frkaltpåengang Skrevet 30. juni 2011 #1 Skrevet 30. juni 2011 I dag har jeg vært til overtidsvurdering på sykehuset grunnet høyt blodtrykk (er 5 dager over termin i dag). Der var de fortsatt litt bekymret for blodtrykket ettersom jeg har mye ødem og litt hodepine. Men det som bekymrer meg mest nå er babyens størrelse.. Jeg visste den er stor, men legen estimerte den til å være 4,6kilo i dag.. Huttemegtu!! Og han ville ikke igangsette fødselen enda siden hodet ikke var helt festa, da ville det sannsynligvis bli en vanskelig fødsel med en så stor baby... Og det var ikke mye tegn på at noe var på gang av seg selv. Men han røsket litt og håpte at det skulle skje noe av seg selv. Skal tilbake på kontroll lørdag. Betryggende at de følger med. Men jeg gruer meg til fødselen. Forferdelig. Så nå sitter jeg her da.... Noen som har opplevd det samme? Kan dette egentlig gå bra?? :)
playground princess Skrevet 30. juni 2011 #2 Skrevet 30. juni 2011 Ble størrelsen på baby estimert ved ultralyd?
frkaltpåengang Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2011 Ja, han sa at den estimerte vekten kunne varierer med 10%.
milla_1101 Skrevet 30. juni 2011 #4 Skrevet 30. juni 2011 Har de sjekka hodeomkrets å sånn i forhild til hvor stort bekken du har?? Jeg er 35 uker i dag og skal på UL til mandag for å sjekke størelse på hodet og hvor stor han kan bli.. Jordmor regner med at jeg skal til bake en gang til i uke 37-38 og hvis han da er rundt 36 cm i hodeom. så kommer jeg til å kreve å bli satt i gang. Jeg har ei datter fra føre av og ho var gasnke stor. Eller hos var ikke så veldig lang og "tjukk" , men ho var en klump som jodrmor sa.. Håper de sjekker sånne ting for deg og at ikke det blir noen komplikasjoner=) Hvor sakl du føde henne forresten ??
frkaltpåengang Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2011 Jeg presiserte for legen at min mann hadde stort hode (unormalt stort) da han ble født, og ble tatt med tang. Men legen sa ikke noe om størrelsen etter UL. Tenker han hadde sagt noe hvis det var helt på bærtur... Forstod ikke helt de målene heller, han tok tversnitt (tror det var 101), og sa ikke noe om omkretsen. Jeg håper da de har såpass vett til å si ifra om det så vanskelig ut.. Tror vi også får en klump:) Håper det går fint for deg på UL på mandag!! Skal føde på sykehuset i Haugesund.
Lykkeliten♥♥♥ Skrevet 30. juni 2011 #6 Skrevet 30. juni 2011 Jeg var på ul-kontroll igår(uke 35) og da var tverrsnittet på hodet på 8,8cm.Sikker på at din babys mål ikke er på 10,1 i så fall? For å finne diameter ganger en med pi, altså 3,14. I ditt tilfelle: 10,1cm x 3,14 er 31,174 cm. Roughly:) Ja,og så har man jo som nevnt feilmargain på 10%.Jeg forventer også å få beskjed om det hadde sett ut som om det var misforhold mellom str på bekken og baby. Lykke til,det går nok bra:)
Lykkeliten♥♥♥ Skrevet 30. juni 2011 #7 Skrevet 30. juni 2011 Unnskyld,rettelse: For å finne OMKRETSEN ganger man diameteren(tverrsnittet) med pi:) Og så den utregningen som vist ovenfor....
frkaltpåengang Skrevet 30. juni 2011 Forfatter #8 Skrevet 30. juni 2011 Er nok 10,1 jeg mener da.. Men det står 101 på bdp på UL arket. Troddet dette var det samme som diameteren. Er ikke så nøye egentlig. Det er stort og sånn er det.. Får prøve å fokusere på positive ting. Babisen må jo ut før eller siden uansett. Håper bare det blir før... Lykke til lykkeliten:)
Maia&Mathias <3 Skrevet 30. juni 2011 #9 Skrevet 30. juni 2011 Skjønner du er bekymra, er jo ikke no gøy når de estimerer babyen til å bli så stor. Men ville bare fortelle deg at jeg kjenner mange som har fått estimert store babyer men når de blir født så er de helt normale i størrelsen. Har ei venninne som fikk estimert jenta si til å være ca 4,7 kg og ho fikk jo helt hetta! Når ho ble født så veide ho "bare" 4050g. Så de kan ta feil altså! Håper alt går bra og at du får treffe babyen din snart! Min gutt veide 4100 g når han ble født og var 38 cm rundt hodet (hvis jeg husker rett). Fødselen var hard og han ble tatt med vakum pga han var stjernekikker men var fort på beina igjen og hadde nesten ikke vondt i underlivet dagen etter. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå