Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #1 Del Skrevet 30. juni 2011 i å kom gutten hjem illrød på skuldrene og armene av sola... spurte han om han hadde blitt smurt.. (han har faktor 30 i bhg) men nei det hadde han ikke.... er det mulig liksom?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #2 Del Skrevet 30. juni 2011 jenta mi hadde heller ikke blitt smurt i går.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #3 Del Skrevet 30. juni 2011 Samme skjedde med eldstemann vår i den første bhg han gikk i. Eneste gangen han har vært solbrent, og han ble skikkelig rød med vabler.. Var ikke spesielt blid da, nei. Han hadde med solkrem, og vi hadde smurt han på alt som stakk ut av T-skjorte og shorts. Men så tok de av han T-skjorta, uten å smøre... (Han var såpass liten at han ikke hadde fått den av selv.) : / Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #4 Del Skrevet 30. juni 2011 Da ville jeg nok gitt kraftig beskjed om at det skal gjøres. De bør ha vett på å smøre når sola står på som den gjorde mange steder i går. Du får vise til hva kreftforeningen sier om barn som oppholder seg ute i sola midt på dagen. Barnehagetante. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #5 Del Skrevet 30. juni 2011 Hos oss skal ungene være smurt før de kommer om morgenen. Barnehgen smører dem utover dagen, men selv om det ikke er veldig sterk sol fra morgenen må vi smøre dem selv. Det er egentlig ganske greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #6 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg som ped. leder er forbanna drittlei av foreldre som ikke klarer å smøre ETT barn hjemme på morrakvisten. Jeg skriver det fader meg i hvert eneste månedsbrev hele vår/sommer/høst! Men NEIDA! Det er jo så mye lettere for oss 2 i garderoben å smøre 19 barn! OK! Satt litt på spissen, for det kan være 5 av de er smørt. Når vi da går ut kl 0930 holder solkremen et par timer før vi smører på nytt. Og ja, da er det selvfølgelig VÅRT ansvar at barna blir smørt. Hadde mitt barn blitt solbrent i bhg hadde jeg blitt irritert ja. Han smøres hjemme først, noe mer enn det kan man som foreldre ikke bidra med, den er grei! (jeg vil absolutt ikke at noen barn skal lide av foreldrenes slapphet, så jeg lukter og spør hvert barn hver morgen om de er smørt. Man kødder ikke med hudkreft.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #7 Del Skrevet 30. juni 2011 Har selv barnehagebarn. Skjønner at du blir irritert når barnet ditt blir brendt. Men husker du å smøre han om morgenen før du leverer eller når du leverer? Hos oss har vi fått beskjed om at alle barn skal være smurt når dem blir levert, i tillegg skal dem ha solkrem i barnehagen. Pappa smører hele ungen, hodet også (har 4mm med hår), før ungen blir levert. Har aldri fått ungen hjem solbrendt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #8 Del Skrevet 30. juni 2011 Ja, barnehagen skal selvfølgelig smøre i løpet av dagen. Men det er jammen DITT ansvar som forelder å smøre barnet om morgenen før du leverer også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #9 Del Skrevet 30. juni 2011 09:52: Sååå enig med deg!! Personell SKAL smøre barna i løpet av dagen, og foreldre SKAL smøre barna på morgenen. Altså tilsammen MINST 2 GANGER I LØPET AV EN BHG:DAG!! Helst 3 ganger, og ja, jeg er solkremnazi. Hehe... Hilsen mamma og mangeårig ped.leder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #10 Del Skrevet 30. juni 2011 ...og hvor står det at HI ikke hadde smurt fra morgenen?... snakk om å ta av... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #11 Del Skrevet 30. juni 2011 10:48, det står ingen steder! Det står heller ikke at barnet er smørt hjemme. Ville bare poengtere (eller blåse ut om du vil), at det er ikke alltid barnehagen er så elendig som visse folk her inne skal ha det til. Vi får pepper for alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #12 Del Skrevet 30. juni 2011 Hos oss, så smører vi barna før vi leverer, og utover dagen så smører bhg personalet en gang til. Bhg har en tube i bhg, i tilfelle noen glemmer å sende med solkrem. Jeg har vært til stede og sett når personalet smører barna. Hentet sønnen min tidlig den dagen. Da sto alle barna på en rekke, og alle blir smørt på før de får løpe ut. Fin bhg sønnen min går på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tante Blås Squaw Skrevet 30. juni 2011 #13 Del Skrevet 30. juni 2011 Uavhengig av om HI hadde smurt nurket sitt på morgenen - JA, jeg er 100% enig med 09:52. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #14 Del Skrevet 30. juni 2011 Og i hvilken barnehage jobber du med 2 andatte på 19 barn? Det er jobben deres for F.... Slutt å syte!!! En smøring med solkrem kl. 08 om morgen holder ikke hele dagen!!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #15 Del Skrevet 30. juni 2011 Ja det er fullt mulig dessverre. I tillegg så er det fullt ut akseptert at ungene leker med solkrem uavhengig av hvem som eier den og bruker opp alt på en dag i vår barnehage. Godt gutten bare har morgendagen igjen der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #16 Del Skrevet 30. juni 2011 Enkelte her virker jo mindre reflekterte...Altså, hvis foreldre har glemt å smøre barna om morgenen så er det greit at ungen blir brent eller? Smøres ungen f.eks kl 06.30 og de går ut kl 10.00 så kan du regne med at en del av solbeskyttelsen er borte pga tidens tann og pga at ungen sannsynligvis er blitt vasket/tørket i ansiktet etter å ha spist f.eks. Dessuten er det ikke alle som slavisk følger med på værmeldingen og får med seg at det kl 12 skal skinne strålende sol på tross av at det kl 07 regner trollkjerringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå