Gå til innhold

Enda en stor gutt :p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 3D-ultralyd idag :) alt var supert, og vi fikk endelig bekreftet at det helt sikkert er en gutt i magen. Estimert vekt på han nå ved 28+3 er 1,4kg, og da blir han garantert godt over 4kg til termin. Storebror veide over 4,4kg, og den fødselen endte med hastesnitt i full narkose. De følger heldigvis godt med på meg denne gangen i forhold til str på babyen. Håper jeg får fullføre vaginal fødsel denne gangen, men de skal vurdere planlagt keisersnitt eller igangsetting. Jeg ligger nå akkurat på startvekten min, så er ikke min vektøkning som gjør babyen stor.

Noen andre som har fått estimert vekt på babyen? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal på ekstra ul til mandag for sjekke:)

Veldig spennende å se hvor stor han i magen har tenkt å bli;)

Skrevet

Var på 3D-ul denne uken jeg også, er i uke 29. Fikk vite det var en stor gutt her også, han er estimert til ca 1,3 kg nå, Så de mente han ville bli en plass mellom 3,4 og 4 kg til termin. Jeg er ikke noe stor dame i utgangspunktet, har gått opp ca 7 kg til nå.

Har en i fra før som var 3,5 ved fødselen. Dette ver en fødsel som gikk veldig veldig bra, men må si jeg er begynnt å tenke litt på den forestående fødselen og hvordan det skal gå. Er redd for at han skal bli så stor.

Skrevet

Min skal vist være mellom 3,5 og 3,9 om han kommer når han skal:) Fasinert over at de klarer å beregne det:) Det sa de om forrige og. Han kom 18 dager over termin og var ca 4,4

Skrevet

Lillegutt ble på ul i går (35+4) estimert til å være 18% under gjennomsnittet,så har fått time til ny ul om 2 uker.Heldigvis var alt bra med navlesnor og aktivitetsnivå,så satser på at dette går bra:)

Han vil i så fall veie rett i underkant av 3kg v fødsel om han følger samme kurve framover.

Hadde det ikke vært for Fit For Fødsel-prosjektet hadde nok ikke dette blitt oppdaget,i og med at jeg ligger helt på gjennomsnittet på SF-målet(har til tider ligget ganske langt over også).

Hurra for forskningsprosjekter:)

Skrevet

Er dette ul som dere drar på privat eller blir henvist til? Er det vanlig å få vekstestimasjon eller gjør de det bare hvis det er noe spesielt? Fasinerende at de kan beregne hvor stor babyen blir :)

Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg ble henvist forrige svangerskap pga dysmatur 1. mann. Hun ble estimert til å være i underkant av 4 kg. Ut kom ei lita snuppe på akkurat 3 kg. Denne gangen har jeg takket nei, skal uansett på ordinær ul igjen i uke 32.

3D ul er vel noe man bestiller privat, jeg har aldri gjort det siden gyn har nytt utstyr og tar 3D på de ordinære kontrollene.

Skrevet

ok takk for svar :) Er det noen grunn til at du skal ha ordinær ul så sent? Hvis du vil svare da, er bare nysgjerrig på alt fordi jeg er førstegangs ;)

Skrevet

Jeg har og fått estimert vekt på gutten vår, han er allerede 3 kg nå i uke 36/37 og er ca 9% over gjennomsnittet. Så han kommer til å være ca 3,9 kg ved termin. Blir nok en stor gutt, storebror var 4 kg rett over termin. Her er det bare store unger, la på meg mye sist gang og lite denne gang - men ungene er like store lell ;) lange også.

Skrevet

Jeg har fått ekstra UL i forbindelse med at jeg muligens blir satt i gang. Så dette i regi av sykehuset.

Skrevet

Forrige svangerskap fikk jeg UL i uke 32 grunnet et SF mål som dalte kraftig. Det viste seg også at hun ikke tok til seg så mye næring og jeg ble fulgt opp videre. Hun var 2850 da hun kom ut.

Skrevet

jeg var på vekstkontroll på fredag da frøkna ble målt til 20% vekstavvik 10 juni. men nå hadde hun gjort et lite hopp, og veide ca 3.2 kg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...