♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 11. juli 2011 #26 Skrevet 11. juli 2011 Tr er ferdig og vi har vandret inn i 4 pp etter ma. IKM søndag 31 juli, men høyere makter må nok stå oss bi denne perioden om det skal treffe. Min kjære er på jobb under el, om den følger samme syklus som de forrige periodene.Lykke til, jenter og ha en god spirende sommer !!
Silja81 Skrevet 12. juli 2011 #27 Skrevet 12. juli 2011 Hei jenter! Er nå ferdig med EL. Føler at jeg og min kjære virkelig gjort alt "riktig" denne pp'en. Nå gjenstår det bare å vente på ikm. 4 dager jobb og deretter 2 uker ferie
ønsker * magetroll <3 Skrevet 13. juli 2011 #28 Skrevet 13. juli 2011 melder meg inn her jeg også el på dag 18-19 og ikm ca 28 juli passer perfekt at jeg kommer hjem i fra ferie, og har fuuullt opplegg frem til da, slik at jeg slipper å gå å tenke SÅ mye som jeg vanlig vis ville ha gjort med tanke på sympt og slikt LYKKE TIL alle sammen håper dette er vår pp
Silja81 Skrevet 14. juli 2011 #29 Skrevet 14. juli 2011 Ja, det høres ut som god planlegging tyrjente . Jeg går å venter på at ferien skal begynne. Begynner imorgen . Da er det helt greit hvis tiden kunne gå like sakte som den gjør nå, sånn at ferien kan nytes mest mulig. Er ekstra spent denne gang da vi har gjort en kjempeinnsats denne pp. Ingen symptomer enda, men kun 3 dpo. Hvordan går det med dere andre jenter? Virker som at mange har tatt litt ferie, håper dere koser dere og får slappet av. Dette må bli våres pp
*lille blomst* Skrevet 14. juli 2011 Forfatter #30 Skrevet 14. juli 2011 Hei jenter:) her har jeg vært uten internett pga tordenvær, i tillegg til at jeg har tatt litt ferie fra alt da;) Venter fremdeles på positive el tester, og heller ikke hatt mye aksjeinnlegg pga travle dager... jaja, kanskje jeg har en sånn lang syklus igjen, da får jeg evn hoppe over i neste ikm uke... Tror el kommer i helgen, men siden testene ikke har fått ministrek enda så kan det hende det lar vente på seg til neste uke... Ønsker dere andre masse lykke til med aksjene iallefall!
bebbis? Skrevet 16. juli 2011 #31 Skrevet 16. juli 2011 Ja, da kan vel jeg melde meg inn her også.. Jeg er inne i min 2. ppt, og skal ha IKM rundt den 27, tror jeg.. er ganske så regelmessig men forrige gang hadde jeg en rar måned.. Er usikker på om det er en kombinasjon av at vi prøvde for første gang, og at jeg da var inne her og leste helt religiøst.. ihvertfall var jeg sikker på at jeg var gravid.. hadde alle de første symptomene.. kvalme, irritabel (mer enn PMS, nå var jeg nesten litt sånn aggressiv) mensenmurringer, ømme bryster, reagerte på lukt.. etc... alt dette kan jo fraskrives psykisk og ønsketenkning.. men så hadde jeg plutselig en liten blødning.. litt blod på pairet, tenkte jøss.. mensen en uke for tidlig, ja,ja.. inn med tampong.. ikke noe blod... søkte det opp, fant ut at det fantes noe som het festeblødning.. hehe.. sikker på at det var det jeg hadde... men så var testenE (jada.. tok sikkert test for hele månedslønna) negative, og så kom mensten 2 dager på overtid... Hva har vi lært av det? Jo.. skal denne gangen prøve å være litt mer avslappet med hele greiene.. for jeg må innrømme at jeg var helt utslitt når mensen kom, og nesten litt lettet.. men det som også er rart er at alle symptomene forsvant, og jeg hadde en mye kraftigere blødning enn jeg har hatt tidligere.. men men..sånn er nå det.. Uansett.. jeg er en 34 år gammel dame.. jada.. begynner å bli gammel men er så fryktelig ung mentalt, skjønner dere.... gift, har to hunder, hest og har plutselig blitt klar for barn, og da vil jeg jo gjerne at det skjer i går.... Ferdig med EL perioden i går (ifølge ELkalkulatoren) så får vi nå se, da.. hva som skjer... Er jo spennende også, det.. og foreløbig gøy.. får se hvor lenge det tar før det ikke er morro lenger også.. Håper vi alle blir gravide denne perioden... Klem
