikke du får fars uker nei,samme hva nesten. Men du må ringe NAV og spørre etter skjema.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2011 #4 Skrevet 9. august 2011 Hvorfor svare når man ikke har peiling?? Jo, selvsagt kan mor få fedrekvoten når pappaen ikke har opptjent rett til foreldrepenger - barnet skal jo ikke "straffes" med kortere permisjon pga pappaen ikke har jobbet.. Det er når pappaen HAR rett på fedrekvoten at den er tilnærmet umulig å overføre til mor - de eneste godkjente årsakene da er at mor er aleneforsørger eller at pappaen er så syk at han ikke kan ta seg av barnet alene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå