Gå til innhold

Ny her

sunnhetenselv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, trist å høre at du hører til denne gruppen... Men glad for at du har funnet veien til oss!

Jeg har ikke hatt noen offisiell utredning selv (2 MA, 1 exu og 1 blæremola, og dette er visst bare uflaks og ikke relatert til hverandre...) Jeg har bare tatt blodprøver, så det er nok andre her som er bedre egnet til å svare på det med utredning.

Masse lykke til med utredningen, håper noen andre kan svare deg! :-)

Oi, ikke ofte hører om andre som har hatt blæremola, nei!

Jeg hadde partiell mola. Hva mener du med mindre enn partiell?

Jeg var tross alt heldig med min, ble negativ på 7 uker og fikk begynne å prøve igjen 3 mnd etter det, i stedet for 6-12 mnd som jeg først fikk beskjed om.

Hvor lang tid brukte du på å negativ da? Siden de lot deg prøve etter 6 mnd vil jeg tro at du ble negativ innen 8 uker?

Hos meg fant de det ut på laboratoriet etter standardundersøkelse etter utskrapning, fikk telefon 2 uker etter utskrapningen. De trodde det var en vanlig MA først. Så hjerteslag i uke 8, og uka etter var det ikke noe liv lenger.

Hvordan fant de det ut hos deg?

Var det på laben at de så noe men ikke var sikker?

Annonse

Jeg var på første svangerskapskontroll hos priv gyn, og da s¨de på ultralyden at hjertet hadde stoppet..Var i uke 14.Hadde vært jvenlig på ultralyd pga småblødninger gjennom hele svangerskapet.

Fikk også svar fra laben at de kunne se små mola forandringer og ville derfor følge opp hcg. Tok meg 16 uker og komme i null..Så etter to mnd til fikk jeg prøve..Laaange mnd var det..fy og fy..og nå må jeg vente til oktober for utredning..vente er ikke min sterke side:(

Ja, huff, venting på sånne ting er noe herk... Skjønner godt at du blir utålmodig!

Men du var jo utrolig heldig som fikk lov til å prøve bare 2 mnd etter negativ!! Og særlig siden det tok så lang tid å bli negativ... Jeg har aldri hørt om noen som har fått så kort ventetid. Jeg fikk lov til å begynne å prøve 3 mnd etter negativ, men det var veldig klart og tydelig fordi jeg ble negativ så fort...

Ble det vurdert cellegift siden det tok så lang tid å bli negativ? Selv fikk jeg beskjed om at jeg kom til å bli henvist til radiumhospitalet dersom jeg ikke var negativ inne 8 uker.

Nei de sa ikke noe om det.Er en litt yngre lege som har fulgt meg gjennom hele prossessen..Jeg veit liksom ikke helt hvor trygg jeg føler meg på dette..Så har jeg plutselig fått beskjed at jeg har muskelknuter på livmora og at dette må sjekkes ut..Føler alle håp bare renner ut..Dette kunne visst også gjøre det trøblete å bli gravid.Samtidig endte jeg opp med min 3 utskrapning i helga etter et hælvete av en cytoteckur..Så alt sammen gjør jo at sjansene mine begynner å se dårligere ut..Klarer ikke tenke noe særlig positivt mer,og den forbannende ventetiden er den værste..Kanskje trenger jeg det,men akkuratt nå vil jeg bare komme i gang med alt dette så jeg kan få et svar..Jeg blir smårar snart..:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...