*lille blomst* Skrevet 16. juli 2011 Forfatter #32 Skrevet 16. juli 2011 hei bebbis! velkommen i gjengen! høres ut som om du kan hatt noe som "nesten" festet seg da... husker ikke helt, men noe sånt som 1 av 4 graviditeter ender før den egentlig har startet... Spesielt siden du opplevde kraftigere blødning i tillegg til alle symptomene så er det sansynlig at det var noe. Men sånn ellers så er det nok flere som også har hatt symptomer uten å få positive tester! utrolig hvordan psyken kan lure oss! hehe Jeg venter enda på el, men etter beregningene kommer den i dag... i går syns jeg det var en anelse strek, noe som tyder på at den er på vei. men er spent på å se om jeg blir i denne ikm uka eller ikke. Mulig mannen min ville ta seg en tur i dag/kveld hvis det ble fint vær, med overnatting og alt... har ikke hylt om eggløsning enda, men kjipt om vi bommer denne mnd da.. hehe
bebbis? Skrevet 16. juli 2011 #33 Skrevet 16. juli 2011 Takk for det, Lille blomst.. Ja, tror faktisk det selv også.. for alt var så veldig rart.. Får håpe det fester seg nå, da.. :-) og ja, denne gang skal jeg ikke lese noe om symptomer, for da er det så lett at jeg syns jeg merker alt sammen.. Jeg er ikke der enda at jeg har tatt eggeløsningstester enda.. tenkte å prøve et par tre ganger for å få litt oversikt over syklusen min, og så skal jeg etter hvert ta tester hvis ikke det skjer noe på de første periodene. Lykke til, disse dagene, da, Lille blomst.. :-)
*lille blomst* Skrevet 16. juli 2011 Forfatter #34 Skrevet 16. juli 2011 Takk for det bebbis! Ikke noe full futt på testen i dag heller, men litt tydeligere strek enn i går.. så kanksje i morgen eller mandag... hmmm... vi har ferie alle sammen denne uken, så kanskje det blir muligheter og energi til full klaff???!!! Fortsatt god helg og god sommer jenter!
bebbis? Skrevet 18. juli 2011 #35 Skrevet 18. juli 2011 Ja, ja.. dere .... da er det bare å vente, da.. nå er ihvertfall jeg ferdig med EL perioden, var egentlig ferdig den 15. men vi utvida det med et par dager sånn i tilfelle... hehe... :-) så nå er det 2 uker med venting.. og symptomskjenning.. fader altså.. tror jeg blir like ille denne måneden som jeg var forrige.. selv om jeg har lovet meg selv å ikke tenke på det.. :-) ha en fin uke alle sammen
lille +gutt Skrevet 18. juli 2011 #36 Skrevet 18. juli 2011 Hei igjen Kjenner igjen endel nick fra forje mnd så det er jo litt artig selv om det selvsagt er trist at vi ikke fikk det til å klaffe, men det kommer vel Jeg er jo desverre veldig god på denne luringa av meg selv, kjenner nok kroppen litt dårlig så disse tegnene på el og tante forveksler jeg mange ganger med graviditet. Innbilt svangerskap som jeg pleier å kalle det Enkelte mnd tror jeg selvsagt ikke jeg er det, men er veldig sikker mange ganger denne mnd er en slik mnd, men så prøver jeg også å skrive opp hvordan kroppen oppfører seg. Så denne mnd har tilogmed samboer sagt at kanskje klaffet det nå. Har vært i rar form i 8 dager nå, disse tegnene som jeg kjenner ( Og dermed mistolker) noen dager før tanta kommer. Men "problemet" er nå at tanta er enda 7-8 dager unna. Vet at det er alt for tidlig å merke noe, men denne mnd er vi litt mer spente enn ellers
Arga G08+J12 Skrevet 18. juli 2011 #37 Skrevet 18. juli 2011 IKM 25. juli her 1 pp. Hadde EL (i følge eggløsningskalkulator) 9. juli, vi la inn aksjer tre og to dager før, så vi krysser fingrene, men tror egentlig at vi må belage oss på minst en periode til altså. Har ingen tegn, men det hadde jeg ikke med føstemann heller.
