Gå til innhold

Føler alle seg klare til fødsel nå?

Anbefalte innlegg

Tidligere har jeg bare gått å gledet meg til fødselen og til å møte babyen, men nå kjenner jeg at nærvene begynner å ta overhånd :(

Har to lange fødsler bak meg, med veldig lang og tung åpningstid.

Har lest en del nå ang andres erfaringer så har noen ting jeg skal prøve under denne fødselen for å se om det kanskje gir litt fortgang.

Men tiden etter selve fødselen gleder jeg meg bare til, regner med det blir slitsomt til tider med 3 stykker, men det går seg nok til :)

Hvordan er det med dere andre?

Fortsetter under...

Føler meg klar ja, men litt på samme måten som deg, at denne gangen kjenner jeg litt nærver også.

Jeg venter 2.mann, med termin i morra.

Hadde en grei og kort fødsel sist, som startet med vannavgang, så mine tanker/ bekymringer går mer på hvordan alt vil starte denne gangen, og hvor fort det vil gå! Bare jeg rekker inn til sykehuset er jeg fornøyd:)

JEg hadde også en lang og slitsom åpningsfase forrige gang så er veldig spent på hvor lang tid d vil ta denne ganga. Hva slags ting skal du prøve ut for å prøve å fortgang i sakene når fødselen starter? Jeg har tenkt å prøve å stå/gå mest mulig for å hjelpe babyen ned i bekkenet + stå på alle fire når babyen skal presses ut.. Er ihvertfall d som er planen nå så får vi se åssen d går! For øyeblikket ligger babyen i seteleie så med min flaks så må jeg vel bare ligge i sengen denne ganga også.... :-S

Jeg er klar som et egg... Skal ha ks om 12 dager, så nå er det nedtelling på storesøstrene som skal få en liten bror.....

Blir så spennedes....

Så 12.07 kl 8 ligger jeg på operasjonsbordet , og 08.10 er lille Noah kommet til verden...

Så rart å kunne si det.....

Lykke til alle Julifødende....

jeg har 25 dager igjen til termin og er klar som et egg til fødsel!

Gleder meg til å bli ferdig med dette svangerskapet kjenner jeg, selvom det var vært veldig koselig også å gå gravid.

Er 2.gangs og hadde veldig grei fødsel sist så håper jeg får det like greit denne ganga også:)

Annonse

Jeg burde vel være klar for fødsel, siden termin er på søndag (om 3 dager!!!! hjelp!) . Gruer meg veldig veldig til fødsel, dette har jeg nemlig ikke gjort før. Hva kan jeg forvente meg?? Er helt blank, og sliter litt med å sove pga dette blant annet (ikke så lett å sove med denne tunge kroppen uansett, men tankene hjelper ikke). Jaja, jeg satser på å rekke å få epidural ihvertfall, ønsker alt tilgjengelig av smertelindring. Har også lest en del om avslapping og pusteteknikker, men jeg vet jo ikke hvordan jeg reagerer når situasjonen oppstår. Syns jo allerede at det er ganske ubehagelig når ungen borrer seg nedover og kommer borti nervetråder osv..kjennes som små knivstikk, klarer ikke akkurat slappe av når det står på, så hvordan skal det gå når jeg for alvor skal føde!! Mensmurringer i et par dager nå, opg det er vel et tegn på at noe muligens er på gang....huff og huff...kan jeg ikke bare få denne lille bebisen i armene og hoppe over selve fødselen??? ønske ønske ;)

jaja, krysser fingre for dere andre damer da, at det går kjempefint, og dere får nydelige friske små bebiser om ikke lenge!

Kommer nok til å tenke "hvis vi lar være å dra på sykehu

set så slipper jeg å føde!" En nokså lite rasjonell tanke ;-) Akkurat nå vil jeg bare "bki ferdig med det". Gleder meg masse til å få den lille jenta mi i armene, så prøver å holde fokus på henne og ikke fødselen. Har tenkt noen tanker om hvordan jeg ønsker det i forhold til.smertelindring osv, men tror jeg må ta det litt som det kommer. Stoler på at kroppen min vil jobbe godt og at jeg vil kjenne etterhvert hva som er riktig for meg :-)

Kjetting på vinduene, er det fare for du stikker av? hehe. Husker jeg sa under sist fødsel, kan vi ikke ta det i morgen? fikk det for meg i hodet at jeg hadde lest om noen som fikk en pille under fødsel for å sove til neste dag. Mye rare tanker man har når man har vondt,hehe.

Har vært klar i flere uker for fødsel, men nå har det vært litt sånn frem og tilbake. Noen dager er jeg klar, og andre dager ikke. Det er jo litt skummelt å ikke vite når det skjer og hvordan det skjer. Er vel mangel på kontroll som gjør at man gru/gleder seg;)

Lykke til jenter, og pust godt!! :)

Jeg også kjenner meg veldig klar! Ikke akkurat for fødselen, men sååå klar for å få lillebror ut! Og i dag har vi nåddd 1.juli slik at vi er sikret en ekstra permisjonsuke, så nå er han hjertelig velkommen til å komme når som helst :)

Har termin 18.juli, om 17 dager, men jeg føler meg ikke fødeklar akkurat. Jeg er førstegangsfødende og har ikke hatt noe av det man kaller kynnere, mensmurringer osv, så jeg aner ikke hva folk snakker om. Litt skummelt egentlig.. Lurer på når jeg skal merke noe til at jeg skal føde om ikke så lenge.

Med det samme jeg kommer inn på føden så vil jeg be om å få klyster. Har hørt at hvis tarmene tømmer seg helt så kan det stimmulere riene noe.

De andre to gangene har jeg holdt meg mye i ro og på en måte strittet imot riene. Skal prøve denne gangen å være mere i bevegelse og har bedt min mann om å kommandere meg ut av senga hvis jeg blir for glad i å oppholde meg i senga denne gangen også.

Tidligere har jeg også spendt alle musklene i kroppen for hver rie, men nå skal jeg prøve å puste meg gjennom dem og PRØVE å slappe mere av.

Så dette er i alle fall hva jeg skal prøve å gjøre, men vet jo ikke hvordan det blir når jeg plutselig er i fødsel igjen. Håper bare ikke den varer i så utrolig lang tid som med de andre 2. Alt under 15 timer er jeg godt fornøyd med :)

Annonse

Både og... Hadde ein tøff fødsel førre gong, noko som har gjort at eg vel heimefødsel denne gongen. Eg gler meg VELDIG til å vera heima, føler meg 100%trygg på meg sjølv, kroppen min, sambuaren min og jordmora som kjem.

Det som gjer at eg ikkje heilt er klar er at om han ikkje kjem før sundag, knip eg att to veker! Hehe! Har veldig lyst å ha storesøster i nærleiken når han kjem, og ho reiser to veker på ferie til far sin på sundag. Så, me får sjå korleis det går :) sjølve fødselen ser eg igrunnen veldig fram til, for eg føler eg vart "robba for noko flott og naturleg" sist, som eg kan få oppleva denne gongen.

Me får sjå kva eg seier og tenkjer når ting set igang :) går i teorien fort denne gongen, sia ting skjdde kjapt førre gong. 8cm på tre timar, og jordmor som var sikker på ho kom i ambulansen... Hehe! Kan tyda på at denne gongen går ting enno kjappare, and I like it :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...