Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 6 dager over og ingen tegn til at det skal skje noe med det første.. Venter på å få overtidskontroll på sykehuset, men de har nok å gjøre har jeg skjønt så får vel ta en tlf selv..

Formen er egentlig grei, sånn fysisk, men sliter litt med å holde spiriten oppe..

Noen andre som går og veeeeeenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venter ikke på overtid ennå, men er mer utålmodig med at tiden skal gå slik at vi kommer til termin og fødsel! Gikk over sist gang med nesten 2 uker, dette ba jeg om å få slippe denne gangen, så blir satt i gang rundt termin hvis ingenting har skjedd av seg selv til da. Har sterke bekkenplager, så det er slitsomt og vondt..

Ang overtidskontroll så må du få legen din til å ordne henvisning + du tar en tlf selv, en må ordne det meste selv har jeg fått inntrykk av. Måtte mase meg til å få komme inn sist, fikk bare beskjeden: "vi har veldig fullt for tiden, så hvorfor skal nettopp du få komme inn?" Merkelig system syns jeg da, men en må visst rope høyest for at noe skal skje.

Skrevet

yes! 10 dager i dag... skal på vanlig kontroll i lunsjtider og da skulle hun ringe sykehuset... syntes egentlig det er rart at hun ikke har ringt og bukket time der tidligere... Kan jo ikke regne med at jeg kommer inn i dag liksom. men må si - får jeg ikke time før over helga setter jeg meg ned og begynner å grine! er også veldig merkbart mindre liv, er jo trangere, men han har vært hyperaktiv hele tiden og plutselig over natta så ble det stille.. fikk vekka han da, men likavel.

Skrevet

Lykke til etterpå Kri_z! Ja, spørs vel om du kommer inn i dag, men når du allerede er 10 dager over bør du jo hvertfall komme inn på sjekk før helgen!

Jeg skal føde på ABC og da jeg var på siste kontroll forrige uke sendte jordmor en henvisning til fødepol, og sa de kom til å ringe meg, men det har de jo ikke gjort.. Har skjønt det er veeldige hektiske dager der nå, de har begynt med igangsetting på søndager nå og, det har de visst ikke gjort før. Så får vel ta en tlf selv i løpet av dagen og høre. Er jaggu viktig man passer litt på selv ja, også så veldig store forskjeller fra sykehus til sykehus, får håpe denne overtidsdebatten fører til like regler fort som fy..

Jeg har vel egentlig bestemt meg for at jeg helst vil vente til jeg kommer i gang av meg selv, forutsatt at alt ser bra ut selvfølgelig..og da må det jo en sykehussjekk til.

Skrevet

takk! :)

ja, håper virkelig det.. håper egentlig de gjør noen tiltak i dag..

Har skjønt at om han ikke kommer i morgen, så setter de ikke i gang før mandag.. river meg i håret pga det.

Syntes det er kjempe bra at de har startet med det på søndager! det blir jo født barn i helger også ;)

Høres spennende ut på ABC :) kanskje nestegang:) denne gangen fordi ullevål er nærmest.

Det beste er jo om det starter av seg selv, da er kroppen helt klar, og mindre komplikasjoner.

Er ikke så fornøyd med detta overtidsgreiene. ungen blir jo bare større og større.. 4 ul totalt og alle har estimert til 3400 g til termin, men de kan jo bomme opp til 1 kg.. Jeg var knøttliten til fødsel, men min mann var dobbelt så stor som meg, og er lang og staut kar som voksen også. ( han var 4500g)

nei, detta blir en veldig spennende dag :)

Følelsene svinger fra gleder meg, spent, og har ikke peiling på hva e går til.. hehe :) er vel normalt det :)

håper du får et svar fra føden i dag om når du kan komme. kan jo ikke gå rundt og ikke ha noe å forholde seg til.

Skrevet

Ja takk.. er på andre dagen overtid. Er igrunnen ikke mye det, men når man har en unge i seteleie og skal gjennom setefødsel som sin første fødselsopplevelse så blir man hakket stressa. 8 dager siden jeg fikk vite at han satt på rumpa og vekstestimering ble gjort. Han ble målt på ul til å være 3300g for 8 dager siden og bekkenet mitt var stort nok. Men det er jo 8 dager siden og her er det ikke mye action. Vil jo helst ikke sette igang setefødsel, men jeg tenker at det er jo begrenset hvor lenge jeg kan gå over før han blir for stor...uugh. Hadde lissom "gledet" meg og innstilt meg på vanlig hodefødsel.

Skrevet

2 dager over.. Skal inn på vurdering den 5.. Selv tipper jeg hun kommer 10 juli.. :) LEI!

Skrevet

Da blir det julibarn da gitt. Ikke veldig overrasket, har gått 13 dager over før, og er "bare" 1 uke over foreløpig.. :-/

Men nå lille venn, nå er det bare å komme!!

*venteventeventehateråvente*

Skrevet

Ja, blir juli-bebis her også.

Er på min dag nummer 9 på overtid, og krysser fingrene for at han skal komme før onsdag. Har time til å bli satt igang da...

Ble satt igang sist, og da gikk det 6 dager før hun kom... Vil helst ikke ha en sån fødsel igjen.. :)

Håper vi slipper å vente mere nå..... ;)

Skrevet

Jepp - 10 dager over i dag. Gikk 14 dager over med førstemann, og da starta heldigvis fødselen av seg selv, og alt gikk kjapt og greit fra da av (5,5 timers fødsel). Ble sjekka for tredje gang på sykehuset i dag, inkludert stripping for andre gang, og fikk da ny time på søndag - har ikke poden kommet til da blir det igangsetting. Har lite lyst på drypp, så jeg håååper ting skjer av seg selv før da, eller at fødselen kan startes litt "snillere" enn med drypp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...