Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #1 Del Skrevet 29. juni 2011 ..... er det ikke bedre , om han ønsker det, at han får ta seg en fest Før fødselen???? Er det ikke bedre å ha han hjemme sammen med deg og den lille???? eller skal han sitte ilag med deg disse månedene... bli lei... `?? Skjønner jo at man vil ha han der.... men tro meg ....bedre å ha han der etterpå.... 2småtrollsmamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #2 Del Skrevet 29. juni 2011 Viss han går lei, så er han ikke noe bra mannfolk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #3 Del Skrevet 29. juni 2011 23:39: Klapp klapp!!! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #4 Del Skrevet 29. juni 2011 Er det så viktig å ta seg en fest, da? MÅ man det, liksom, ellers blir han lei? Nei, vet du hva, da er det ikke en mann du har men en forvokst guttunge:)) Han er nok egentlig ikke klar for noe ansvar utenom det lille han tar for seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #5 Del Skrevet 29. juni 2011 Man er ikke en forvokst guttunge selv om man ønsksr å ta seg en fest selv om dama er gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #6 Del Skrevet 29. juni 2011 Her er det jo ikke snakk om i 3 mnd da... Ditt brød! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
julijente 2011 Skrevet 29. juni 2011 #7 Del Skrevet 29. juni 2011 Det er vel strengt tatt bare de siste ukene mammaene her ønsker å ha mennene edru?! Fødsel alene eller med en alkostinkende mann er jo ikke akuratt forlokkende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #8 Del Skrevet 29. juni 2011 Hva er det for noe babbel du kommer med? Og hvem er det du kaller for gjærbakst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #9 Del Skrevet 29. juni 2011 Det er da ikke snakk om i graviditeten! Det er snakk om under eller rett før fødsel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #10 Del Skrevet 30. juni 2011 Det står jo da 9 mnd som jeg sterkt regner med er graviditeten! Vel synes mannen skal gjøre hva han normalt ville gjort - gravid eller ikke. Det eneste hårsåre er vel tiden rundt terminen, men selv da mener jeg at vi ikke kan KREVE at han skal være hjemme MEN ha en felles forståelse på at man holder seg hjemme.... Man kan ikke komme å si at man er noen drittunger eller ikke har en voksen mann om han velger å gå på en fest?! Hallo! Man kan feste i alle aldere, og er man voksen nok så skjønner man at mannen ønsker å komme seg litt bort. Vi kan vel gjøre ting uten alkohol om vi vil selv om vi er gravide. Vi trenger jo ikke sitte hjemme i sofan. Har man et barn til så er man jo kanskje mer nødt til å da skaffe barnevakt om begge ønsker å dra ut, eller bytte på å dra ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #11 Del Skrevet 30. juni 2011 Der er snakk om å være kjørbar og i stand til å hjelpe til under fødsel... Viss man ikke er det, er mannen null å samle på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #12 Del Skrevet 30. juni 2011 Dette med å kreve... Har dere ingen krav til mennene deres? Det hadde jeg-lenge før jeg traff ham! Ett krav til fremtidig ektemann var f.eks at ham skulle være ansvarlig og kunne legge hard festing bak seg. Og hva endte jeg med? Akkurat en som er alt det jeg krever, dermed trenger jeg ikke legge fram krav nå. Forresten var et krav også en mann som skjønner at en mann ikke har et større behov for å komme seg bort enn en kvinne! Begge trenger det! Herrejesus, jente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #13 Del Skrevet 30. juni 2011 signerer 23.51! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #14 Del Skrevet 30. juni 2011 JEG ER LEI. Hva med det? Jeg er drittlei av å ikke kunne bli med på festlighetene, her skjer det så mye for tiden siden det er sommer, konstreter og festivaler. Jeg er lei!! Jeg vil også leve livet, men jeg kan ikke drikke, for jeg er gravid. Hvorfor må mannen da? Jeg sier ikke nå at jeg nekter min å drikke på fest, jeg bare spør hvorfor han må og hva i helvete slags rett HAN har til å bli lei? VI er gravide, kan han ikke ofre noe de stakkars mnd han da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #15 Del Skrevet 30. juni 2011 Haha så dumt sagt... "Skal mannen din sitte hjemme og bli lei". Hvis mannen min ikke trivdes i mitt selskap regner jeg med han hadde funnet seg noen andre heller.. Synes ikke man skal velge om man vil ha han der FØR eller ETTER barnet er født, han skal stille opp for meg på samme måte som jeg gjør med han. Og mener slett ikke at han skal sitte hjemme å holde meg i hånda i 9 måneder (de 2 siste ukene derimot får han holde seg hjemme) , men nå sitter jo heller ikke jeg på ræva foran tv'en i 9 måneder bare fordi jeg er gravid.... Skjønner ikke hvorfor alle skal blande seg oppi hvordan alle andre "tvinger" mannen sin til å ikke drikke osv. Hva med å konsentrere seg om hvordan man selv vil ha det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #16 Del Skrevet 30. juni 2011 Så siden du er sliten av å være gravid skal ikke mannen din få lov til å gjøre hyggelige ting? Da måp han sture med en sur og gravid kjerring? Hva slags egosentrisk tulling er du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #17 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg er så glad for at mannen min er voksen og tåler å "holde meg i hånda" både før og etter fødselen uten å gå lei - om det er det vi trenger at skal gjøres. Eller kanskje kalles det å ta ansvar? Eller å vokse opp? Jeg har aldri stilt krav til min mann, for han har det vært en selvfølge - dessuten snakker vi sammen og blir enige om ting, uten å måtte stille krav. