Gå til innhold

Jeg skjønner ikke problemet med å nekte mannen å drikke like før fødsel..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Altså her går VI gravide i 9 MÅNEDER.

 

9 MÅNEDER må vi:

- Holde oss unna alkohol

- Være veldig nøye med hva vi spiser

- Akseptere en kropp som ikke oppfører seg

- Ha utallige svangerskaps relaterte plager

++++

 

Er det virkelig for mye å forlange at faren til det barnet vi bærer frem holder seg unna alkohol 3-4 uke før fødsel slik at de vil være i stand til å kjøre oss til sykehuset?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Problemet er vell at mannen burde skjønne det selv, altså det skulle være unødvendig å sette ned foten.

 

Nå hare nå min mann drukket like før fødsel flere ganger (ved veldig spseielle anledninger) og det har vært helt ok for meg. Han har da alltid spurt meg om hva jeg synest, er vell egentlig han som har lagt mer bånd på seg enn det jeg har gjort. Men så drikker min mann sjelden og er aldri dritings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det ikke for mye forlangt.. Og heldigvis har de fleste damene her inne fornuftige menn som selv kan tenke seg frem til at det å holde seg edru rett før termin er en lur ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinnen har privilegiet av å bære frem et liv, noe en mann ikke kan. Slutt og snakk om det som kun en byrde. Privilegiet oppveier ulempene, så sant manikke dør under fødselen el.

 

Problemet med å nekte mannen å drikke er at man ikke har noen rett til det! Man er sjelden påtvunget gravid her til lands og man har ingen rett i verden til å forsøke og innskrenke andres frihet fordi man bærer på et barn.

 

Noen kvinnfolk er bare gærne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i de 9månedene, så følte jeg meg som verdens heldigste jente, som fikk oppleve noe så fantastisk å bære frem et barn inni meg! Og jeg elsket hvert eneste sekund, og gleeder meg til neste gang. Og om mannen min vil ut en kveld noen uker før neste termin, så skal han få lov til det! Jeg skal ikke sitte å klage over at jeg er gravid, og veeente i frykt over at fødselen starter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til Anonym 18:59

 

Det fins faktisk kvinner som ikke kan fordra å være gravide.

Mennene vår er også med på å lage barnet, og ofte like mye med på å planlegge det.

Så, jo, jeg mener man har rett til det, og mannfolkene burde skjønne hvorfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint for deg.

Hadde det vært opp til meg, hadde det vært mannen som hadde vært gravid denne gang.

Jeg har allerede gjort den en gang, nå er det min tur til å slippe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem. Privilegiet med å få bære frem et barn oppveier likevel ubehaget (som for mitt vedkommende betødinnleggelse for hyperemesis, sengeleie fra uke 22 pga blødninger og premature rier og avsluttet med eklampsi)

 

Ingen har rett til å bestemme over partneren sin. Man er enten enig eller man er det ikke. Så får man ta konskevensene av eventuell uenighet. Kun svært barnslige og selvsentrerte mennesker kommanderer partneren sin til noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finn dere en mann som klarer å tenke sjæl! Det er da innlysende at de lar være å ruse seg når det kan bli fødsel nårsomhelst,-er vel ingen med vettet i behold som vil være rusa ved første møte med babyen sin??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...