*lille blomst* Skrevet 18. juli 2011 Forfatter #38 Skrevet 18. juli 2011 spennende at dere har symptomer!) Jeg har teset etter el i mange, mange, mange dager nå, men enda ikke noen positiv test.... må nok inse at det blir en laaang syklus igjen. I tillegg til manglende el har jeg hatt småblødninger i mange dager og mye kviser denne syklusen... ikke normalt i det hele tatt! Er så vanvittig lei av alle disse rare tingene med kroppen! Huff.... Ett hjertesukk fra meg der altså, måtte bare få det ut... (dag 21 i dag uten å ha hatt el, men den kan komme enda, har hatt superlange sykluser før også)
Mamma med spire Skrevet 18. juli 2011 #39 Skrevet 18. juli 2011 Spennende at det er noen som har begynt å merke symptomer:) her merker jeg ingenting, men har vært gravid før og ikke merket noe i det hele tatt så jeg venter og håper ikm ikke kommer denne mnd:) har vært flink å legge inn aksjer annenhver dag i en lang periode nå så vi håper virkelig det klaffer denne mnd. Vi har også hatt ferie i perioden hvor el skal ha vært så krysser fingrene på at ferie har hjulpet litt i tillegg;)
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 18. juli 2011 #40 Skrevet 18. juli 2011 Her har vi hatt el, men ingen gravør... Så da er det bare å hoppe over til ikm i uke 34:( Lykke til, jenter:) Håper det blir mange spirer i uke 30!!
Evigoptimisten Skrevet 19. juli 2011 #41 Skrevet 19. juli 2011 Hei jenter, Da har vi vært i sol og varmere strøk i nesten 2 uker og under el, og har lagt inn masse aksjer, stort sett hver dag i hele ferien.;o) hehe. Har også tatt pergo denne runden, så får håpe det gjør susen. Og håper min syklus er blitt stabil igjen.Håper selvsagt den sitter nå. Vært deilig å bare ha ferie og kose oss, og ikke tenke så mye på det... Ikm 27.juli. Skal ikke teste noe før det, bare tull slik jeg holdt på forrige pp, blir jo gal! Har tidligere hatt "alle" symptomer, så nå stoler jeg ikke på noen.... Måtte den neste uken gå fort, selv om jeg har ferie, og håper den går sakte , hehe;) Krysser fingrene for oss alle:)
mammatil2imai Skrevet 19. juli 2011 #42 Skrevet 19. juli 2011 Lille blomst: jeg slenger meg på din frustrasjon der. Jeg er også på dag 21 og ikke hatt EL enda. Pleier å ha på dag 17. Har testet bidronninggelé denne pp og angrer som en hund på det. Testene slo ut med ganske sterk strek noen dager men ikke så sterk som kontrollstreken og nå er den helt hvit igjen. Tempen har heller ikke steget så nå lurer jeg på om denne pp er kjørt eller om den fortsatt kan komme. Utrolig kjipt, har hatt ferie nå og hatt sex minst 3 ganger daglig. Blir ikke så lett det neste mnd. Får håpe den dukker opp denne mnd for oss snart også! :-)
*lille blomst* Skrevet 20. juli 2011 Forfatter #43 Skrevet 20. juli 2011 Godt å ikke være alene om dette da! Så kjedelig at det blir tull i syklusen din. jeg har ikke hatt litt utslag på testen en gang. bare en mini-mini-minimal strek som antyder hvor testen skal vise positiv... men altså ingen i nærheten av det de skal være... jeg har i tillegg hatt sånne utrolig irriterende småblødninger den siste uken. Skjønner ikke hva det kan være... Dag 23 nå uten el... blæ Finner ikke noen ikm uke 31, så jeg blir her hos dere så lenge. morro å se om det klaffer for noen! Heia jentene i uke 30!
bebbis? Skrevet 21. juli 2011 #44 Skrevet 21. juli 2011 Jeg har bestemt meg for at dersom det ikke skjer noe denne pp, så skal jeg prøve å teste etter EL også.. problemet for meg er at jeg rett og slett ikke har noen peiling på dette med å lage barn.. hehe.. har nok.. så vi klarer det essensielle, :-) men jeg aner ikke noe rundt det tekniske i forhold til tempen eller noe sånt noe.. Litt flaut å innrømme, men for meg så har det med barn egentlig vært så uaktuelt at jeg ikke har hatt noen interesse for det heller.. er nok derfor jeg er så "uerfaren".. Så dersom det ikke går den "naturlige" metoden, så blir det litt mer teknisk for meg framover.. Ihvertfall.... symptomer... syntes jo som nevnt tidligere, at jeg hadde mange symptomer forrige måned.. nå er jeg litt usikker... har vært kvalm de siste par dager.. spesielt på tidlig formiddag (når jeg går tur med hundene) Bortsett fra det har det egentlig ikke vært så mye.. så er nok ikke så positiv med denne pp egentlig.. men vi får nå se.. er foreløbig bare 8 dpo, så har jo nesten en uke igjen til IKM.. Blir utrolig fokusert på dette her, altså.. blir nesten litt sykelig.. er det bare meg som har det sånn mon tro? Jeg vil nesten ikke gjøre noe, for jeg vil på en måte bare sitte hjemme og kjenne og tenke... og sitte her inne og lese....Har nesten ikke turt å trene heller, for er så redd for å ødelegge noe, så foreløbig er det bare turer med hundene.. ikke noe treningsstudio enda for min del.. Hehe.. har også oppdaget Jordmødrene på nett tv (NRK)... dette var noe jeg virkelig ikke gadd å se på når det gikk, nå har jeg de siste par dagene sett alle episodene på nett... og gråter og sutrer... og suger alt til meg.. har sjekket hvilke sykehus jeg vil føde på, hva slags smertelinding etc... herregud, jeg tror jeg har blitt litt gal, jeg.... Nå er det skjerpings.... Kan jo rett og slett ikke oppføre seg sånn.... :-) hvis mannen min visste om alt som foregikk i hodet mitt tror jeg han ville blitt redd... :-) Heldigvis vet han bare om en brøkdel..
*lille blomst* Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #45 Skrevet 21. juli 2011 Hehe, kjenner igjen det stresset du beskriver! Godt mannen ikke vet alt! Jeg går inn i august måned med tungt prøverhjerte... da er det 1 år siden vi begynte prøvingen og det ser ikke ut til at den skal ende lykkelig denne syklusen heller. Vet jeg kan bli gravid, siden jeg har ei på 3 og var gravid i vinter (jan-mars endte i ma)... hmmm... skal gi meg på "prøvingen" i august, da blir det bare sex for morroskyld uten prevensjon! så får vi håpe det er mirakelkuren vår!
Mommy Mia Skrevet 21. juli 2011 #46 Skrevet 21. juli 2011 Hei å hopp! Da er det 1 uke siden EL.. Tok ikke el-tester denne gangen og har vært på ferie, men har fått lagt inn noen aksjer som jeg håper skal holde. Som vanlig så har symptomene dukket opp.. Men jeg tror ikke på noe evt. tegn før en positiv test i handa. Blir vel en testerunde uti neste uke. Håper det har klaffet for dere andre her i ferien
mammatil2imai Skrevet 21. juli 2011 #47 Skrevet 21. juli 2011 Har du gitt opp å få EL denne syklusen lille blomst? Jeg har heller ikke hatt det enda, men gir ikke helt opp før om et par dager til. Er på dag 23 nå. Tempen sank litt i dag som den pleier et par dager før EL men negativ test. Skal hvertfall ikke ta mer bidronninggelé uansett, det er helt sikkert!
*lille blomst* Skrevet 21. juli 2011 Forfatter #48 Skrevet 21. juli 2011 hmmm... klarer nok ikke gi opp el helt nei, har hatt sykluser på opp til 46 dager før:/ fikk halvsterk strek på el testen i dag! iiik! Så da er det muligens full strek i morgen. var iallefall det sist jeg testet etter el en mnd:) håper virkelig! prøvd å ha regelmessig sex noen sykluser og forsøkt å ha mye sex rundt beregnet el, men siden el sjeldent kommer likt mer enn to mnd på rad så er det ikke så lett. Vi har ikke orket å ha sex annenhver dag i en hel syklus vi altså, ikke når prøveperioden er på over 30 dager! hehe krysser fingrene for el i morgen!
ønsker * magetroll <3 Skrevet 22. juli 2011 #49 Skrevet 22. juli 2011 1 uke siden el, so jeg har hatt ømme brystvorter siden el-dagen.. noe som er uvandt for meg.. bruker aldri å merke el en gang bruker dere å ha ømme brystvorter lenge etter el? har murringer, og har hatt mye utflod, føles nesten ut som om jeg tisser litt på meg :S og jeg har begynt å bli sulten, MIDT PÅ NATTA!! hva er det for noe? håper bare ikke det er pergoen som spiller meg et utrolig stort puss nå, og at jeg faktisk har litt symptom må bare si at dette er min andre pergokur, og det var IKKE sånn sist gang! men det kan vell variere litt fra kur til kur? lykke til jenter er ikke lenge til det er vår uke <3
bebbis? Skrevet 22. juli 2011 #50 Skrevet 22. juli 2011 OJ.. høres ut som om du har en del spennende symptomer.. Denne perioden er helt rar. Kjempe spennende men for en utålmodighetsprøve.. alle nervene er sentrert rundt symptomer.. føler litt innimellom at jeg også har litt.. ikke akkurat mensenmurringer, men mer en sånn sliten, litt ubehagelig følelse i korsryggen.. Det har vært konstant i ett døgn, og innimellom litt ubehag i magen også.. Også så sinna da, gitt.. har en sånn aggresjon inni meg.. Men alt dette kan jo også forklares med andre ting også, da... 9 dpo, og 5 dager til IKM.. (hvis jeg har normal syklus, da, vel og merke)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå