Gå til innhold

Jeg har vel aldri nekta mannen min å drikke før fødsel.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det har bare vært naturlig å la være, vi har hatt fokuset på en annen plass og har ikke trengt å ta opp dette med å dra på fest så så mange uker før eller etter termin.

 

Må jo være noe galt når den vordende mor må nekte sin mann å ta seg en dram og enda mer galt hvis mannen ikke er enig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller aldri nektet mannen min å drikke før fødsel, har bare tatt det som en selvfølge at han ikke gjorde det. Viste seg at det var mye jeg syntes var selvfølgelig som han ikke engang tenkte over. Da han dro bort - mens jeg ba ham holde seg hjemme tett oppunder termin - var jeg ikke så veldig vennlig stemt. Han rakk jo fødselen, såvidt det var, men selv mange år etterpå kjenner jeg meg litt bitter når jeg tenker på hele fødselen.

 

Det er ikke mange øyeblikk som kan sies å være bare mine i familiehverdagen vår, og ved sin dumskap og uvitenhet ødela han et øyeblikk som var svært viktig for meg. c",)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter ikke mannen min noe jeg heller. Det er jo fordi han er så smart at han tenker sjøl.

Ikke trenger han alkohol heller. Er det ei øl til grillmaten han vil ha så drikker han en alkoholfri. Det blir ei dyr øl om vi skal betale 500 kr i taxi til føden.

 

Jeg lurer litt på om alder kan ha noe å si i denne diskusjonen? Bare siden det er så mange som mener at mannen ikke må bli buret inne, han må få dra på fest, eller bare det at han må oppdras som en unge ved at damene må nekte og han protesterer?

 

Vi er 35 og 37 år gamle, og dette er vårt tredje barn.

Og tro meg - en fødsel kan gå kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode av Fødeavdelingen på tvnorge er et godt eksempel på at noen trenger å bli nektet å drikke like før terminen. Der var det en jente på 18år som fødte med kun moren sin til stedet og det virket som jordmoren syns det var verst at faren ikke var der. Det virket som at de to andre ikke hadde ventet noe annet av han. Han hadde gått ut om kvelden (etter å ha fått beskjed av svigermor at han burde holde seg hjemme tilfelle noe skjedde), telefonen gikk tom for batteri og først dagen etter når babyen hadde blitt født, fikk de tak i han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...