Gå til innhold

Er så lei min two-faced mann


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Overfor andre er han så følsom og empatisk, men når jeg snakker om mine problemer og mine tanker i forbindelse med min sykdom så høre han ikke etter eller sier jeg må gå til psykolog.

Når andre forteller om deres problemer så er han åh så betenksom og medfølende. Bruker gjerne masse tid på å høre på deres problemer.

 

Føler meg så ensom. Jeg har ingen andre enn han å støtte meg til. Mamma bor langt borte og jeg liker ikke fortelle henne hvordan jeg har det over telefonen for da føler hun seg maktesløs.

 

Vet ikke hvordan jeg skal få han til å forstå at jeg ikke føler han står ved min side. Han tåler veldig dårlig kritik og jeg vet at om jeg sier det rett ut så kommer han til å slenge et eller annet tilbake om at jeg har meldt meg ut for lenge siden (det er hans standard kritik). Diskusjonene blir aldrig konstruktive, blir altid drittslenging.

 

Er så lei meg:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, redd jeg kan ha vært litt som din mann. Kunne snakke og lytte til folk på jobb om vanskelige ting, og til og med komme hjem og fortelle samboer om dette.. men hans kroniske plager hadde jeg lite tålmodighet med..

Tror kanskje det ble litt intenst å leve med det HELE tiden.. og måtte høre om det i ett.. og måtte tilpasse alt i mitt(vårt) liv etter han.. og jeg vet det høres egoistisk og fælt ut... men sånn var det.. Ikke vant til folk som er syke.. vi har superhelse i min familie, så dette tok på.. ingenting ble slik jeg hadde sett for meg.. og det ble EKSTREMT mye for meg.. (Vil ikke skrive så mye om det, da noen plutselig kjenner meg igjen).. Jeg var nok den tiden sååååååå utslitt og "nedfor" at jeg IKKE greide å være den jeg brude være for han. Jeg ser det nå, og har beklaget i ettertid. Jeg var utslitt, men han var også i en vanskelig situasjon, og fikk absolutt IKKE mye støtte av meg.. og jeg skammer meg over det..

 

men er virkelig glad vi tross denne vanskelige perioden holdt sammen. Vi har begge blitt modnere, og vokst mye. og er MYE rausere med hverandre begge to..

 

(Det kunne også være dager han følte seg bedre, og prioriterte å hjelpe kompiser, enn å avlaste meg hjemme, så jeg var ikke alene om å "ikka alltid gjøre det rette"...)

 

Men det kan være VANSKELIG å måtte leve med sykdom så tett.. man kan liksom være den "høflige", medfølende og empatisk med andre.. fordi det likevel ikke angår en selv.. så det KAN være det ikke er vondt ment.. blir det MYE sykdom og sånt hjemme hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd ikke å gjøre for mye ut av min sykdom. Hvilte og tok vare på meg selv på dagen og tok meg sammen når barna kom hjem fra barnehagen. Dette betød at tross smerter, kvalme og mye annet så fungerte jeg nesten 100% som vanlig i familielivet. Men naturligvis har det vært tider med mye fokus på min sykdom. Tror desverre at det at jeg ikke har vist hvor mye sykdommen har krevd av meg har ført til at mannen min tror det er relativt enkelt å bli behandlet for kreft.

Etter 9 md med kreftbehandling ser det heldigvis lysere ut. Men et er jo kroppen -hoved begynner først nå riktig å skjønne hva som har hendt. Har prøvd å lufte tankene tidligere, men etter en stund så samler man det bare sammen og da blir det helt uutholdelig. Det jeg har vært igjennom fysisk er småting i forhold til det psykiske.

 

Vet han også er utslitt. Han er selvstendig og det tar på. Men føler at tiden han bruker å hjelpe andre med deres problemer kun han bruke på meg slik vi kunne få tilbake et godt samliv.

 

Jeg forlanger ikke han behandler meg som en prinsesse: vet han ikke kan løse problemene/tankene, men trenger jo lufte de for noen som viser de bryr seg. Har fått mer støtte av venninne enn han. Er veldig skuffet over han.

 

Håper din samboer har fått bedre helse. Godt dere har funnet en vei gjennom sykdom. Dessverre heter det at når mannen blir syk bringes familien tettere sammen, mens når kvinnen blir syk splittes ofte familen. Håper ikke vi ender i den siste kategori

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...