Gå til innhold

Jammen merker man det for om man legger om kostholdet...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har 5 barn, og med de 4 første gikk jeg raskt ned i vekt etter fødslene. Denne gangen har jeg hatt null motivasjon....

For noen dager siden bestemte jeg for å legge om kosten. Er ikke mangen kiloene som sitter igjen, men jeg har liksom hatt null energi.

Og jammen merker jeg store forandringer! Mye mer energi. Tross lite søvn spretter jeg opp:-) Mye mer tålmodig med barna. Er liksom ikke så tung og daff lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra.

Har også 5 barn, etter jeg fikk sistemann har det gått i ett. Ikke hatt kapasitet til å tenke p kosthold, og når en er sliten så er det lett å ty til feil mat -raske karber. Må skjerpe meg nå.

Jeg har 15 kg for mye på kroppen jeg da. Og de SKAL bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man merker det fort, ja!

Da jeg droppet mesteparten av karbohydratene (ikke fanatisk på noen måte) gikk jeg ned ti kilo på få måneder, ble kvitt migrene og underlivssopp (kroniske infeksjoner gjennom mange år) og fikk i tillegg masser av ekstra energi.

Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La om kosten i en periode jeg også, og fikk masse energi, eksemen min forsvant, kiloene forsvant og jeg følte meg så mye bedre. Men følte det ble så me matlaging, og gikk desverre lei etter en periode. Er ikke så glad i å lage mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så inspirerende!

Fortell hva slags forandringer du har gjort da.

Hilsen sliten firebarnsmor med 10 kilo for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavkarbo kan være tingen for flere. Finner masse råd og oppskrifter på nett, for eksempel på www.lavkarbo.no

De går igjennom de ulike prinsippene, men i bunn og grunn kan det funke å kutte ut karbohydrater til et minimum.

Baker forøvrig et brød som jeg kan anbefale, lettvint er det også. Det heter "mitt aller beste brød" og ligger i oppskriftsboka på lavkarbo.no....

Eller bak hjemmelaget knekkebrød! En sikker vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig å være overvektig med 4 og 5 barn!?

Jeg har bare to små, har ikke sjangs til å lagre fett på kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her, jeg har hatt en tendens til å spise llitt for lite om formiddaggen. Er nok mye lettere å skeie ut om kvelden da.

Drikker masse vann. Byttet ut skivene med slike tynne knekkebrød (rugsprø?) Forsiktig med poteter/ris/ pasta. Og mye frukt.

Følger ingen kur, prøver bare å bruke sunn fornuft:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme erfaring som HI. Har også lagt om kostholdet. Kutta sukker og hvite karbohydrater. Spiser ren mat, dvs ikke blandingsprodukter. Energinivået har økt betydelig. Ikke gått ned mer enn et par kg, men det går sakte men sikkert ned.

Men sånt kosthold er dyrt! Hvor ofte er tomater på tilbud sammenliknet med potetgull og 4 pack m 1,5 liter cola????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...