Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #1 Del Skrevet 29. juni 2011 Er så mange tråder om "de fineste navna du vet om", så noen av dukkene deres må vel ha fått de fineste navna dere visste om da? Jeg hadde er Elisabeth, ei Lisa, ei Sonja og ei Siri. De jeg husker på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #2 Del Skrevet 29. juni 2011 Lille per het dukken. Også hadde jeg en bitering med en rosa fugl på toppen som het Anita. Søsteren min hadde en dukke som het Viktoria:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #3 Del Skrevet 29. juni 2011 Amalie! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #4 Del Skrevet 29. juni 2011 Min het Lise Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #5 Del Skrevet 29. juni 2011 Marte og Ola...det morsomme er jo at jeg noen år etter fikk tantebarn med nettopp disse navnene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #6 Del Skrevet 29. juni 2011 Mine het Eirin, Lise og Grethe. Var min mor som fant på de navnene, så ikke mine favoritt jente navn ;-) Min lille frøken har det vakreste jentenavnet jeg vet om, men vil ikke skrive det her. Både hun og navnet hennes er fantastiske og enestående, iallefall i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #7 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg hadde bare en og hun het Gunhild =P Jeg vernet om henne som gull =) <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #8 Del Skrevet 29. juni 2011 Tror flere kanskje har vært inspirert av barnesangen: " Sov dukke Lise, sov og bli stor, og mens du sover våker din mor....." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #9 Del Skrevet 29. juni 2011 Maria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #10 Del Skrevet 29. juni 2011 De het Trine og Monika. Det vil si: Monika het Monika helt til jeg kledde av henne. Etterpå het hun Anders. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #11 Del Skrevet 29. juni 2011 min het lille-dåkka:p fantasiløst, men var veldig liten når jeg fikk henne å hun var med meg overalt å sov med meg hver eneste natt:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #12 Del Skrevet 29. juni 2011 Lotte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #13 Del Skrevet 29. juni 2011 Elisabeth Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #14 Del Skrevet 29. juni 2011 Henriette het alle dukkene mine...var det fineste navnet jeg viste om:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #15 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg har kun hatt to dukker jeg har vært veldig opptatt av opp gjennom barndommen min. Den ene dukken var en jente med langt lyst hår, stoff kropp og plastikkarmer. Hun var med på alt, blant annet når jeg klippet luggen hennes og min egen og når jeg kastet opp over hele meg og henne. Denne kjøre dukken het Dukke Lise. Også var det Jonas dukken. Dette var en baby born dukke, men en venninne som fikk slik dukke først kalte den Jonas, dermed ble alle baby born dukkene hete Jonas dukken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #16 Del Skrevet 29. juni 2011 Lotta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #17 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg hadde to dukker da jeg var lita, ei med kort, mørkt hår, som het Berit, og ei med litt lengre, lyst har som het Siri. Barbiedukkene mine het som regel Linda og Cecilie, men de byttet litt navn. Jeg er forresten født i -78, så dette var midt på 80-tallet, sånn cirka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stearin Skrevet 29. juni 2011 #18 Del Skrevet 29. juni 2011 Theresa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #19 Del Skrevet 29. juni 2011 Maria og Anne-Sofie, navngitt av min mor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stearin Skrevet 29. juni 2011 #20 Del Skrevet 29. juni 2011 Og Barbie.. Lekte for det meste kun med barbiedukker. Mot slutten av 90 tallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #21 Del Skrevet 29. juni 2011 Min het Mimmi:) For en koselig tråd, fikk mange barndomsminner nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2011 #22 Del Skrevet 29. juni 2011 Jeg hadde bare en dukke med "fast" navn, han het Marius Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #23 Del Skrevet 30. juni 2011 Jeg lekte ikke med dukker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #24 Del Skrevet 30. juni 2011 Heidi, etter hun i boken om Heidi. Det var en av mine favorittbøker. Ellers så hette dukkene opp etter dem jeg hadde fått dem fra. For eksempel "mormor-dukken". Jeg lekte ikke så mye med dukker, men jeg var veldig glad i å lage klær til dem. Skulle nesten tro jeg ble klesdesigner som voksen, eller i alle fall opptatt av å kle meg moteriktig. Men sånn ble det ikke.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2011 #25 Del Skrevet 30. juni 2011 Nina, Espen, Patrick, Petter, Monica og Ratti (lurer på hvor jeg fikk Ratti fra, det var en sånn Tjorvendukke). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå