Gå til innhold

for tidlig med ultralyd 6+4??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ordinær UL får du vanligvis ikke før rundt uke 18. Hvis du bestiller time på privatklinikk, kan du få time tidligere enn dette.

Jeg har passert 8 uker, og har allerede fått hilse på knøttet ved to anledninger, 6-+1 og 7+1. Dette var fordi jeg fikk blødninger i uke 6. Fordi jeg har mistet 3 ganger tidligere fikk jeg komme inn til undersøkelse med det samme, med etterkontroll uka etter. Jeg får også komme inn til ny UL i uke 10. Dette er ekstraordinært, og hvis dette er din første graviditet eller du har hatt ukompliserte svangerskap tidligere, vil du ikke uten videre få tidlig ultralyd. Med mindre du bestiller selv på privatklinikk.

Å få se knøttet vårt var helt ubeskrivelig- jeg var forberedt på at nå var det gått galt igjen. Men heldigvis fikk vi se et bitte lite hjerte som slo, og vi fikk også høre hjerteslagene. Fosteret er bitte lite, en avlang "bønne", men med et sterkt og bankende lite hjerte!!! :-)

Gjest Kira 1+1 underveis ♥

Hvis du har tålmodighet til det, så ville jeg anbefalt deg å vente litt til før du eventuelt bestiller privat ultralyd.

Rett og slett fordi det er så tidig, og det er lett å bli bekymret hvis legen ikke finner noen hjerteaktivitet. Så hvis du kan holde deg til uke 8 eller 9, så er det mye større sjanse for å se "noe";)

jeg har et barn fra før med ivf på 3,5år

var da på ultralyd i uke 7 en gang..(standard)

er nå gravid m nr 2 på egenhånd...

kan ikke helt tro det,sitter her å er veldig overnervøs for ALT...

med tanke på at vi har vært uten prev. i 7 år å ikke blitt gravide før...

ringte nettopp klinikk hausken (jeg såg på nettet at de skulle gå på ferie neste uke)

måtte være i uke 7,å kunne komme etter ferien (?)i august...

morsomt :P haha

så da var det å finne en annen plass å gå...huuuummm...

noen som vet om noen i hgs?

Nei, det er ikke for tidlig, men du risikerer å ikke se stort! Ingen garanti for at hjertet slår ennå, og da vil du bare bli mer bekymret. Det er mye artigere å se barnet på ul litt senere. Da ser du hjertet og små armer og bein og slikt ;-) Det er jo ingen grunn til å være nervøs egentlig. Du har jo bare hatt problemer med å bli gravid, slik jeg forstår det. Ikke et problem med å ikke bære frem barnet :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...