Gå til innhold

Uskker på hvilket forum jeg burde spørre på, men here it goes.. Angående å få 2 åringen til å ligge i sin egen seng etter å ha tatt bort "gitteret"..

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg tenker på å ta bort "gitteret" på ene siden av sengen til jenta mi på 2 år og sette på sengehesten, og jeg tenkte å begyne nå når nestemann kommer siden det da blir en del våkentid på natta alikevel. Men så lurer jeg da på hvilke erfariger dere har? Noen tips til å få de til å bli vandt til det ? Jeg vil tro hun vil komme inn til oss veeeldig mye om jeg kjenner henne rett. Hvordan skal man forholde seg til dem når de kommer opp hele tiden osv?

Grunnen til at jeg spør her er fordi jeg vil tro at man gjør dette i ulike aldere ut i fra hvordan barnet er, så viste ikke hvilken av de aldersforumene jeg skulle spørre på :)

Fortsetter under...

Vi har akkurat flyttet vår gutt fra sprinkelsenga over til vokseseng. Han er 2 år og 3 mnd gammel. D som funket for oss var å være veldig konsekvente og gå å legge han inn i senga igjen hver gang han kom uta. Var en del ganger den første natta, så litt færre ganger for hver natt som gikk. Nå sover han som en stein i senga si fra 19 - 06 hver natt.

Så å være konsekvent og ta kampen er vel d eneste som funker tror jeg!

Vi byttet til stor seng når gutten var 2 år. Vi fulgte han tilbake og sa god natt eller nå skal du ligge i senga hevr gang. Har ikke vært noe stort problem, men han våkner av og til om natta og kommer i vår seng om han har hatt mareritt. Det er helt greit, og noen ganger følger vi han tilbake etter en stund.

Vi fjerna grinda da hun var ca 2 år. Dette gikk helt fint. Eneste er at det hender hun vandrer litt på natta. Det merkelige er at hun går aldrin inn på vårt soverom som ligger rett over gangen, men kan finne på å legge seg til å sove på gangel eller badet... Har funnet henne der både med dyne, pute og sutter...

Takk for svarene!

Det ble til at vi fortsatt holdt grind på og heller har en babycall for å høre henne enda. Hun er vandt med grinda og jeg kommer ikke til å få sove av bekymring for om hun klarer å komme seg ut ytterdøra, leke med komfyren osv :P Vi får prøve litt senere når vi har fått tak i sikringer til det meste:)

mine har hatt sprinkelseng til de var næremere 3 år. Ingen grunn til å stress med det, de blir store fort nok, og det var noe helt eget da de skjønte at de var så "store" at de fikk "stor "seng.

Vi sa i fra at hvis det ble tull og de begynte å stå opp igjen så måtte vi hente babysenga til de ble store nok, derfor ble det aldri noen problem, men har hørt mange andre som har slitt med at de står opp igjen når de har begynt for tidlig

Lykke til

Annonse

Her klatra lillefrøkna ut av sprikelsenga for mange md siden. Hun var sikkert 11/2 år. Jeg trodde hun sov, mens hun hadde klatra ut av senga og undersøkte datautstyr og div.... :S

Vi har rett og slett fjernet alt annet enn senga hennes på rommet. Samt snudd dørhåndtaket slik at hun ikke klarer å gå ut selv. Så rommet er iallefall trygt!

Problemet vårt er at hun er så ekstremt aktiv, at det ikke nytter at hun legger seg ned å slapper av lenge nok til å sovne om hun er alene. vi må derfor ligge siden av henne, og gjerne holde henne litt nede...

Slik sett var det mye enklere mens hun enda ikke hadde lært å klatre ut av senga si!

Her har vi lagt han mange ganger hver natt. Men når han først sovner, da ligger han i sin egen seng.

Nå holder det å gå ut og legge han 1-2 ganger, kommer vandrende inn i stua. Men ingen problem med at han vandrer eller sover andre plasser når han først har sovnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...