BettyBoob Skrevet 30. juni 2011 #1 Skrevet 30. juni 2011 Har skjønt det som at da støter ikke kroppen ut ting selv, men man må ha utskrapning. Men hvordan vet man at man har en MA? Jeg er bare nysgjerrig, og mener ikke å støte noen
02,05 og 12, haaper vi:) Skrevet 30. juni 2011 #2 Skrevet 30. juni 2011 Jeg hadde en MA i okt., men hver MA forlöper seg vel kanskje ogsaa veldig forskjellig? Jeg ble veldig gravid med en gang, fikk 4mnd-magen etter bare 4uker sv.skap, hovna veldig opp. Maatte tom opp paa natta aa tisse. Helt uten energi og stuptrött. Blodtrykket mitt ble maalt ved 8 ukers knt og d var 150-100. Tok en innvendig UL og de saa ingen tegn til liv. Venta en uke til saa ble d ny Ul, og samme dag utskarpning.. Forferdelig trist opplevelse som ikke unnes noen.. Jeg gikk til privat klinikk, om d er noen forskjell vet jeg ikke.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 30. juni 2011 #3 Skrevet 30. juni 2011 Ofte viser kroppen tegn på at noe ikke stemmer. Enten "unormale" graviditetstegn (som beskrevet over her), eller fullstendig mangel på slike. Ofte merker man det på blødning/spotting som ikke kommer skikkelig i gang, eller svake smerter, uten at man aborterer spontant. Det er vel slik de fleste kontakter lege, og får det bekreftet på mistanke.
Spireline Skrevet 30. juni 2011 #4 Skrevet 30. juni 2011 Min venninne merket ingenting. Hun gikk til tidlig UL i uke 12, og fikk da vite at fosteret hadd dødd i uke 7. Så hun gikk 5 uker og var "gravid" uten å ane at noe var galt..
Lilla-Turkis Skrevet 30. juni 2011 #5 Skrevet 30. juni 2011 Jeg var også ekstremt gravid. Hadde alle tenkelige gravidsyptomer veldig tidlig (tenkt i ettertid at kanskje det var kroppen som pøste på med hormoner for å prøve å veie opp det som var galt). Så ble jeg bare mer og mer oppblåst og øm i magen og vondt i korsryggen + ned i bekkenet. Har alltid hatt høy smerteterskel så tenkte bare på at det var livmoren som vokste osv. Men stusset flere ganger over at det var ekstremt mye. Så etterhvert forsvant en del symptomer samtidig som jeg begynte å spotte/småblø. Dette gjorde jeg i 10dager før det ble visst på ultralyd at fosteret var død. Jeg hadde hatt en følelse lenge at noe var galt men ettersom det var mitt første svangerskap så ante jeg ikke hva jeg skulle forklare det med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå