Gå til innhold

Guttene mine er så aggresive mot mormor


tannpuss

Anbefalte innlegg

Jeg er så lei meg, vet ikke hva jeg skal gjøre lengre. Guttene mine spesielt han eldste 7 år er så vanskelig og kranglete når mormor kommer på besøk. Er bare SÅ fortvilet. Det skjer hver eneste gang hun kommer på besøk og har egentlig vært slik så lenge jeg kan huske. Dette har vi snakket masse om (altså guttene og meg og pappaen). de vet ikke hvorfor de oppfører seg slik. Viser ikke spesilet glede når jeg forteller at hun skal komme. Farmor derimot vil de være masse sammen med. Tanter og onkler også.

Det er jo veldig sårt... jeg blir helt mentalt utslitt etter et slik besøk skulle jo selvfølgelig ønske at de var grei mot mormor også. Hva kan jeg gjøre?????? Noen som har liknende opplevelser?

Sant skal sies at hun ikke er "barnevennlig" men allikevell. Ingen grunn for slik oppførsel fordet.

 

Blir kjempe glad for råd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skriver at hun ikke er "barnevennlig". Da tenker jeg at guttene er usikre på henne. De vil gjerne oppnå kontakt, men føler sikkert at de ikke får det, og reagerer dermed med negativ oppførsel.

 

Så spørs om det ikke er din mor som må gjøre jobben her. Gjenvinne barnas tillit ved å invitere til kontakt.

 

Du skriver ikke noe om hvordan hun er overfor guttene, om hun overser de eller noe sånt, så kan hende jeg tar feil, men er hvertfall det første som slår meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo noe med at hun ikke er "barnevennlig" som du sier. Barn merker jo sånt, og synes kanskje det er vanskelig å vite hvordan de skal oppføre seg, blir usikre på henne. Men skjønner problemet ditt, ikke noe hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge vår er ganske frekke og aggresive mot farmor og farfar. Her er det fordi vi ser de så skjelden, og når vi først ser dem, så er ikke farmor og farfar flinke til å vise at de setter pris på barnebarna.

De er også ganske lite barnevennlige og mener vel at barn skal ses og ikke høres.

Synes det er veldig trist, vi har prøvd å få dem til å glede seg til besøkene og at denne gangen blir det supert, men besteforeldrene er dessverre ikke interessert og barna oppfører seg deretter.

 

Tror nok du vil lykkes bedre ved å snakke med din mor. Fortelle henne hvilke forventninger barna har til hennes rolle, hva farmoren og tanter og onkler gjør. Noe med å se og snakke med barna på deres nivå, være interessert og vise at hun bryr seg.

Vil tro at din mor også merker stemningen, så prøv å gi henne noen vennlige hint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...