glededryss Skrevet 29. juni 2011 #1 Skrevet 29. juni 2011 Hei, håper noen her har tips/erfaring å dele. Jeg er 34 uker på vei med tvillinger. Var på kontroll i dag hos jordmor og da sjekker de av og til Hb-nivået mitt. I dag var det ca en måned siden sist det ble sjekket, og verdien var helt nede i 8,2. (rett over 7 når de sjekket med stikk i fingeren...) jeg har veldig høyt jernlager på 234 da de målte før jul, så lege og jordmor har hele tiden sagt at jeg ikke må ta jerntabeletter, for det er visst ikke bra for bl.a. Leveren med for høyt jernlager. Legen min er på ferie til mandag, og jordmor skulle sjekke med han da, om det er noe de vil gjøre.. I mellomtiden er jeg ganske rådvill, er ufattelig trøtt og har vært det en stund, men har tenkt at det sikkert skyldes at jeg sover så dårlig, men nå begynner jeg å lure på om det kan være for lite jern..? Det virker så lenge til mandag, og jeg har så fryktelig lyst på littegrann energi i alle fall. Blir andpusten av å snu meg i senga omtrent.. :-/. Kjenner at jeg er lei nå... Godt at jeg har noe bra i vente i alle fall:)
♥My Baby Boy♥ Skrevet 30. juni 2011 #2 Skrevet 30. juni 2011 Huff da :s Jeg har/hadde det samme.. Jeg spiste bare brødskiver med leverpostei, agurk og smør i en periode.. Med MASSE appelsin juice! + Jerntablettene da Gikk opp fra 7.7 i HB til 10.6 i HB på 2-3 Uker Så nå er det bare kampen om å holde den på 10+++ hele tiden da frem til fødsel Mine syntomer var også svimmelhet, kvalme, føltes som om bakken bare beveget seg under meg av og til :s FRYKTELIG ekkelt! Trøtthet osv! Og ikke minst anpustenheten da Håper dette hjelper! Husk.. ET MYE MED JERN I!! Så skal det nok gå bra
glededryss Skrevet 1. juli 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2011 Tusen takk for svar og oppmuntring! Så bra at du har fått verdiene over 10.0!! Jeg spiser mye jernholdig mat for tida, og melk har jeg kuttet ut. Håper det hjelper!
Billie Jean Skrevet 1. juli 2011 #4 Skrevet 1. juli 2011 Jeg bruker tablettene Duroferon som de anbefalte på apoteket. Inneholder mye jern, og kan hjelpe deg å øke jernnivået ditt. Det er jo gaaanske lavt! Tror ikke det hjelper kun med jern fra kostholdet, selv om det også øker nivået:) Hvertfall ikke rart at du er slapp!
Billie Jean Skrevet 1. juli 2011 #5 Skrevet 1. juli 2011 Oj, nå leste jeg at du ikke kunne ta jerntabletter. Jeg tror jeg ville fått en second opinion på den anbefalingen;)
barbabella Skrevet 1. juli 2011 #6 Skrevet 1. juli 2011 hei, jeg har også lav blodprosent og føler akkurat det samme. Har økt på med rødt kjøtt, godt gjennomstekt, og grønnsaker som er jernholdige, som spinat og brokkoli. Dette har hjulpet meg noe. Jeg vil heslt unngå vitaminer i pilleform, så derfor prøver jeg det jeg kan via dietten... Men dette er jo smak og behag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå