Gå til innhold

Barnet mitt har så utrolig løs mage!!Tips??

Anbefalte innlegg

Vi var hos legen igår, men han ville vente til fredag med å gjøre noe som helst!

Noen som har tips til hva jeg som kan hjelpe? Vasker maskin etter maskin med klær for det renner rett igjennom bleia, barnet må jeg dusje nesten hele tiden fordi han er full av avføring å jeg er lei gulvvask fordi bleia ikke holder på noe siden det er så tynt:(

Fortsetter under...

Hvor gammel er barnet ditt?

Min jente (4,5 år) har alltid vært løs i magen. Fra hun var liten baby altså.

Vi har prøvd alt, kuttet ut juice/frukt, kuttet ut melk, tatt blodprøver (flere ganger) for å se etter allergi/intoleranse men ingen klare effekter..

Det er noe som heter toddlers diarrhea. Det er en overfølsomhet for juice/frukt. Drikker barnet ditt mye juice? Det kan være hardt til magen..

Blodprøve er ikke så hensiktsmessig før de fyller 2 år, fordi det sjelden gir utslag på så små barn. Kan være verdt et forsøk likevel.

Barnet er tre år.. Har ofte litt løs avføring, men nå er det like tyntflytende som vann!! Har hørt at blåbærsaft skal binde magen men nå har han drukket blåbærsaft i tre dager å det er fortsatt like tyntflytende:/

Blåbær kan virke både på den ene og den andre måten. Hvis det ikke virker så... Du har også biola, ta den uten sukker, det kan også gi bedring. Det er mye sukker i de med smak, så det er ikke så optimalt for magen.

Datteren min hadde i perioder løs avføring (som du beskriver) men nå i en alder av 4,5 år er hun klart bedre. Vi har kuttet ned på melk, så det kan faktisk ha vært melkesukker/melkeprotein det har blitt litt mye av.

Hva spiser barnet i løpet av en dag da? Mye melk? Juice? Frukt? Søtsaker?

Det som er kjent for å gi fastere avføring er så vidt jeg vet bananer (ikke overmodne) og kjøtt. Har ei storesøster med hard mage, så her i huset har vi to sett problemstillinger ;)

Har dere prøvd bleieslutt? Klarer han å kontrollere avføringen?

http://pedclerk.bsd.uchicago.edu/toddlerDiarrhea.html

http://www.netmums.com/coffeehouse/children-parenting-190/drop-clinic-652/308512-toddler-diarrhea.html

Hvis dette stemmer for barnet ditt, er det kanskje mer fett som skal til? Og mindre frukt/karbohydrater.

Hilsen meg med 4,5 åringen :) Og lykke til!

Annonse

Tyntflytende som vann trenger IKKE å være magevirus. Det har jeg opplevd selv, og hørt flere snakke om. Det kommer biter av mat ufordøyd ut, og det kommer mye.

Ungen er frisk og rask, hvis det er magevirus så blir de slapp..

Jeg tror ikke det er magevirus datteren min har hatt i årevis ;) Og legen er enig. Hva HI sin unge har, det vet ikke jeg, men anbefaler de å teste ut f.eks økt fettmengde/kutte melk el likn.

Nei, dette med magevirus var bare en teori. Min hadde veldig løs mage i nesten to uker før det gikk over. Skjønte ikke at det hadde vært magevirus før jeg hørte om 5-6 andre som hadde hatt det samme etter et felles treff vi hadde hatt ;-)

Min andre på 3,5 år har hatt løs mage hele livet uten at vi har funnet noen grunn til det.

Det har vært så tyntflytende i fem dager nå, å han er like frisk å rask som han bestandig er så det er ikke noe galt med almentilstanden! Ellers så drikker han ikke så veldig mye jus.. Går mer i melk, vann å biola. Frukt er han glad i da å spiser en del av det, men det har ikke vært mer frukt de siste fem dagene enn det ellers har brukt å vært!

Kanskje jeg skal prøve kokt melk?! Gammelt kjærringråd som min bestemor brukte når hennes barn hadde løs mage..

Setter pris på svar fra dere:)

Hi

Hvorfor gir du frukt OG melk når barnet har løs mage??? Ga ikke legen noen tips?

Her går det i ris, banan, Ritz kjeks og eplemost blandet med farris når noen har løs mage. Viktig å få i barnet litt salt for å hindre dehydrering.

Minst her orker stort sett ikke annet enn eplemost/farris (dette gir både litt salter og litt sukker=energi) og ene og annen ritz.

Rå, finraspet eple skal visst og være bra for å binde magen. Apoteket har elektrolytt pulver som du kan gi. Eller rett og slett kokt, avkjølt vann med litt sukker og bittelitt salt i. God bedring :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...