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #18 Del Skrevet 30. juni 2011 Hehe, nei ikke i det hele tatt:)) Kun de siste ukene før fødsel. Jeg har født i uke 37 den ene gangen og 38 den andre. Nå er jeg snart i uke 39, og mannen drar ikke langt nei. Og det innebærer avholdenhet til alkohol. Og der gikk det opp for meg at jeg er motsatt av "alle". Får lenger svangerskap for hvert barn!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #19 Del Skrevet 30. juni 2011 Mannen min fikk leve som han alltid har gjort da jeg var gravid, men nå drikker han sjelden i utgangspunktet da. Når vi en gang skal ha en til håper jeg han holder seg "hjemme", altså ikke drar på langtur eller på fest, den siste måneden siden jeg fødte 3 uker før tiden og hadde en styrtfødsel men førstemann. Hadde blitt litt stresset om jeg var alene hjemme med en liten en og rier som haglet ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #20 Del Skrevet 30. juni 2011 Nei, det er ikke bedre å ha han der etterpå. Da jeg var gravid og typen ikke ville slutte å feste så gav jeg han et ultimatum, enten fikk han roe ned festingen ellers så kunne han finne en egen plass å bo. Han valgte å forsette å feste hver fredag-søndag så jeg gav han beskjed om å hente tingene sine, og jeg er utrolig glad jeg tok den avvgjørelsen på det tidspunktet. Ellers skal de sies at vi har et ok forhold i dag når det gjelder samarbeid, og han innrømmet også på et tidspunkt at han hadde gjort et feil valg, men det var for sent. Ser man på dette fra en annen vinkel så la oss si at i et forhold tjener jeg mest og han tjener kun nok til å dekke sin del av matbudsjettet, da er det vel mest rettferdig at jeg kan gå ut hver helg mens han sitter hjemme med barna for jeg har tross alt råd til det? Og da tenker jeg ikke noe om graviditet eller lignende. Skal jeg ha flere barn så skal det være med en som er klar for det og ikke trenger å drikke med kompiser hver helg i redsel for å gå glipp av noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #21 Del Skrevet 30. juni 2011 Klarte du ikke å skrive flere......... og ???????? Hvem har sagt at mannen skal holde gravide damer i hånda i 9 mndr? Ikke jeg i hvert fall. Det har vel vært snakk om at det er litt dumt av mannen å gå på fest når det nærmer seg termin. Og har du en noenlunde oppegående og voksen mann så syns han faktisk det ikke er nødvendig med den festen. Min mann ville nok heller ikke gått på fest rett etter fødselen for å si det sånn. Er det et valg man har, enten å ha mannen hjemme i svangerskapet eller etterpå. Jeg velger begge deler, med litt innslag av felles og hver våre aktiviteter. Men rett før termin, da må han være i beredskap. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #22 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg mener absolutt ikke at han skal holde meg i handa nei. Min mann har tatt seg både to og ti fester gjennom denne graviditeten. men når vi har et barn fra før av, og et hus under oppussing, så forventer jeg faktisk også at han stiller opp på hjemmebane. Han kan derfor ikke gå ut å drikke seg dritings hver eneste helg, men en pils til jobben (hjemme) kan han gjerne ta, tar meg gjerne en alkoholfri jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 30. juni 2011 #23 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg syns egentlig ikke at det er for mye og forlange at mannen holder seg i kjørbar stand de siste ukene før fødselen for barnet er jo ikke bare mor sitt men også far sitt. Skikklig kjipt og føde ALENE ( om en da ikke har noen som kan steppe inn for far) for far er dritafull på fest sammen med kompisene sine..Hadde ikke akkurat følt meg elsket eller prioritert av gubben om han hadde gjort noe sånt. Joda en kan ringe ambulanse, taxi, venner, familie eller i verste fall ta bussen...Men hvorfor skal en det når en har en voksen mann med lappen??? Er det virkelig så synd på mannen om han må "ofre" den siste kvelden på byen med kompisne for og være i stand til og få kona/samboeren sin på sykehuset, sånn at han kan være med på fødselen til sitt eget barn??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #24 Del Skrevet 30. juni 2011 Ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #25 Del Skrevet 30. juni 2011 ... og så går man gravid i 10 mnd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå