Gå til innhold

Nesespray??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig plaget med tett nese på ettermiddagene/kveldene, å på di fleste nesesprayer som funker for meg står det att man ikke skal bruke de mer en 10 dager, men hva om man bruker dem bare om kvelden rett før man legger seg?

Er dette skadelig for fosteret på noe måte, evt hvilken nesespray kan man bruke som ikke er noe tidsbegrensing på?

har prøvd en type saltvannspray, men den funket ikke litt engang:/

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt Otrivin i 7 mnd! Er kronisk tett når jeg går gravid.

Så lenge du bruker vanlig dose (står det i pakka) er det ikke skadelig under graviditet. Det med 10 dager går på dine slimhinner.

Jeg er 3. gangs og har fint klart å slutte etterpå.

Husk nesespray i fødebagen!!! Jeg fødte pottetett første gang. grusomt.

Skrevet

har også brukt otrivin i over 8 mnd nå og hqar gjort det samme med de 3 andre svangerskapene og greier fint å slutte etterpå :) er svangerskapet som gjør at vi blir så tett... får ikke sove om jeg ikke får ta nasespray... prøver å holde meg til doseringen som står på pakken...

er ikke farlig for den lille så lenge man følger doseringen :)

Skrevet

Har brukt ortrivin i 1 - 1 1/2 mnd nå, (å er i uke 28) men kun på kvelden når jeg skal sove ellers så får jeg faktisk ikke sove :S

men da høres det jo ut som att det er tryggt:) Er vell mye annet som e mye "farligere" enn å bruke nesespray:)

Takk for svar:)

Skrevet

Jeg lurte på akkurat det samme. Bruker én sprut i det ene neseboret hver kveld, og har gjort det nå i fjorten dager ca. Men jeg har på en måte tenkt at nå er det så kort tid igjen at det umulig kan være noen skade.. og søvnen er gull verdt, orker ikke at et stk tett nesebor skal ødelegge nattesøvnen.. :)

Skrevet

Jeg bruker otrivin for barn. og kun en spray for å kunne sove. Men helst bør man bruke saltvann!

Noen sier at bebisen kan få trøbbel med å ta opp næring ved bruk av nesespray. Jeg brukte mye sist og hun ble nøy fulgt opp grunnet at hun vokste lite. var 2850 ved fødsel. Men det kan ha vært tilfeldig. Er derfor nøye med å ikke bruke nesespray mye nå. Prøver å bruke saltvann.

Skrevet

Har du prøvd å bruke sånn nesehorn? Skyller selv med det hvar kveld for å holde nesa åpen.

Har hatt perioder hvor jeg har vært så tett at jeg har måtte bruke nesespray, da har jeg brukt Zymelin som kan brukes av gravide, men ikke over 10 dager. Vet dessverre ikke om det kan være skadelig fot fosteret, men fikk beskjed av legen min om å prøve å unngå å bruke det i over ti dager. Hvis det var krise kunne jeg evnt. bare bruke det på kvelden før jeg la meg.

Skrevet

Jeg har brukt hver dag siden jeg ble gravid (28 uker nå), men holder meg til barnestyrke. Prøver å ikke spraye for mye på dagen, men om natten bare MÅ jeg ellers får jeg ikke sove/puste.

Har flere venninner som har gjort det samme, og de har ihvertfall fått friske og fine barn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...