2011 Skrevet 30. juni 2011 #1 Skrevet 30. juni 2011 Jeg har 9 uker igjen i svangerskapet og tenkte jeg så smått skulle begynne å vaske klær + sengetøy til snuppa i magen! Hva bruker dere ? Det er en vaskejungel der ute, så jeg tar gjerne i mot tips til hva dere bruker av middel, skyllemiddel etc... Takk
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 30. juni 2011 #2 Skrevet 30. juni 2011 Jeg bruker Neutral til all vask her i huset, og Milo uten parfyme til ulla. Bruker veldig sjelden skyllemiddel da jeg har hørt det er så miljøskadelig og ser dessuten ikke helt poenget når det meste går i tørketrommelen likevel.
Lillegull2011 Skrevet 30. juni 2011 #3 Skrevet 30. juni 2011 Har også 9 uker igjen og har tenkt å begynne vaskinga. Har tenkt å bruke vårt "vanlige" vaskemiddel, men vil kjøpe et mer naturlig skyllemiddel. (bruker vanligvis ett med sterk lukt og ønsker ikke at prinsen i magen skal ha den lukta i klærne sine, tror heller ikke at det er så bra for han) Bruken av skyllemiddel kan vel diskuteres, men jeg er avhengig av at klærne ikke blir "harde"..
zombie2be Skrevet 30. juni 2011 #4 Skrevet 30. juni 2011 hmm, husker ikke helt, tror det er ariel/omo. Oh så har jeg brukt skyllemiddelet til comfort med aloe vera i. ikke pga lukten,men fordi jeg å guttungen reagerer på en del av de billige skyllemidlene,så tar ingen sjans med nestemann heller.. vasker på 40grader,sengetøy å kluter på 60, har alt tildet er godt og vel halvtørt i trommel etterpå og henger det på snora til det er helt tørt. ute;)
White*Angel Skrevet 30. juni 2011 #5 Skrevet 30. juni 2011 Blenda sensitive her både for hvit- og farget vask, =) og skyllemiddel uten parfyme.
Petrine +spire=❤ Skrevet 30. juni 2011 #7 Skrevet 30. juni 2011 Her bruker jeg biotex vaskepulver til alle sammen, også det jeg har vasket av babytøy nå. Bruker ikke skyllemiddel på babyens tøy før han er blitt litt større. Alt til baby vaskes for seg selv den første tiden. Etterhvert vil jeg nok vaske det sammen med vårt og da øgså begynne å bruke skyllemiddel.
2 gutter og 1 jente Skrevet 30. juni 2011 #8 Skrevet 30. juni 2011 Jeg sverger til flytende neutral vaskemiddel og skyllemiddel.
NostraStoria Skrevet 1. juli 2011 #9 Skrevet 1. juli 2011 Jeg bruker Milo til ull og vanlig klær vaskes med Omo Color/Ultra og Softlan tøymykner. Storebror har aldri reagert på dette, så gjør det samme når lillebror kommer. Må vel begynne å vaske etterhvert ser jeg, har ca 3 uker igjen!
juli2011spire:) Skrevet 1. juli 2011 #10 Skrevet 1. juli 2011 Bruker omo color sensitive og omo hvitt sensitive, samt sensitive skyllemiddel. Har ikke tørketrommel, derfor jeg bruker skyllemiddel. Har med helt hvitvask brukt en skje av den hvite vanish (er det sånn det skrives tro..) i tillegg til omo. Resultatet har blitt helt kridd hvitt tøy Håndklær, sengetøy og helsetepper har jeg vasket på kokeprogrammet, alt annet på 40 eller 30 grader
Teia! Skrevet 1. juli 2011 #11 Skrevet 1. juli 2011 Bruker nøytral vaske og skyllemidddel, og milo uten parfyme hvis det er ull. Har også ca ni uker igjen og har begynt å gjøre klart babyklærne.
2011 Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #12 Skrevet 1. juli 2011 Takk for svar alle sammen! Jeg har nå sotert og vasket to maskiner med klær. Det er såå koselig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå