Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #1 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg synes min dusjer altfor sjelden. Han dusjer 1-2 ganger i uka... Har tatt det opp med han flere ganger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #2 Del Skrevet 29. juni 2011 han dursjer hver dag heldivis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #3 Del Skrevet 29. juni 2011 Vasker han seg godt de andre dagene da? Hvis ikke, så er det jo ganske ekkelt:p Min kjære dusjer heldigvis hver dag - som de fleste voksne mennesker, vil jeg tro... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #4 Del Skrevet 29. juni 2011 Hver dag. Av og til 2 ganger om dagen. Han er tømrer da så når han kommer hjem fra jobb ser han ut som om noen har dyppet han i sagspon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #5 Del Skrevet 29. juni 2011 Stort sett hver dag! Muligens 6 dager i uken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #6 Del Skrevet 29. juni 2011 Hver dag. + etter trening og andre svettende aktiviteter:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #7 Del Skrevet 29. juni 2011 hver dag, å to ganger om dagen om han er svett etter jobb. Jobber som håndtverker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #8 Del Skrevet 29. juni 2011 Stort sett hver dag og går nesten aldri mer enn 2 dager mellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #9 Del Skrevet 29. juni 2011 Ca 2 ganger i uka, har fysisk jobb men lite kroppslukt. Dusjer sjelden pga sensitiv hud, men klutvasker hver dag. Synes ikke dette er ekkelt i det hele tatt. I perioder dusjer jeg nesten like sjelden selv, kommer an på hvordan det ligger an på treningsfronten og hvor tørr huden min er.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #10 Del Skrevet 29. juni 2011 Minimum en gang om dagen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #11 Del Skrevet 30. juni 2011 alt fra hver dag til annenhver dag... men alt etter på hva han gjør i løpet av dagen.. noen ganger 2 ganger om dagen... Jeg mener man skal kunne være voksen nok til og vurdere selv når man trenger og dysje... Noen jobber krever at man dysjer hver dag etter jobb... har man en kontor jobb holder det kansje med og dysje hver morgen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #12 Del Skrevet 30. juni 2011 Stort sett hver dag. Og samme med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #13 Del Skrevet 30. juni 2011 Håper han vasker seg med vann i de andre dagene. Det er ikke bra å vaske seg med såpe hverdag med mindre det er unødvendig. Man vasker bort det fettlaget huden trenger og tørker ut huden mer. Det har jeg snakket med hudlegen. Jeg har problem med tørrhud... Jeg innrømmer selv at jeg ikke dusjer hverdag med såpe. Da jeg ikke har noen krevende fysisk jobb, men jeg vasker meg med vann. Har normalt hygiene... Noen ganger så lurer jeg på om ikke vi overdriver litt for mye når det gjelder hygiene... ikke rart folk blir fort syke og ikke tåler så mye om dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #14 Del Skrevet 30. juni 2011 Det varier fra flere ganger på en dag, til maks annenhver dag. Kommer litt an på om han har trent, svettet mye om natten osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #15 Del Skrevet 30. juni 2011 Dusjer vel 2-3 ganger i uka, noen ganger mer hvis han har trent/svettet. Synes det å dusje hver dag blir for mye, det gjør jeg ikke selv heller. Får tørr hud av å dusje ofte.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #16 Del Skrevet 30. juni 2011 Her dusjer vi etter behov. Noen uker betyr det hver dag, andre ganger kan det lett gå 1-2 dager uten en dusj. Vi vasker oss med klut og vann morgen og kveld om vi ikke dusjer. Mini på 15 måneder bader/dusjer ca 2 ganger i uka - har blitt litt oftere nå når han liker å sitte i sandkassa. Dere er klar over at man tror det er en link mellom autoimmune sykdommer og overdreven hygiene? Ja faktisk tror man at feks MS kan komme av dette. Forekomsten for slike sykdommer i ikke-vestlige land er vesentlige mindre enn her. Så om dere vil barna vel så lær de ikke opp med uvanen om at man MÅ dusje flere ganger for dag. Dusj etter behov!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #17 Del Skrevet 30. juni 2011 Sikkert ikke bra for hud og hår, men her dusjer vi begge hver eneste dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå