Gå til innhold

Noen som vet? Noen fra NAV her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Håper noen vet...eller har gode råd her..

 

Vikariatet mitt går ut nå i juli...og den nye jobben jeg har fått har ikke tiltredelse før i oktober. Har jeg rett på dagpenger eller noen annen form for stønad de månedene uten jobb?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan søke om dagpenger, men da må du også være reell arbeidssøker i de månedene du står uten jobb. Du må være villig til å delta på møter og kurs i regi av NAV og du må takke ja til eventuelle vikariater de måtte tilby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har krav på dagpenger, det har du om du har et reelt inntektstap på minst 50%, bare å søke.

 

Når du må i samtale med nav sier du bare at du har en jobb på hånden som starter om 3 mnd og da krever de absolutt ingenting av deg. Samme skjedde min mann da han ble permittert fra jobben sin pga nedskjæringer og han fikk en ny jobb en stund senere. Han fikk bare dagpenger i påvente av å begynne i den nye jobben, nav krevde overhodet ingenting av han den tiden. De bare dekket opp månedene uten inntekt med dagpengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du jobbet i 2010 og tjente deg opp nok til dagpengerettigheter ( 1,5 x G som i nå er på 79216,-) eller du har tjent nok i 2008, 2009 og 2010 tilsammen som er over 3xG så kan du ha rett på dagpenger.

 

Les mer på nav.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...