Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #1 Del Skrevet 30. juni 2011 Vi skal reise på besøk til svigerfamilien denne sommeren. De bor i et annet vesteuropeisk land. Vi har med barnebarna deres som de ikke har sett på to år nå. Familien består av min manns mor og far og 5 søsken, alle er voksne og alle bor i umiddelbar nærhet eller i familiehuset. Ingen kommer å møter oss på flyplassen for å kjøre oss hjem, så vi må ta taxi og vi må drasse med oss 2 bilstoler + vogn + bagasje og to barn. Først med fly fra Norge så med tog fra flyplassen til hjembyen også videre derifra med taxi til huset. Jeg syntes det er litt rart jeg, at det ikke er noen som ønsker å hente oss. Ikke for at vi skal spare penger men fordi det blir mye enklere for oss å reise uten 2 bilstoler (de har barneseter)og ikke minst fordi de har lyst til å se barebarna/tante/onke barna så fort som mulig. Har jeg for høye forventninger? Vi klarer oss vi altså, det er ikke det men jeg syntes det er så rart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #2 Del Skrevet 30. juni 2011 Hm, jeg hadde også synes det var rart ja.. Hadde det vært mine foreldre så hadde jeg spurt om de kunne være så snill å hente oss slik at vi slapp å dra med unødvendig mye, ikke sikkert de tenker så langt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #3 Del Skrevet 30. juni 2011 Det syns jeg også er litt rart. Hver gang jeg og sønnen min skal ut og reiser, så tilbyr alltid søskene mine om å enten kjøre oss ut til flyplassen eller hente oss. Selv om vi klare oss utmerket å ta flytog hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #4 Del Skrevet 30. juni 2011 Vi har spurt skjønner du, og de har ikke tid? De har eget firma og styrer sin egen tid, også er det så mange av de at en eller annen burde jo klare å ta seg 1-2 timer fri i løpet av en dag. Og vi er ikke der før sånn 15-16 tiden heller så det er jo ikke midt i arbeidstiden. Jeg vet at mine foreldre og søsken ville gjort alt for å hente oss. Ikke bare for å være snille sånn at vi slapp å drasse med oss så mye men også fordi de ikke hadde klart å vente med å se oss og ikke minst barnebarna sine. Syntes synd på mannen min jeg som ble skikkelig skuffet. Han gleder seg jo enormt til å ha barna med seg til hjemlandet for å møte familien der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #5 Del Skrevet 30. juni 2011 Ja, jeg synes dte er spesielt at de ikke kan hente dere. men synes også at det er snodig at dere skal ha med egne bilstoler for en kort taxitur...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #6 Del Skrevet 30. juni 2011 Hva er snodig med det da? Er jo ca 40 min i bil så jeg vil ikke si at det er en kort tur. Dessuten er det pålagt med bilstol i det landet vil skal til uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #7 Del Skrevet 30. juni 2011 Men da må vel taxiene ha tilgang på stoler også da? Kan dere ikke ta buss? Skjønner godt du er skuffet, men jeg har sluttet å la meg forundre. Vi flyttet til min manns hjemland for en periode. Foreldrene hans kom og hentet oss på flyplassen, men vi fikk ikke bo hos de for de har ikke plass. Haha, de har to ekstra soverom, problemet er bare at de er fylt med rot. Jeg (og min mann) har grått mine tårer og bare akseptert at vi ikke skjønner oss helt på dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #8 Del Skrevet 30. juni 2011 Enig med 12.05. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #9 Del Skrevet 30. juni 2011 Har ringt rundt til taxiselskapene og de har ikke tilgang, man må ha med selv. Hvis vi var heldige kunne det muligens hende at de kunne oppdrive ett. Men vi har jo to barn:) De bor så langt ute på landet at det ikke går noen buss eller tog. Virkelig i ødemarka altså Jeg er vel ikke så skuffet, mer forundret. Mannen min derimot syntes så klart at det er veldig trist. Vi har også fått høre at de ikke har særlig plass og jeg vet at moren er bekymret for det. Men det er som med dine svigerforeldre, de har plass men rommene er fylt av rot! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå