Gå til innhold

Hvor langt er jeg på vei ? Kan noen være så snill å hjelpe meg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

24.mai testet jeg positivt. 30. mai testet jeg negativt, det samme gjorde jeg 31.mai. Jeg blødde/spottet mer eller mindre hele tiden fra 16.mai til 5. juni. Antar at det var en tidlig spontanabort.

 

25. juni testet jeg positivt igjen:D Men hvordan regner jeg ut hvor langt jeg er på vei ? Skal jeg ta 30.mai som første menstrasjonsdag av sist mens ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eneste måten å finne ut av dette på er å dra til legen.

 

Ingen her som kan svare deg er jeg redd.. og du har jo ikke hatt noe ordentlig mensen heller?

 

Dra til legen og be om ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vente i 7-10 uker for å finne ut noe så simpelt ? Ville du virkelig gjort det om du var i min situasjon? Nei, vet du meg hva. Da drar jeg heller til legen og får henvisning til tidlig UL. Noe som jo er vanlig praksis når man ikke vet når man har termin. Evt. tar legen en blodprøve for å finne ut hvor hcg-nivået ligger.

 

Dessuten trodde jeg man kunne regne blødningene etter en SA som en vanlig mens, har hørt noen rykter om det ? Noen som kan bekrefte eller avkrefte dette ?HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør jo vente og se om denne sitter før du drar til legen. De kan uansett ikke se noe før du er 6-7 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo se om man er gravid (fostersekken) veldig tidlig. Nei, man kan ikke se liv før i uke 6, men man kan se om egget er festet og man kan fargen på livmoren forandrer seg når man er gravid. For alt jeg vet er jeg 9 uker på vei (dersom det ikke var en SA). Jeg er og har vært på ferie, derfor har jeg ikke fått sjekket noe av dette hos legen enda. HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker jo som du har kontroll på dette selv.. så da spør du jo heller legen da? Og nei..jeg ville ikke regnet spontansabortblødningen som første dag av siste mens.. det er jo ikke det samme eller?

 

Lykke til! =) Håper den sitter for deg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...