Gå til innhold

Ingen suksess med Angelsound i uke 12?

Anbefalte innlegg

Blæ, jeg er 12+3 og finner ikke noe hjertelyd med den nye angelsound min. hører min egen puls i lyskene, men ikke noe annet.

Det er vel egentlig ikke lov til å bli bekymret pga dette, men jeg kjenner at angsten sniker seg litt inn likevel.

Var på UL 9+2 og så en sprellende krabat, men det kan jo ha skjedd mye (evt lite...) etter den tid.

Flere som har opplevd å ikke høre noe?

Fortsetter under...

Hvis du er førstegangs så kan livmoren ligge godt gjemt bak skambeinet fortsatt. Vent til neste uke med å prøve igjen, og lytt helt nede ved skambeinet. Jeg hørte hjertelyd med angelsounds i uke 10, men jeg er andregangs, og livmoren kom over skambeinet i uke 8. Klarer du å kjenne livmoren din? Jeg syntes det var lettest å kjenne rett etter en orgasme, for da strammer livmoren seg og blir hard. Da skal du kjenne den lettere. Hvis du ikke kjenner livmoren så er det ikke rart at du ikke finner hjertelyd heller. Ikke stress så veldig med det. :)

Takk for svar!

Jepp, jeg er førstegangs, og nope jeg kjenner ikke noen livmor heller (men jeg vet jo ikke hvordan det kjennes ut da...).

Jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet så lenge!! Det er bare så lenge til neste kontroll (uke 19 eller 20)... og man vil jo så gjerne få noen slags bekreftelse på at det står bra til... :)

Annonse

Føler jeg må svare på denne tråden. Jeg kjøpte meg AngelSound grunnet SA i forrige svangerskap og blødninger i dette (uke 8-9). UL gjorde meg ikke særlig beroliget, og fant ut at det ville bli altfor dyrt dersom jeg skulle dra på UL hver gang jeg ble bekymret. Så i uke 12 mottok jeg AngelSound. La meg godt til rette og lette vel etter lyden i 15 min før jeg endelig fant den. Hadde allerede hørt lyden på UL, så visste hva jeg skulle lete etter. Etter at jeg fant hjertelyden de første gangen, har jeg dratt frem apparatet de gangene bekymringene har kommet, eller bare hvis jeg ønsker å ligge og høre på den lille. Apparatet har vært kjempekjekt for meg! Virkelig, altså! Det har ikke skjedd en eneste gang at jeg ikke har funnet hjertelyden.

De første gangene (uke 12 og 13) var det litt vanskelig å finne hjertelyden, men når du først vet hvor du skal lete, så er det ingen sak å finne den. I starten måtte jeg nesten lirke apparatet under skambeinet, hehe. Nå har livmoren hevet seg såpass at jeg finner lyden med en gang jeg setter apparatet på magen. Veldig stas! De siste par ukene har jeg til og med kunnet høre sparkene og romsteringene inni der.

Jeg kan varmt anbefale AngelSound. Virkelig! Men man må være klar over at det kan være vanskelig å finne hjertelyden i starten. Alt er en treningssak, og herlighet hvor deilig det er å ligge og høre på den lilles rytmiske hjerteslag og spark :)

Jeg har en liten prøverørs-reke i magen (eller mer som en liten ørret nå kanskje:) Vi har prøvd i tre år, og har en MA og en SA på under ett år. Jeg kjøpte AngelSound for å berolige meg selv, men jeg har nå prøvd KUN to ganger, og ei funnet noe lyd. Har vært på ul i uke 8 og 12, og sist gang så så jeg gullet sprelle rundt:) Legen min fant heller ikke hjertelyd på første svangerskapskontroll, så jeg er ganske rolig til det hele.

Jeg har godt med polstring, så kanskje litt ekstra vanskelig å finne:)

Ikke bekymre deg;)

De fleste leger og jordmødre lyttet ikke etter hjertelyden før i uke 16.

Før det kan det være vanskelig å finne den.

Ikke bekymr deg du. Noen finner den tidlig, andre sent.

Så lenge dere så den sprelle 9+2, er sjansen liten for at det går galt.

Len deg tilbake og nyt svangerskapet.

Jeg er forresten 15+3, og finner lyden ca hver 3. gang jeg prøver...

Så bra at du fant den:)

Til dere som har barn fra før, er det slik at man ene dagen kjenner veldig lite og andre dagen kjenner det drar og strekker og stikker?

I dag har jeg virkelig kjent at det lever inni magen, blir nesten bekymret da det gjør litt vondt, og blir bekymret om jeg ikke kjenner noe:) Ha ha...

Men er det normalt at noen dager er det stille, mens andre er det skikkelig tjohei!?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...