Gå til innhold

Lyst til å flytte, MEN det er et problem

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bor i dag i Oslo, men har lyst til å flytte ut av by'n.

Har et barn på 5 år som skal begynne i 1.klasse og et barn som skal begynne på videregående i Oslo. Vi aner ennå ikke noe om hvilken skole han kommer inn på heller.

Problemet er han som skal begynne på videregående. Om vi flytter ut av by'n så kan han ende opp med å få ca 1 times reisevei EN vei.

Kan man forvente at han skal akseptere det? Mannen min vil også få lang reisevei da han jobber i sentrum i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 times reisevei når du går på videregående er ikke så langt syns jeg. Da jeg gikk på videregående måtte jeg bruke 1t og 15 min for å komme meg til skolen og enda lengre tid hjem igjen, da det var midt i rush. Det er noe man vender seg til :) Om man ikke bor midt i byen da som du sier ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har gjort ei stor blemme. Dere skulle ha diskutert og bestemt dere før gutten søkte skoleplass.

Kanskje dere bare må akseptere å betale hybel for eldstemann hvis dere gjennomfører det? Jeg hadde sett på det som min plikt hvis han ikke så for seg 2 timers pendling hver dag. De blir slitne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er først nå vi ser at vi har muligheten til å evt. kunne flytte. Vi har hatt lyst lenge, men har ikke kunnet pga. økonomi tidligere. Nå har det løsnet litt og vi ser muligheten til å kunne flytte.

Det er vel nå i det siste at "trangen" til å komme seg ut av by'n virkelig har gravd seg dypt hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han er som felst ungdommer, veldig skolelei.. så hjelper det ikke på at han skal måtte bruke så lang tid på og reise frem og tilbake til skolen... Det blir jo liksom av fritiden hans, og dersom han har veldig kort vei nå så blir det nok dårlig motatt...

Jeg ville nok blitt boende der dere bor eller funnet hybel til sønnen din og så flytte (dersom han vil det) hvis ikke kan dere alltids flytte og se om sønnen deres får bytte skole dersom en skole nermere der dere flytter har samme linje som han kommer inn på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er mange privatskoler å søke på da, som fortsatt tar inn. Sikkert noen i nærheten av der dere vil flytte. Sjekk ut slike muligheter, hør med de offentlige videregående i nærheten osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gud bedre for noen primadonnaer vi oppdrar! En time på buss hver vei - gid hvilken krise! Ærlig talt. Å sitte på bussen til og fra skolen er en gylden anledning til å lese lekser eller slappe av. Hjemme ser han sikkert bare på tv eller sitter ved dataen uansett. Er mange på "landet" som jobber eller går på skole i oslo uten at de blir videre traumatiserte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...