Gå til innhold

Åh, NÅR kommer disse tennene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror minste gutten min på 6 mnd driver og får tenner.

Han har holdt på i 1-2 uker med lett feber, dårlig mage, MYE sikling, trøtt men vil ikke sovne, utilpass generelt, putter hendene i munnen og ikke minst MYE skriking, særlig mot kvelden og leggetid.

Typisk når tennene kommer, ja?

Men når kommer de?

Eldstemann fikk tenner da han var 7 mnd, men han hadde bare diaré.

Plutselig var tanna der, og diareen forsvant.

Kan det eventuelt være noe annet?

Og tips mottas med STOR TAKK!

( Vi har prøvd Dentinox, paracet ved feber, sukkervann og putte biteringer i kjøleskapet... Ingenting hjelper... )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok bare være tålmodig dessverre. Kanskje noen andre har noen gode råd?

Men jeg vet veldg godt hvordan du har det, gutten min (er på besøk fra småtroll 1-2) hadde 12 tenner da han fylte 1 år! Fikk sin første da han var 4mn ... så nesten to tenner i mnd, DET er slitsomt! hehe... Spesielt de som kom etter 12 mnd- da han fikk jeksler... uff og uff!...

Det høres veldig typisk ut for tenner da, men om ikke paracet hjelper heller, kan det jo være noe annet. Henda i munn er jo veldig typisk for alderen, det trenger ikke tyde på tenner.

Har han høy feber da?

Skrevet

Heheh samme sier jeg.. gutten vår er 10mnd å har klødd og sliti leeenge... Nå ser det endelig ut som han får sin første tann nede, men tør ikke håpe før den er ute jeg altså... Nå har han vært plaga lenge nok, så synes det er på tide! hehe..

Skrevet

Neida, ikke høy feber. 38,1-2 er vel det høyeste målt.

Men aff, det er bare SÅ slitsomt. Ingenting hjelper, og han er sutrete nesten hele tiden, noe som ikke er likt han i det hele tatt.

Vel, det eneste som hjelper er tydeligvis bare å være tålmodig! :(

HI

Skrevet

her så jeg ingen hvite prikker med de to første tennene som kom nede, bare små kuler i tannkjøttet og i løpet av en natt var de begge brutt igjennom, men au for en natt, MASSE hyling og regelrett hulking :( Stakars lille gutten min. Med de oppe kunne jeg skimte hvitt gjennom tannkjøttet før de brøt gjennom. Her hjelper paracet noen ganger andre ganger ikke, virker som om puppen er det som hjelper mest+sove med mamman sin i storsenga :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...