Gå til innhold

Dere bhg ansatte som irriterer dere over at foreldre som forventer at kun deres barn blir sett.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser flere av dere irriterer dere over dette.

Lurer da på om den bhg gutten min går i er unik?

De har kun en avd med 18 barn fra 1-6 år.

Hver eneste gang jeg har hentet har jeg følt at de kun har sett han, og fulgt med på han hele dagen, det samme sier de andre foreldrene om deres barn.

Vi har brukt denne bhg nå i 3 år.

Hvorfor får ikke deres bhg dette til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min datter går i en stor barnehage, over 100 barn der, fordelt på 8 avdelinger. Men jeg har alltid følt at min datter har blitt tatt vare på. Aldri vært noe problem med det. merkelig at noen ikke klarer det. Så sant det er foreldrene som er helt psycho. Kjenner jo til noen av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er min barnehage også, men jeg forventer det jo slett ikke. Å få denne følelsen av at de har full kontroll på alt ungen har gjort iløpet av dagen er jo bare en bonus. :) Men vi er så heldige da, at vi bor i hjembygda mi, det er under 40 unger i barnehagen og de ansatte kjenner både foreldrene og barna privat stort sett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at flere er fornøyd med bhg sin:)

Har søkt en annen bhg til tvillingene da den er nærmere, men begynte å bli engstelig for at de ikke klarer det samme som storebror sin.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mer untaket det der ja.

Hadde ne mamma jeg som mente vi burde skifte av og på fra ull til vanlig klær aøt etter hvilken aktivitet vi skulle gjøre.. Ulldress fra da til da, av med den og på med body og longs i bomull fra da til da, de sokkene da, og de tøfflene da, fordi hun ikke hadde råd til å kjøpe mer ulltøy.. Og hun ble sur om vi hadde tatt feil og ga seg ikke en femmer på å gi oss ansatte huden full.. Hun klikka en gang vi hadde på feil dress i hentetiden, for vi hadde tatt på en dress som var vanntett ( det regnet når vi gikk ut) og sola skein når hun kom) Vi har vel ikke tid til å bruke en annsatt og så mye tid på bare den ungen midt i hentetiden, da vi blir ferre ansatte utover dagen)

Ungen var hverken for klam eller ukomfortabelt på annet vis, og var midt i leiken.

Er vel mest slike foreldre vi mener, og de er det mange av i barnehagen, tro meg!!

Vi ser alle barna i løpet av en dag, det er jo jobben vår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler absolutt at mitt barn blir sett og tatt vare på.

Men jeg vet også at de ansatte ikke kan ha øynene på HENNE hele tiden. Hun kan fint falle og slå seg uten at de har sett hva som skjedde.....

Men noen foreldre forventer at de ansatte skal se årsaken til hvert eneste skrubbsår, hver eneste tåre, se hver eneste strek de tegner, hvem de leker med hver eneste minutt i løpet av dagen, hvor mange erter de spiste til lunch, og de spiste mest banan eller eple til frukt, hvor mange ganger i løpet av dagen de har tisset osv osv.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det vel ganske langt fra å føle og være fornøyd med at barnet blir sett og får god oppfølging til de foreldrene som krever spesialtilpasning av barnehagens sove- tur- og spiserutiner slik at de passer deres barn.

Har hatt flere barnehager og har alltid vært fornøyd med oppfølgingen, men har opplevd andre foreldre som stiller helt sinnsvake krav til hva barnehagen skal gjøre nettopp for deres barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikke i bhg, men har samme erfaring som deg, HI.

Jeg har alltid kunnet spørre på slutten av dagen, og fått gode svar. Barna mine har alltid blitt sett. De har gått i ulike barnehager, og de har gått på SFO. Alle steder har jeg samme erfaring.

Så for meg er det rart at noen barnehager ikke klarer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rom for "tilgivelse" og aksept for at foreldre kan forandre seg/bli mindre "hysteriske" med tiden?

Jeg innrømmer at jeg var noe overbeskyttende og streng med de bhg ansatte de første månedene min førstefødte gikk der. Jeg hadde ingen erfaring med barnehager og syntes at min lille ettåring ble så liten og anonym i den store barnehagen. Jeg sa hva jeg mente om en del og hadde noen krav som jeg nå ser sikkert ble oppfattet som hysterisk:-)

Jeg har roet meg nå og har to barn i den samme barnehagen. Men synes fremdeles det er skummelt og litt vondt å tenke på at de ansatte har makt til å "forsømme" små barn om de er i stand til det. Særlig de som ennå ikke kan snakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det i den barnehagen vi bruker også. Hver dag når jeg henter barnet mitt får jeg full rapport om hva hun har gjort den dagen. I tillegg printer hver gruppeleder ut bilder og skriver en "dagboknotis" om hva den gruppen har gjort den dagen. Jeg føler alltid at de har sett mitt barn, og jeg ville aldri byttet ut denne barnehagen frivillig. Og dette er ikke en hjemmebarnehage, men en ganske stor, privat barnehage bestående av flere avdelinger rundt om i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...