Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #1 Del Skrevet 30. juni 2011 Eneste jeg vet med sikkerhet er egg og melk, men det hadde jo vært flott med en liste over hvilke matvarer som går opp i pris slik at jeg kan handle i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #2 Del Skrevet 30. juni 2011 Det blir vel stort sett bare gjetting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #3 Del Skrevet 30. juni 2011 Skal maten bli dyrere fra i morgen av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #4 Del Skrevet 30. juni 2011 Jepp det skal den og det sies at vi barnefamilier vil merke dette:( http://e24.no/naeringsliv/i-morgen-gaar-matprisene-opp/20074830 Men regner med svenskehandelen går enda høyere opp nå som matvarene øker i pris, dumme politikere må jeg bare si! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #5 Del Skrevet 30. juni 2011 Tja, det er vel strengt tatt ikke VG sin jobb å holde forbrukerne orienterte om slike viktige ting. Burde komme fra departementhold, og det burde informeres i god tid. Og DET burde det ha gjort. I stedet "sniker" de inn prisøkninger og håper at folk skal holde kjeft og betale, slik de alltid gjør. For i dette landet er det ingen ting som heter forbrukeropprør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #6 Del Skrevet 30. juni 2011 Det er vel ikke snakk om så mange kronene at folk ikke har råd til mat?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #7 Del Skrevet 30. juni 2011 Varene går opp noen få prosent. En eller annen var bekymret for at leverandørene presset opp priser på brus !! Uff, det var fælt... Det var en stor prisoppgang i februar var det noen som sa. Hvor mange merket noe til den? Vi nordmenn bruker så liten del av lønna vår på mat at de aller fleste ikke vil merke noen ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 30. juni 2011 #8 Del Skrevet 30. juni 2011 Neppe, men noen kroner kan faktisk bli litt likevel når man er en storfamilie. Ta f.eks melk og brød. Melk som nå koster 13 kr literen, og brød man betaler 23 kr stykk for. Så øker de melken til 16 kr literen og brødet til 26 kr. For oss, med den mengden brød og melk vi konsumerer på en måned, så utgjør faktisk dette ca 230 kr ekstra pr måned. For kun noen kroner ekstra på melk og brød. Så en jo plusse på ting som egg, pålegg osv. Blir fort en tusenlapp ekstra da, og DET merker man! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #9 Del Skrevet 30. juni 2011 Det er snakk om en prisøkning på ca 2%. Med en lønnsvekst på drøyt 3% er jo ikke det noe spessielt mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #10 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg må si at jeg har merket prisoppgangen i februar godt. Fra å ha en handlekurv på 3-400 kroner må jeg oftere over 500 kroner nå. Og jo, det er SYKT at prisene økte i februar, for så å øke igjen i juli. Lønningen hos oss har ikke økt på de månedene! Dessuten er jeg 99% sikker på at matvarekjedene nytter høvet til å øke andre varer også. De kunne økt prisen på godterier, brus og chips. Men å øke prisen på brød og melk og egg og frukt og grønsaker IGJEN? Nei det mener jeg er latterlig. Men det er vell han bonden som får 1 million i subsidier som skal ha sitt tenker jeg..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #11 Del Skrevet 30. juni 2011 Ja, det er vi bønder som skor oss må du vite. Med en intekt langt under en industriarbeider er det virkelig noe å satse på om man vil bli rik. Jeg får foresten omtrent 104.000,- i tilskudd i året. Samtidig betaler jeg for eksempel ca 40.000,- i matproduksjonsavgift og 20.000,- i forskningsavgift. Arbeidsgiveravgiften koster meg over 200.000,- i året osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #12 Del Skrevet 30. juni 2011 Det er vel ikke så rartat prisene stiger. Det blir flere mennesker på jorda og det har vært uår flere steder. De rikeste betaler og de fattigste sulter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 30. juni 2011 #13 Del Skrevet 30. juni 2011 Neida, men man merker det jo gjerne likevel. Tviler forresten på at jeg har 3% lønnvekst. Mener den er på 2,5%. Vi er også så heldige at vi ikke sliter økonomisk, men jeg forstå at noen kan grue seg til en prisøkning. De som er avhengig av trygd og andre ytelser (gjerne ufrivillig) får jo ikke samme "lønnshoppet" heller, og om man er vandt til å snu på hver krone, så hjelper ikke en 2% prisøkning på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Blås Squaw Skrevet 30. juni 2011 #14 Del Skrevet 30. juni 2011 Ah, og en slik prisendring må som vanlig hauses opp som om det gjelder nasjonens fall. Joda - for krisemaksimeringsjournalistikk kan man stole på VG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #15 Del Skrevet 30. juni 2011 Ok...men jeg mente spesifikt han bonden som fikk 1 million - ikke alle bønder Sorry - det var en dårlig spøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #16 Del Skrevet 30. juni 2011 Trygdeytelsene har også blitt g-regulert fra 1. mai..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #17 Del Skrevet 30. juni 2011 Herrgud! Viss det er så dårlig stillt at dere ikke tåler 1000 kr ekstra i mnd... Har dere muligens litt mye lån? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #18 Del Skrevet 30. juni 2011 Hvis dine tall stemmer, betyr det at dine matvarer har hatt en prisstigning på 25%!!! Hvis meg gjerne et par konkrete varer som har steget så mye i verdi..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 30. juni 2011 #19 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg? Siden jeg nevnte 1000 kr. Neida, vi sliter ikke med 1000 kr ekstra i mnd, men klart det merkes likevel. Og vi har pr nå svært lite lån faktisk, derimot en sykt dyr husleie :-/ Mye lån er dog noe jeg håper å pådra meg snarest mulig ved å snart forhåpentligvis få lov å starte på husbyggingen vår. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #20 Del Skrevet 30. juni 2011 Vi har ikke lån. Men jeg er student så vi lever på en inntekt ett halvt år til fremover. OG JA DET MERKES med tusen kroner mer per mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #21 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg trodde det var absolutt alt av jordbruksrelaterte varer jeg? Melk, egg, kjøtt, og alle andre jordbruksprodukter skal gå opp i pris slik jeg har forstått det. Nå igjen. Og forresten HI: Det hjelper vel ikke så veldig å handle akkurat i dag for å unngå prisøkningen, så lenge prisene ikke er høyere bare i morgen, men for resten av ditt handlende liv? ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #22 Del Skrevet 30. juni 2011 Statistisk sentralbyrå forventer mellom 3,25 og 3,5% lønnsvekst i Norge i år. Trygdeytelsene øker også. Tror det var fra mai. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #23 Del Skrevet 30. juni 2011 Alt i orden. Blir bare litt lei av den uttalelsen i lengden. Det er faktisk en del som mener det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #24 Del Skrevet 30. juni 2011 Du skal handle mye for at det skal utgjøre 1000,- pr mnd. Forventningen er at en barnefammilie skal få ca 750,- til 1000,- ekstra utgifter i året, ikke hver mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå