Gå til innhold

En oppi gata her lærer gutten sin...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! holdt på å tisse på meg da jeg leste dette. ser det for meg, og bildet jeg fikk i hodet var et gaaanske morsomt bilde. "se her sønnen min, du tar hagla og sikter, fyr løs så treffer du nok musa. hagla er ganske treffsikker! bare pass på at du ikke treffer barna nedi gata!!"

 

MEN.... tilbake til særiøsiteten av innlegget. Å lære sine barn å jakte er en ting, men å skyte mus, som de antakeligvis da gjør "for gøy" er ganske fælt synes jeg. Selvfølgelig kommer det an på hva de skyter med, hvor de skyter og hvorfor de skyter. Er musa syk så er det selvfølgelig bra at den får slippe. Men om det er for å more seg, ville jeg kalt det dyreplageri. Man kan ikke akkurat spise mus(tror jeg ihvertfall)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med hva da? Det er forbudt for andre enn de med våpenlisens å håndtere våpen, så det hadde jeg anmeldt på flekken. Så mister faren lisensen og ungen slipper å skyte mus. Herregud, noen er rare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om faren har jegerprøve og lov til å bære våpen så kan vel barn være med å skyte etter fylte 12 år? De kan selv jakte under oppsyn av erfaren jeger når de er 14 og ta jegerprøven når de er 16.

 

Ser ikke helt grunnen til å dra inn hverken politi eller barnevern når det er snakk om skadedyr utryddelse.Bedre å skyte enn å legge ut gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det dyreplageri å ta livet av skadedyr? Mus kan gjøre stor skade på et hus, og etter min mening er det langt bedre at de skyter de enn å sette ut musefeller eller legger ut rottegift, som kan gi en lang og smertefull død for dyrene. Jeg går da selvsagt ut fra at husene i nabolaget ikke er så tette at kulene viner mellom veggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Du er rar du, er vel ikke noe gæli i å drive med skadedyrutryddelse på den effektive måten. Gud bedre, noen overdriver altså bare så utrolig mye! Snakk om å skyte spurv med kanoner altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringt politi og bv fordi de skyter med lyftgæver på mus? Herregud, du må ha en stokk opp i ræva - for så stivpinna trodde jeg ikke at det var mulig å bli.

 

Om dere har så mye mus i nabolaget at en far kan lære sønnen sin å skyte ved å treffe mus så burde du sende blomster og takkekort!

 

Luftgevær er bare gøy, vil nå tro at de skyter mest på blink. Her skyter ungene med luftgæver fra de er 8-9 år. Under oppsyn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ringt bv, skulle ikke hatt barn, den naboen der. Får håpe for hans egen del at han ikke skadeskyter guttungen, idiot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tidene forandrer seg gitt. Vi drepte mus med en pinne det var en spiker i enden på.Spiddet de rett og slett.Fikk 1kr stykket for mus og 5 for rotter.det er antagelig mer humant å skyte dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på hvor gammel denne gutten er, og på hvilken måte han lærer ham å skyte musa.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om en 10-åring går sammen med faren sin og skyter mus hadde jeg ikke brydd meg. Om han derimot går alene rundt med luftgevær så hadde jeg reagert.

Og noe dyreplageri er det ikke. Musa dør jo tvert når den blir truffet med ei kule. Værre når de ikke dør i felle og fortsetter ferden samtidig som fella sitter fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...