juli2011spire:) Skrevet 30. juni 2011 #1 Skrevet 30. juni 2011 Har lest at hunder kan kjenne det når fødsel er i gang, noen som har merket dette? Og hvordan har dere gjort det når det kommer besøk etter dere er kommet hjem fra sykehuset? Tenker masse på dette.. har to stykker, som begge blir like ivrig og glade når det kommer folk.. håper de fleste sender melding eller ringer på forhånd så jeg får hundene ut..
G85 Skrevet 30. juni 2011 #2 Skrevet 30. juni 2011 hei.. ikke helt sikker på hva du spør etter her egentli.. men.. har to hunder vi og, hu min, en berner sennen er hvertfall veldig klar over at jeg er gravid, hu har blitt veldig klengete og passer på meg hele tiden.. om hu merker fødsel skal jeg ikke si, håper det er tre uker igjen til fødsel så vi får se. hva tenker du på med det besøket? våre to blir også overlykkelige når vi får besøk, og ingenting vil endre det når det kommer en baby i hus. de må da få lov å være like glade fordi!? men det er jo viktig å ha kustus på hundene sine, baby eller ikke. her får de hilse på, bli ferdige med det for så å gå på plassen sin. Jeg sender ikke hundene ut bare for at jeg vet at det kommer besøk...!?
Gjest fanten Skrevet 30. juni 2011 #3 Skrevet 30. juni 2011 Huff det hørtes nesten litt slitsomt ut. Hva når det kommer uanmeldt besøk? Har selv en hilseglad labrador på 3 år, han vokter også en del. Kommer det folk plasseres han i "bli", og han får ikke hilse før han er rolig, og det kan ta laaang tid. Da får han bare ligge der. Kommer det folk som ikke liker hunder får han ikke hilse i det hele tatt. Beste råd jeg kan gi er å lære inn en sikker "bli", og dempe forventningene om hilsing hos hundene når det kommer folk...
Strandloppa og lillebror Skrevet 1. juli 2011 #4 Skrevet 1. juli 2011 Her har ikke hunden reagert på graviditeter eller fødsler i det hele tatt. Jeg har jo hørt om de som har gjort det jeg også, men ikke vår altså. Når det kommer folk på besøk, baby eller ikke, så ber vi han alltid gå inn i buret sitt for å roe seg. Han er veldig stor og kan virke skremmende på mange, selv om han er verdens snilleste. Når han har roa seg, spør vi de som er på besøk om de vil hilse på ham eller om de vil at han skal bli i buret sitt mens de er hos oss. Da kan de velge selv. Og når vi kommer hjem fra sykehuset med en nyfødt baby, regner jeg ikke med at folk er så korttenkte at de kommer uanmeldt på besøk altså. Det tror jeg ikke noen gjør.
Alida*Englebarn Skrevet 1. juli 2011 #5 Skrevet 1. juli 2011 Hei, jeg vet at en familie lot hundene lukte på ei tissebleie for at hunden skulle godta babyen, eller bli introdusert til lukten:-) Ikke vet jeg:-)
juli2011spire:) Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #6 Skrevet 1. juli 2011 He he leste over nå, og ser litt værre ut enn det det er her mine får hilse først når folk er kommet inn. Men noen greier ikke overse hundene frem til de har fått av seg yttertøyet. Og da blir hundene ekstra gira.. det som jeg gruer meg mest til, selvom de er flinke og legger seg, eller er i bur er han hannen som lager fryktelig mye lyd.. og en annen ting som bekymrer meg er hvordan jeg da reagerer med en baby enten på armen eller i vugga.. men det er jo en ting jeg må jobbe med meg selv på. Hovedspørsmålet var vel egentlig om noen har merket på forhånd at hunden "varsler" fødsel he he.
Lunapuna1985 Skrevet 2. juli 2011 #7 Skrevet 2. juli 2011 Jeg har ikke født enda, så jeg aner ikke. Men termin er om 26 dager og min Lillegutt på 50 kg lunter bak meg med nesa nesten plassert oppi rompa mi når vi er på tur..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå