Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #1 Del Skrevet 30. juni 2011 Hindrer det deg å gå ned i vekt? Blir man tjukkere om man drikker dette hver dag? Erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #2 Del Skrevet 30. juni 2011 Man legger ikke på seg av å drikke Pepsi Max. Noen sier at kroppen tror at det kunstige søtningsstoffet gjør at kroppen tror det er sukker og derfor legger på seg som om det virkelig skulle vært det, men det er bullshit. Eneste jeg har hørt er at man kan få større søthunger av det og at det derfor kan være lurt å holde seg unna. Og store mengder lettbrus og kunstig søtningsstoffer kan vel uansett ikke være så bra for helsa. Alt med måte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #3 Del Skrevet 30. juni 2011 Hvordan vet du at det er bullshit? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #4 Del Skrevet 30. juni 2011 Det er ikke direkte sunt for kroppen, men du legger ikke på deg av det. Noen påstår de får større søtsug av det andre at det er en ting de kan ty til når suget blir for stort. Jeg har også hørt at kofeinet gjør at man lettere forbrenner fett slik at det faktisk kan ha en liten positiv effekt, men det tror jeg ikke du skal legge så mye vekt på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #5 Del Skrevet 30. juni 2011 Fordi det ikke finnes noen studier som viser at man legger på seg av PM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #6 Del Skrevet 30. juni 2011 Du legger ikke på deg av pepsi max, men det kunstige søtningsmiddelet kan gjøre at du får økt sultfølelse og økt søtbehov. Derfor legger ofte de som drikker lettbruser raskere på seg enn de som drikke vanlig brus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #7 Del Skrevet 30. juni 2011 Evnt får du motsatt effekt: den kunstige søtsmaken dekker behovet for søtt, og demper lysten på snop og søtsaker. Sånn funke det for meg hvertfall. man legger ikke på seg av sukkerfir brus, hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #8 Del Skrevet 30. juni 2011 Det er bullshit fordi om en skal legge på seg må man innta for mye energi/Kcalorier! i pepsi max er det ingen kcalorier/energi ergo kan man ikke legge på seg av det. for meg fungerer pepsi max som en demper på søstsuget. trenger ikke sjokkis så lenge jeg har pepsi max eller tab xtra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #9 Del Skrevet 30. juni 2011 Det var vell ikke sånn ment at man legge rpå seg av pepsi max. Men at den kunstige søtningen klusser det til i kroppen og dermed gjør at man legger kjappere på seg av andre ting. Men dette er ikke bevist. Iallefall ikke ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #10 Del Skrevet 30. juni 2011 Legger ikke på deg av deg av selve brusen nei.. Men den kunstige søtningen gjør at kroppen produserer mer insulin for å takle sukkeret. Men når det da ikke kommer noe sukker å bruke insulinet på, må det brukes opp på annet vis og sulten KAN melde seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #11 Del Skrevet 30. juni 2011 For min del så merker jeg faktisk en klar negativ effekt av PM. Jeg får vondt i magen hvis jeg drikker for mye, type en liter. Men det er så godt! Litt hekta jeg Om man legger på seg er vel tvilsomt, men dersom kroppen produserer insulin som om det var virkelig sukker som kom, så får man visstnok en slags "føling" akkurat som diabetikere. Da må man spise noe søtt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #12 Del Skrevet 30. juni 2011 Hvis du legger merke til hva slags brus de overvektige kjøper så er det akkurat Pepsi Max! Hvorfor er de overvektige da?? En venninne lærte på livsendringskurs at Pepsi Max økte søthungeren og derfor går mange i fella. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #13 Del Skrevet 30. juni 2011 Som jeg skrev så kan sulten melde seg, men da er det jo en putter i seg når en blir sulten (pga brusen) som gjør at en legger på seg. Så en kan vel si at en indirekte legger på seg av det, med det er ikke selve brusen i seg sjøl som gjør det. Jeg drikker ikke pepsi max, da jeg syns kunstig søtning er no dritt... Men folk må få gjøre som de vil. Grunnen til at jeg skrev dette med insulin i forrgie innlegg, var bare for å forklare at det faktisk skjer en reaksjon i kroppen på den kunstige søtningen... Ikke akkurat bra å produsere for mye inulin over tid heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå