Gå til innhold

Flere som står på Klexane blodfortynnende?

Anbefalte innlegg

Blir dere fulgt noe ekstra opp i forhold til dette, og vet dere om dette har noe å si for blødningsrisiko under/etter fødselen etc?

Jeg får ingen ekstra oppfølging, noe jordmor synes var veldig rart da jeg var hos henne for første gang for ikke lenge siden. Hun mente jeg burde henvises til føde pol før fødsel i forhold til dette..

Må også spørre om sprøytene plager dere? Det svir intenst (som et vespestikk) i alt fra 3-15 min etterpå, og området der sprøyten er satt blir "hvitt" i en del timer etterpå. Samme hos dere? Kjenner jeg er alvorlig lei av de allerede, men må bruke de 2 ganger om dagen tom 3 mnd etter fødselen, så har jo en stund igjen for å si det sånn....

Fortsetter under...

Heisann

Jeg tar også klexane hver dag...Men har ikke fått noe ekstra oppfølging pga de. Og hverken jordmor eller lege har sagt at jeg skal, har ikke hørt noe om det til nå hvertfall (er 27 uker på vei).

Sprøytene plager meg litt, ja. Synes også de svir (noen plasser mer enn andre) , og får også en hvit ring rundt stikket noen timer. Blir til at jeg stikker de på samme plass nesten hele tiden selv om jeg ikke skal det, for jeg har funnet en plass i sideflesket som ikke gjør så vondt...

Jeg vet heller ikke om det har noe risiko i forhold til fødsel.. Synes isåfall det er rart at ingen har sagt noe om det...

Det var godt å høre at det ikke bare er meg :-) Er 17 uker nå, og skal som sagt bruke de til 3 mnd etter fødsel. Er sikkert litt avhengig av årsak hvor lenge man må bruke de - for min del er det blodpropp i lungene.

Tror forresten at Fragmin og Klexane er samme preparat, bare fra 2 forskjellige produsenter :-)

Jeg står på fragmin. Må ta sprøyter to ganger daglig, og ja - enkelte plasser er verre enn andre å stikke. Det svir hos meg også en liten stund etterpå.

Blir dere behandlet forebyggende?

Jeg var under behandling for blodpropp (som jeg fikk etter fødsel) da jeg tilfeldigvis ble gravid, så jeg har fått ganske høy dose med fragmin.

Nå tilhører jeg første trimester, og har ikke hatt første svangerskapskontroll enda. Men var inne hos legen dagen etter jeg fant ut at jeg var gravid, og fikk beskjed om at jeg skulle ha en tettere oppfølging.

jeg tar fragmin hver dag på grunn av leidenmutasjon. svir no inni granskauen, og jeg er drittlei dissa sprøytene...

får alltid blåmerker så magen min ser ikke ut!

jeg har blitt fulgt opp fra sykehuset mine to siste svangerskap, og regner med at jeg blir det denne gangen også.

blødde veldig lite når jeg fødte.

Annonse

Jeg går på fragmin to ganger daglig, forebyggende pga økt risiko for blodpropp. Det svir, og gir i perioder blåmerker og vonde "kuler" men dette kommer som regel når jeg tar sprøytene litt for fort.

Skal ta disse til 3 mnd etter fødsel. Avklarer fortløpende med fødeavdelingen når jeg merker at fødselen starter da jeg helst skal ta en pause under selve fødselen. Får oppfølging fra sv.pol etter ordinær ultralyd og ut svangerskapet. Samme "plan" denne gangen som sist så jeg satser på at alt går bra.

Jeg tar også klexane 2 ganger daglig pga blodpropp, og har fått beskjed om å måtte regne med å gå på det 4-6 mnd etter fødsel. Synes det svir litt ja, men spørs liksom litt hvor jeg treffer..

Jeg blir fulgt opp av gyn. på sykehuset, men også fordi jeg venter tvillinger.

Trur det settes en sprøyte etter fødsel for å hindre ekstra blødning..hvis jeg ikke tar helt feil.. De passer vel ekstra godt på..:)

Jeg tar også klexane 40 mg..men er det bare jeg som tar kun en sprøyte daglig???? Fikk blodpropp da jeg gikk på overtid med forrige..ble utredet etterpå, og fikk påvist leiden mutasjon...

kjipe greier egentlig...lei sprøytene jeg også, maaaange igjen å ta...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...