Gå til innhold

Hvem bør egentlig bli invitert i ett utdrikkingslag?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å bare ha mine nærmeste venner der, deriblant mine søstre.

Men jeg vet at svigerinnene mine blir veldig sure om de ikke får bli med. Den ene møtte engang utdrikkingslaget til en kusine ute på byn (hun var invitert i kaffe i bryllupet), og hun fortalte alle etterpå at hun haddde vært såååååå skuffet fordi hun ikke visste om det. (Hun passet på å si dette til bruden også)

Tingen er at mine svigerinner er 10-12 år eldre enn meg, og de har ingenting, eller veldig lite, til felles med mine venner. De er i tillegg av typen drite-ut-brura-er-gøy - noe som er fullstendig uaktuelt for min del.

Jeg vil kose meg ilag med mine venner med god mat og drikke (dette vet min forlover!) og er ikke interessert i "gøyale" driteutstunt. Jeg kjenner de derimot så godt at de da kan komme til å bli dritsure og surmule,og ikke minst fortelle alle som vil høre iløpet av dagen - OG etterpå - hvor kjip jeg er.

ARG.....tap-tap situasjon!

Vurderer nesten å få med meg samboeren min å stikke av og gifte oss - så det ikke blir noe utdrikking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanlig med venner + de som er inv i bryllupet som er av sin egen genereasjon + svigersøstre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha sagt til dem i ettertid at de ikke ble invitert pga at du ikke ønsket et drit-ut-brura-party. Ærlighet! Og så fikk de i samme slengen høre hva du mener om slike party. Det er ikke alle som ønsker å ha slike utdrikkningslag og det har du lov til å mene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel egentlig forloveren din og ikke du som organiserer utdrikkingslaget...? Og det er forloveren som legger opp til hva slags utdrikkingslag det skal bli, derunder hvem som skal være med.Hvordan kan de bli sure på deg for hvordan det blir organisert? I noen sammenhenger kan man ikke være så mange, f.eks hvis man skal være med på organiserte aktiviteter med antallsbegrensning.

Ta en skikkelig prat med forloveren din, og avklar om det viktigste er å slippe utdriting eller svigerinnene dine og hvordan dere best kan få til det ;-) Jeg var, som deg, helt imot utdritingslag (er bare teit), og tåler dessuten såpass lite alkohol (+ gravide og ammende venninner) at jeg ikke ønska noe skikkelig drikkelag. Hun organiserte en helt super venninnedag med avsluttende piknikk og utefest - fantastisk dag med mine beste venninner - og vi kunne ikke vært flere enn vi var pga enkelte aktiviteter.

Det må isåfall bli forloveren din som må ta støyten hvis de blir sure, men skyld på at det ikke var mulig å ha med flere, eller at de ikke kjenner svigerinnene dine så godt, et eller annet. Alternativt må utdrikkingslaget organiseres slik at det ikke er rom for utdriting, evt at forloveren din stopper enhver slik ide eller forsøk.

Man kan da uansett ikke kreve å være med i et utdrikkingslag??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å invitere venner, søsken, og svigerinner, i hvert fall, så med mindre du virkelig vil gjøre et nummer ut av det slipper du ikke unna å invitere dem, er jeg redd. Men det er forloveren din som skal bestemme hva som skal skje, ikke svigerinnnene dine, så sørg bare for å si fra til dem hvordan du føler det så hun ikke lar seg overtale til noen "festlige stunts" underveis.

Helt personlig har jeg selv endel personer jeg gjerne skulle vært foruten i mitt eget utdrikningslag, men dessverre kan man ikke bestemme sånt helt selv, i hvert fall ikke hvis man skal følge samfunnets normer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du høres kjip ut siden du ikke vil ha de der. Det er uansett ikke din oppgave å drite deg ut, det er i så fall forloverens oppgave. Dine svigerinner skal ikke blande seg inn i noe, de skal bare møte opp og følge utdrikningslaget. Dersom du er veldig bekymret for at de skal overkjøre deg og forlover så synes jeg du skal få forloveren til å si ifra til de at "sånn og sånn er opplegget, thats it"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jeg deg ville jeg hørt med forloveren om det var mulighet for storby weekend lag eller spa weekend. Da betaler alle sin tur pluss at hvis vennekretsen kanskje spleiser litt på brura sin tur. Da blir det fort slik at det bare er de nærmeste som gidder og ikke alle de damene i slekta som vil være med bare for og ha en unnskyldning til grøftefyll og se brura suge en kukformet kjærlighet.

Er liksom ikke like naturlig med grøftefyll og utdriting hvis man drar en fremmed plass heller. Så kan man heller sette fokus på og kose seg ordentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...